Je glimlach van vandaag

Vrijdag ‘50 dagen’ en de laatstejaars zijn heel de week verkleed. Ik heb Teletubbies, dino’s, soldaten, …. voor de ‘groene’ dag vandaag. Vooral veel Teletubbies. Morgen roze of rood, ik vermoed veel Peppa Pig. Wel veel rustiger dan in onze tijd.

Hij zou beter wat mediteren ipv te drinken. Je weet wel, zo in kleermakerszit gaan zitten en "ooooooohm" scanderen.

eindelijk eens een politiekorps die die mannen eens durft aanpakken. het waren er zelfs 65 in totaal

(die reactie van de wielertoerist hoort wel thuis in het andere topic)

50 ? Bij ons waren dat er 100.
Ik denk in Kortrijk altijd 50, was toch 25 jaar geleden ook al zo. Maar toen nog met de café’s aan het station die om 5u opengingen en gewoon ne koffiekoek op school en dan naar Walibi (of weer op café). Nu is dat veel gereguleerder. Ze doen een dansje voor de andere jaren, krijgen stoofvlees friet en mogen alles opruimen voor ze naar huis gaan. Ergens wel jammer dat er geen middenweg is tussen braspartij en danske doen.

Ik zat gisteren op de trein aan een van de uitgangsdeuren, waar ook nog een paar klapstoeltjes staan, samen met een wat oudere man. Tijdens de rit kwam er ineens een tienermeisje uit de wagon, kennelijk een leerling van de man in kwestie.

Eerst een heel los gesprekje, ze gaan op excursie, vragen of ze speciale sportkledij, regenjas, etc. moet meenemen.

En dan:
"Wanneer is het ook al weer uw laatste dag?"
"Ah, deze vrijdag..."
"Ik vind het echt jammer."
"Oh? Wel... danku."

Ik ken de context niet, ik heb geen flauw idee waarom de man zou stoppen met lesgeven (op die school of in het algemeen), maar ik vond het wel vertederend en dat meisje had hem duidelijk wat ontroerd met zo'n ongedwongen compliment.

Ik zat gisteren op de trein aan een van de uitgangsdeuren, waar ook nog een paar klapstoeltjes staan, samen met een wat oudere man. Tijdens de rit kwam er ineens een tienermeisje uit de wagon, kennelijk een leerling van de man in kwestie.

Eerst een heel los gesprekje, ze gaan op excursie, vragen of ze speciale sportkledij, regenjas, etc. moet meenemen.

En dan:
"Wanneer is het ook al weer uw laatste dag?"
"Ah, deze vrijdag..."
"Ik vind het echt jammer."
"Oh? Wel... danku."

Ik ken de context niet, ik heb geen flauw idee waarom de man zou stoppen met lesgeven (op die school of in het algemeen), maar ik vond het wel vertederend en dat meisje had hem duidelijk wat ontroerd met zo'n ongedwongen compliment.
Ik zal de enigste niet geweest zijn die een pikanter verhaal verwachtte.
Het leek zo te beginnen.

We krijgen toch een hete zomer he?
nee jong.

7 JULI: matige wind over gans de maand
01-05 bewolkt weer af en toe een bui
06-25: bewolkt weer met opklaringen maar ook kans op een bui
26-31: bewolking en af en toe ook zonneschijn

8 AUGUSTUS wat wind tot + de 10 dan meer wind
01-07 bewolkt weer met opklaringen (kans op een bui)
08-15 droog weer af en toe zon maar ook wat bewolking
16-20 bewolkt regenachtig weer
21-31 mooi weer af en toe bewolking

ik voel de bui al hangen :(

Terug
Bovenaan