Je glimlach van vandaag

In kan het artikel niet lezen en ik vind het erg voor de mensen die er wonen als ik de intro lees, maar wie noemt zijn gemeente nu Rukkelingen - loon. :rofl: Nu ja, ik ben geboren in Reet, dat is al even erg natuurlijk.

Omstreeks 1030 vond de oudste vermelding plaats: Rocheleuenges. Het gaat om een eigennaam, wellicht Hrukko, met het -ingen achtervoegsel: huis van. De Franstaligen spreken van Roclenge, wat een rechtstreekse verbastering is van Rocheleuenges. Er bestaat echter, op enige afstand, ook een Waals Roclenge-sur-Geer (Rukkelingen-aan-de-Jeker). Rukkelingen-Loon verwijst dus, ter onderscheid, naar het Rukkelingen in het Graafschap Loon.

Dat er een goede reden achter zit, snap ik wel, maar mijn puberale ik moest gewoon lachen met die naam. Net zoals Reet zouden sommige gemeentes misschien toch eens aan een naamsverandering moeten denken. Rocklenge -> rocklounche of zo. :p
Maar goed, het was dus niet meer dan een puberale glimlach van de dag.

Dat er een goede reden achter zit, snap ik wel, maar mijn puberale ik moest gewoon lachen met die naam. Net zoals Reet zouden sommige gemeentes misschien toch eens aan een naamsverandering moeten denken. Rocklenge -> rocklounche of zo. :p
Kan toch zijn dat de inwoners de naam meer dan correct maken? Het zou bijvoorbeeld perfect de naam van Kortrijk kunne worden.

1 waar ik dikwijls door passeer met de fiets. Scheermes zou beter zijn.
800px-Oxelaere_city_limit_sur_la_D933.jpg

Als ik het mij goed herinner hing er jaren geleden nog een spandoek of bord boven een straat in Reet waarop stond 'Welkom in ons Reet'. Denk dat het in de buurt van de kerk was.

Ik ben blij dat ze u verwelkomen maar zo welkom is ook niet nodig voor mij :unsure:.

Naar het schijnt hebben ze hem daar al terug buiten gezet, iets met ondervinden hoe hard de wereld wel niet is en pampercultuur ofzo
Aaaah ge bedoelt: "als meneer zo een groot bakkes op kan zetten, zal meneer wel nog zo hard gewond niet zijn! Dan gaan we daar geen onnodig belastingsgeld aan verspillen!" 😁

Terug
Bovenaan