Je glimlach van vandaag

Bij mij waren ze stipt op tijd en een heel vriendelijke bezorger.
Ja, over de bezorgers geen slecht woord hoor. Net zoals bij elke koeriersdienst hoofdzakelijk onderbetaalde Noord-Afrikanen die hun best doen voor een profiterende baas, maar toch beleefd blijven bij hun klanten. Hun systeem trekt gewoon op niet veel, nemen te veel werk aan. Jij bent bij de gelukkigen die hun pakje op tijd kregen.
Kan natuurlijk ook in het laatste jaar veel veranderd zijn, maar die mannen namen alles aan wat maar kon, om dan te merken dat ze camionettes te weinig hadden. Die chauffeurs moesten extreem veel uren rijden (vaak van 8 tot 24) om hun toer nog niet af te kunnen werken. Er is wel eens zondvloed van klachten gekomen op een gegeven moment, dus mss dat ze er lessen uit getrokken hebben. Ze zijn er in elk geval veel klanten mee verloren toen.

Nu, ik werk met een vaste DHL chauffeur, den Ahmed. Ik kan een briefje van 500 leggen naast het pakje dat hij moet ophalen en dat blijft liggen. Die mens kan gewoon binnen als hij iets moet leveren of ophalen terwijl we naar het werk zijn, weet welke deur er los is, maar die doet zijn werk. Als er toevallig iemand is als die komt is er dan ook altijd een frisdrankje of met nieuwjaar een fooi voorzien. Als die er ooit mee stopt ga ik me wel een andere koeriersdienst moeten zoeken. :unsure:

Nu nog glimlach, morgen waarschijnlijk ergernis. Wijkfeest met beste kameraad, teveel bekenden,teveel pinten, véél te veel "drink ene, t is al zo lang geleden", eigenlijk gewoon te veel wijk en vooral teveel feest.....
En morgen allebei de vroege en eigenlijk ook al opnieuw afgesproken voor deel 2...
Om Sgt Murtaugh te citeren " I'm geting too old for this shit"

Zonet in het ochtendzonnetje de route naar school voor het eerst met de fiets gedaan zodat 1 september de kleine pruts eens met de fiets gebracht kan worden. Die 14km voel ik wel, maar viel beter mee dan gevreesd!

Niemand ergert zich echt aan het woord kids. Iedereen zag iemand anders daarover klagen en dacht ha cool een manier om mij superieur te voelen ik doe mee hoera nu hoor ik erbij ik ben interessant.
Het is eerder omgekeerd. Iemand hoorde het gebruik van "kids" en dacht cool en jong te zijn door dat ook te doen. Nee, ik vind het echt een irritant woord.

Terug
Bovenaan