Je glimlach van vandaag

Klein schouderklopje voor mezelf: nu een week dat ik voor het eerst in m´n leven alleen woon, in een omgeving die me onbekend is en in een appartement i.p.v. groot huis met tuin.

Eerste dagen was ik de muren op aan het lopen, en nu nog steeds een beetje hoor. Maar me dit weekend herpakt en veel buiten gekomen, en voor het eerst in jaren nog is een grote toer gaan fietsen én nadien nog eens gaan joggen (de volle 2 kilometer).

Goed gedaan Jipser, goed gedaan!
Heel goed gedaan zelfs! volhouden

Ooit kwamen die naar Werchter maar er waren op dat moment problemen met het geluid waardoor ik 1u maar 1 ‘sound’ hoorde, was echt raar 😔

Sinds wij verhuist zijn van Gent naar een meer landelijke gemeente is ook de lokale facebookgroep heel anders. In Gent ging dat over politiek, inbraken, parkeerproblemen, sluikstorten....

Hier zijn 3/4 berichten: "heeft iemand mijn kat gezien?" en "Van wie is die kat die hier loopt? Is iemand die kwijt."
Op dat laatste komt dan vaak antwoord van wie die kat is en door welke wei die waarschijnlijk gelopen is om daar te geraken. Ze kennen hier duidelijk de buurtkatten.

Maar vandaag was een zotte dag in de facebookgroep. Want vandaag verscheen geen foto van een kat, maar van een kieke. Met de vraag: "Wie is zijn kip kwijt? Loopt in de Schoolstraat."
Maar de buurt delivers. Met als eerste antwoord: "Dat is de Rudi. Die woont daar wat verder in't straat. Die loopt daar wel vaker."

Zeer herkenbaar 😁 of WIE HEEFT ER DAT GELUID GEHOORD DEZE NAMIDDAG? WAT WAS DAT?

Dorp altijd andere mentaliteit dan een stad. Hier hebben ze 1 loodgieter en 1 dakwerker. Die mannen zitten alle dagen op café en breiden daar hun klantenbestand uit. Ze zijn niet zo goed in hun vak, maar no way dat die iemand vanuit een stad gaan kiezen. Die hebben daar schrik van denk ik 😂

Heel veel geroddel, iedereen kent iedereen, iedereen weet wat er zich allemaal afspeelt, veel racisme in mijn geval, weinig openminded volk, eerder conservatief zeg maar.

Ik heb beide meegemaakt, 2 x gewoond in centrum stad en 2 maal in een dorp. Ik ben er nog altijd niet aan uit wat het leukste is. In een stad spreekt jouw gebuur niet tegen jou dus dat heeft ook zijn nadelen.

Sinds wij verhuist zijn van Gent naar een meer landelijke gemeente is ook de lokale facebookgroep heel anders. In Gent ging dat over politiek, inbraken, parkeerproblemen, sluikstorten....

Hier zijn 3/4 berichten: "heeft iemand mijn kat gezien?" en "Van wie is die kat die hier loopt? Is iemand die kwijt."
Op dat laatste komt dan vaak antwoord van wie die kat is en door welke wei die waarschijnlijk gelopen is om daar te geraken. Ze kennen hier duidelijk de buurtkatten.
tbh, in Gent gebruiken ze voor verloren katten Hoplr.
en voor oude meubels die ze niet naar't containerpark willen brengen

Nieuwe ontwikkeling ondertussen! Meerdere mensen zijn het erover eens dat de Rudi dikker is. Maar het zou Esmeralda kunnen zijn.
De eigenaars van respectievelijk Rudi en Esmeralda hebben nog niet gereageerd.

Nina Sterckx heeft als enige Belgische vrouw ooit een gouden medaille gehaald op het Europees kampioenschap gewichtheffen vorige zondag. Ik vind dat we daar allemaal wat meer aandacht aan mogen schenken.

1776754733997.png

Laatst bewerkt:
Nina Sterckx heeft als enige Belgische vrouw ooit een gouden medaille gehaald op het Europees kampioenschap gewichtheffen vorige zondag. Ik vind dat we daar allemaal wat meer aandacht aan mogen schenken.

Bekijk bijlage 49701
Ne nationale feestdag hoeft nog net niet daarvoor zijn er te weinig Belgen of Vlamingen met interesse in de sport. :biglaugh:

Maar inderdaad, een beetje aandacht zou niet misstaan, ik volg vrij veel sporten en zelfs mij was het ontgaan tot ik er deze ochtend toch iets van las ergens.

Ne nationale feestdag hoeft nog net niet daarvoor zijn er te weinig Belgen of Vlamingen met interesse in de sport. :biglaugh:

Maar inderdaad, een beetje aandacht zou niet misstaan, ik volg vrij veel sporten en zelfs mij was het ontgaan tot ik er deze ochtend toch iets van las ergens.
Oh ik zou voor geen enkele sport een feestag invoeren, zoals al gezegd.

Ik volg de "scène" nu wel een beetje, en heb op facebook een hoop connecties die dat nieuws gretig delen, maar ik wist bv. tot zondag niet dat het EK bezig was of ze een medaillekandidaat was.

Het was kennelijk zelfs een thriller, gezien Cambei na de snatch leidde met 1 kg en op clean & jerk als laatste poging ook 1 kg meer had ingepland, maar dan faalde:

Maar vandaag was een zotte dag in de facebookgroep. Want vandaag verscheen geen foto van een kat, maar van een kieke. Met de vraag: "Wie is zijn kip kwijt? Loopt in de Schoolstraat."
Maar de buurt delivers. Met als eerste antwoord: "Dat is de Rudi. Die woont daar wat verder in't straat. Die loopt daar wel vaker."
Rudi de kip :lol:

2 shows in de UK waar ze Count Your Blessings helemaal gaan spelen. Nu maar hopen dat ze dat ook naar de rest van Europa brengen
Ja ik had het gezien. Maar ik vrees ervoor dat dat gaat gebeuren. Nu, met een fatsoenlijke live recording zou ik ook al content zijn.

Ja ik had het gezien. Maar ik vrees ervoor dat dat gaat gebeuren. Nu, met een fatsoenlijke live recording zou ik ook al content zijn.
Ik zou nog opgaan naar de UK om één van die shows mee te pikken (in januari hetzelfde gedaan om Annotations of an Autopsy te kunnen zien spelen in Brixton Academy), ware het niet dat we dan juist in Zuid-Frankrijk zitten.

Terug
Bovenaan