515
Well-known member
Dewelke gebruik je hiervoor, aanrader?Ik altijd factor 50 om te fietsen en ondertussen superbruin.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dewelke gebruik je hiervoor, aanrader?Ik altijd factor 50 om te fietsen en ondertussen superbruin.

Het is aangeraden een anorganische zonnecrème (met bv zinc oxide) die een beschermende laag bovenop de huid vormt ipv. een chemische te gebruiken (met bv oxybenzene) die door de huid geabsorbeerd wordt.Dewelke gebruik je hiervoor, aanrader?
Anorganisch is geen tegenhanger van chemisch hé. Een metaaloxide valt onder de anorganische chemie en die oxybenzon onder de organische.Het is aangeraden een anorganische zonnecrème (met bv zinc oxide) die een beschermende laag bovenop de huid vormt ipv. een chemische te gebruiken (met bv oxybenzene) die door de huid geabsorbeerd wordt.
De eerste reflecteert UV stralen eerder, en de 2e vormt ze om tot minder schadelijke stralen. Bovendien toont recent onderzoek ook aan dat de oxybenzene uit de 2e soort op zich ook schadelijke effecten kan hebben bij langdurig veelvuldig gebruik.
Het enige 'nadeel' dat het anorganische type heeft is dat het je huid er iets witter doet uitzien (=de beschermende laag) dan bij bv zijn chemische tegenhanger. Dit is natuurlijk ondergeschikt aan de efficiënte bescherming die dit type biedt.
Verder is het belangrijk van je regelmatig opnieuw in te smeren, felle zon te vermijden, zo mogelijk ook beschermende kledij te dragen, en kleine kinderen hebben hoe dan ook extra bescherming nodig.
Organic UV filters are a group of carbon-containing compounds designed to absorb UV radiation. To maintain effectiveness over time, they should not alter chemically after repeated UV irradiation.
However, many common organic UV filters, when they absorb UV radiation and enter their energy-rich excited states, are often unable to quickly release the excited state energy to return to their ground state where they are stable and ready to absorb additional UV energy.
These unstable UV filters will photodegrade over time in the sun, losing their absorption capability and generating photoproducts that have not been studied for their safety on human skin. An example is avobenzone (INCI: Butyl methoxydibenzoylmethane). While a very common and globally-approved UVA filter, it is notoriously unstable under UV radiation.
There is a common misconception that inorganic filters only reflect, scatter and refract sunlight, and as such are safer to our skin than organic filters. In fact, both titanium dioxide (TiO2) and zinc oxide (ZnO) are semiconducting materials capable of absorbing UV energy, which contributes most of their UV shielding ability. After absorbing UV energy, these mineral particles are promoted to their conducting band and become photoactive.
In addition, TiO2 and ZnO are well-known active photocatalysts used extensively in heterogeneous photocatalysis to destroy environmental pollutants that are organic in nature. When photoactivated by UV light, TiO2 and ZnO are known to generate highly oxidising radicals such as •OH, and other reactive oxygen species (ROS) such as H2O2 and singlet oxygen, 1O2, which are known to be cytotoxic and genotoxic.
Hydroxyl (OH) radicals photogenerated from photoactive TiO2 specimens extracted from commercial sunscreen lotions induce damage to DNA plasmids in vitro and to whole human skin cells in cultures. To restrict the photoactivity of inorganic UV filters, all TiO2 and ZnO used in sunscreens must be surface treated. Unfortunately, the quality of such treatment is not well controlled, and is often insufficient to inhibit all their photoactivity.
Therefore, inorganic sunscreens commonly used in today’s market convey a false sense of security to the consumers.
Wees blij. De huisbakvis en haar vriendinnnen zijn de laatste tijd helemaal terug into K3.Ergens zit hier een bende bakvissen ‘Let it go’ te zingen.![]()
Wees eens wat losser in plaats van alles zo serieus te lezen.Ik vind de laatste posts niet grappig hier![]()

Ik wou ook maar een klein overzicht geven van 2 veel voorkomende types binnen de zonnecrème markt hoor.Anorganisch is geen tegenhanger van chemisch hé. Een metaaloxide valt onder de anorganische chemie en die oxybenzon onder de organische.
Ook het verschil in werking klopt niet helemaal. De anorganische reflecteren wel een deel, en de organische absorberen in het UV spectrum als voornaamste werking (waardoor ze dan kunnen degraderen, en dus niet meer werken, of ze terug kunnen straling/licht uitstralen dan dan een andere golflengte heeft). Maar er komt wel wat meer bij kijken dat kennelijk niet aan de consument wordt verteld.
Sunscreen: What to know about organic vs inorganic sun care
Consumers consider many factors when choosing sunscreens, but what is the difference between organic and inorganic filters? Hallstar’s Eileen Zhang explainscosmeticsbusiness.com
Ik moet nog even wachten. Loon wordt volgende week pas gestort!Straks frietjes van de frituur![]()
Denken, niet zeggenzijn binnenstem?
Ik heb al eens gelezen ergens dat ge dat ook in ene air fryer kunt bakkenStraks frietjes van de frituur![]()
zonder dom en ongevoelig te willen overkomen, maar kunt ge niet gewoon zeggen dat hij dat mag denken en niet zeggen? Ik bedoel: als hij de term 'binnenstem' verstaat, verstaat hij toch ook het woord 'denken'?Denken, niet zeggen
Frieten vant frituur in een airfryer? Ik weet niet naar welke frituur gij gaat maar bij ons geven ze die gebakken mee.Ik heb al eens gelezen ergens dat ge dat ook in ene air fryer kunt bakken