Je glimlach van vandaag

Ooit eens een editie van Dranouter gedaan op wodka-fristi, ik denk dat het een soort uitdaging was.

d13c5792fcb72ec74d5ebe275a04463a.gif

Dranouter was altijd de max zowel qua sfeer als de luttele optreden die we daar meepikten (Zita swoon met Urbanus, Nick Cave, Deus, Afro Celt Soundsystem,…). Oke, daar staat ook wel eens een rosse Ier op zijn fluit te spelen, maar dat heb je op elke camping é.

edit: check eens die affiches eind jaren ‘90: https://www.festivaldranouter.be/nl/info/historiek
Ik vraag mij eigenlijk af of er iemand gaat voor die optredens. Ik heb in de 5 keer dat ik geweest ben mssh 5 optredens gezien met als uitblinker 1 jaar dat ik zelf nooit op het festivalterrein geraakt ben, op donderdag in het melkerijtje beland en er de zondag terug buiten gekomen. Wel top dan als iemand vraagt hoe dranouter was.

Kameraad kwam even een krat bier (Murphy's) langsbrengen als merci voor de hulp op z'n babyborrel vant weekend. Ze stonden koud, t is aangenaam buiten, de jung zijn al slapen en de vrouw is weg....tja... dan maar even proeven of ze nog goed zijn zeker he, als't echt moet

Ik vraag mij eigenlijk af of er iemand gaat voor die optredens. Ik heb in de 5 keer dat ik geweest ben mssh 5 optredens gezien met als uitblinker 1 jaar dat ik zelf nooit op het festivalterrein geraakt ben, op donderdag in het melkerijtje beland en er de zondag terug buiten gekomen. Wel top dan als iemand vraagt hoe dranouter was.
Same.. Ooit eens in de namiddag nuchter wakker geworden met een maat en onze eerste reactie was. Damn das hier saai, kom we gaan zuipen.

Een half uur later was het weer top.

Me toch wel mee vermaakt :) Vooral dan die Coronadioten - Wel jammer dat er geen ondertitels waren voor het FR-gedeelte want dat was niet altijd even goed verstaanbaar.
Die ene met " ze moeten hun schoenen uit doen" of "ik betaal zelf voor mijn elektriciteit, ik weet niet hoe dat bij u zit" tja met zo'n attitude zal je niet ver komen denk ik.

Ik vind de straffen wel opmerkelijk altijd. 1 jaar effectief krijgen voor een lockdown feestje tegenover een jaar gevangenis straf krijgen met een fikse boete dit volledig met uitstel voor 2 jaar cocaine te dealen en te gebruiken. Ook die kerel dat door het rood reed, fel overdreven zeg 1 maand rijverbod met een blanco strafregister.... misschien wil ik dan ook wel liever voor het gerecht komen in Wallonië.

Het ziet er echt belachelijk uit als ge het aanhebt. Maar ineens wordt een namiddag strand veel leuker.
Hoe kan je dit op Belgisch strand gebruiken? Water is toch helemaal niet klaar?

Terug
Bovenaan