Je glimlach van vandaag

https://www.hln.be/binnenland/minis...taine-na-positieve-test-echtgenote~aca2640bf/

Jan Jambon krijgt net als zijn kleinkinderen een vervroegde Kerstvakantie. Voer voor stand-up comedians: "Nu, de week voor het Kerstreces is de politieke impact beperkt, meer als wat recepties en speeches gebeuren er dan toch niet op het kabinet."

Oooh karma 😃
imo is dit gewoon een godsgeschenk voor het beleid, dan kan hij nergens meer potten gaan breken. Precies nen olifant in de porseleinkast die.

Op Bol wat keukengerief gekocht waaronder houten lepels. Toevallig bij 3 verkopers en ik kon niet aanduiden dat het allemaal in 1 keer mocht komen. De 1e bestelling bij Bol zelf ging gisteren toekomen. Om 21h30 of zo gaat ineens de bel, staat onze PostNL man daar met een grote doos. Daar zaten dus 3 lepels in... die doos was groot genoeg om zo 50 pakskes in te steken. Te absurd eigenlijk.

't Zijn wel schone. Van Jamie Oliver :)

Op Bol wat keukengerief gekocht waaronder houten lepels. Toevallig bij 3 verkopers en ik kon niet aanduiden dat het allemaal in 1 keer mocht komen. De 1e bestelling bij Bol zelf ging gisteren toekomen. Om 21h30 of zo gaat ineens de bel, staat onze PostNL man daar met een grote doos. Daar zaten dus 3 lepels in... die doos was groot genoeg om zo 50 pakskes in te steken. Te absurd eigenlijk.

't Zijn wel schone. Van Jamie Oliver :)

Wij hebben ooit een reserve onderdeel van een server toegestuurd gekregen, een module van 5x10cm of zo.

kwam toe in een doos van 50cmx50x100cm, we doen die open, zit daar in de hoek een mini dozeke gekneld met een stuk van dat schuim :lol:

Mijn vrouw gaf een tijdje terug haar ontslag bij het plaatselijk restaurant. De reden was vooral dat ze als "keukenhulp" met bijhorend laag loon eigenlijk meer werk verzette dan de chef zelf. Beetje een scheve situatie, waar ze toch vooral de indruk kreeg dat ze voor alle extra's ingeschakeld werd. Split shift, dus werken van 10-13 en 17-22 officieel, wat vaak uitliep aan €10/u in het zwart voor overuren. Weekendwerk 1 weekend op 2 voor geen cent extra, waar ze alleen in de keuken stond. Deze zomer voor een plaatselijk event zo 12u aan een stuk zonder pauze gewerkt ook.

Doorheen de week betekende dit vaak dat we elkaar 's avonds amper zagen, en tijdens de weekends die ze werkte was er ook niets te plannen.
Kortom, het was eens tijd voor een verandering.

Nu werkt ze al een week in de keuken van een WZC. Halftijds, maar per uur verdient ze meer, en het weekendwerk wordt hoger vergoed. Mogelijk kan ze binnenkort voltijds werken als kok. En dit alles dus gewoon 9-5. Bonus: op minder dan 10 min stappen. Wat een verschil toch.

Laatst bewerkt:
Wij hebben ooit een reserve onderdeel van een server toegestuurd gekregen, een module van 5x10cm of zo.

kwam toe in een doos van 50cmx50x100cm, we doen die open, zit daar in de hoek een mini dozeke gekneld met een stuk van dat schuim :laugh:
Op mijn vorig werk (elektronica) hadden we een doos componenten gekregen van een klant. In het magazijn hebben ze alles uitgehaald en de doos in de kartonpers gestoken.

Ik merk plots dat we 1 module tekort komen (wel 1 van bijna 200€). Ik laat dit weten aan de klant en hij antwoord dat hij dat met een plakker aan de binnenkant van de klep van de doos geplakt had 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️. Gelukkig had er nog niemand op die knop van de kartonpers geduwd want die plakte er dus inderdaad nog aan.

Mijn vrouw gaf een tijdje terug haar ontslag bij het plaatselijk restaurant. De reden was vooral dat ze als "keukenhulp" met bijhorend laag loon eigenlijk meer werk verzette dan de chef zelf. Beetje een scheve situatie, waar ze toch vooral de indruk kreeg dat ze voor alle extra's ingeschakeld werd. Split shift, dus werken van 10-13 en 17-22 officieel, wat vaak uitliep aan €10/u in het zwart voor overuren. Weekendwerk 1 weekend op 2 voor geen cent extra, waar ze alleen in de keuken stond. Deze zomer voor een plaatselijk event zo 12u aan een stuk zonder pauze gewerkt ook.

Doorheen de week betekende dit vaak dat we elkaar 's avonds amper zagen, en tijdens de weekends die ze werkte was er ook niets te plannen.
Kortom, het was eens tijd voor een verandering.

Nu werkt ze al een week in de keuken van een WZC. Halftijds, maar per uur verdient ze meer, en het weekendwerk wordt hoger vergoed. Mogelijk kan ze binnenkort voltijds werken als kok. En dit alles dus gewoon 9-5. Bonus: op minder dan 10 min stappen. Wat een verschil toch.
Ja, de zorg betaald beter he :unsure:

Terug
Bovenaan