Je glimlach van vandaag

Die krijgen een speciale opleiding om mensen te overtuigen om toch maar te doneren. Kan dus wel zijn dat het hem zo aangeleerd is

Tegenwoordig bijna wekelijks 1 of andere organisatie aan de Delhaize om sponsering te ronselen.
Meestal direct weg na een vriendelijk "neen, dank u".

Maar nu 3 jonge kerels met Child Focus shirt.
Ene die letterlijk voor mij kwam staan.
Waarom niet meneer, hebt u geen hart,.....

Kerel, ik geef niets aan mensen die mij aanspreken op straat.
Als ik iets wil geven, doe ik dat wel spontaan.
"Een hart voor de planeet, minder mensen is beter voor de planeet."

Tegenwoordig bijna wekelijks 1 of andere organisatie aan de Delhaize om sponsering te ronselen.

Doorlopen en uw schouders wat rechtzetten.

Ik heb zo eens een lumines schooier aan de deur gehad.
Ik zei ook vriendelijk "neen dank u".
En terwijl ik mijn deur weer dicht deed duwde hij ze zelf weer open met de woorden:
"Is mijnheer een beetje bang van onbekende mensen aan de deur" (insert plat antwerps accent)

Wablief? Klein beetje naar achter geduwd en gemeld dat ik zo een mailtje ging sturen naar Lumines om het aan te kaarten.
Ook zo gedaan.

Die krijgen een speciale opleiding om mensen te overtuigen om toch maar te doneren. Kan dus wel zijn dat het hem zo aangeleerd is
Ik zou dat wel sterk vinden, daar wil je als serieuze organisatie toch ook niet mee geassocieerd worden denk/hoop ik.

De laatste keer dat ik mij gestoord heb aan ronselaars op de straat, was in Madrid.

Heel brede winkelstraat en zo stuk of 5 meisjes die in het midden staan en mensen aanspreken.

1) Ik negeer die altijd, ook in België.
2) Ik spreek sowieso toch geen Spaans.

Komt er zo eentje recht voor mij staan, ik doe een gebaar van geen interesse en stap er rond.

Begint die daar ineens aan mijn arm te trekken. Ik trek me los en stap verder. Bleef ze nog wat roepen naar mij.

Lichte WTF.

Ik zou dat wel sterk vinden, daar wil je als serieuze organisatie toch ook niet mee geassocieerd worden denk/hoop ik.
Ik zou ervan uitgaan dat elke serieuze organisatie überhaupt niet geassocieerd zou willen worden met hele teams die mensen op straat of aan hun voordeur lastigvallen, yet here we are.

Ik zou ervan uitgaan dat elke serieuze organisatie überhaupt niet geassocieerd zou willen worden met hele teams die mensen op straat of aan hun voordeur lastigvallen, yet here we are.
Er is voor mij wel een verschil tussen aanbellen of aanspreken op straat mensen beschuldigen van geen hart te hebben.

Hier in Lommel leuren ze tegenwoordig overal met “gratis” kranten. Ik wimpel ze altijd vriendelijk maar kordaat af, nog geen problemen mee gehad.

Er is voor mij wel een verschil tussen aanbellen of aanspreken op straat mensen beschuldigen van geen hart te hebben.
Hangt ook veel van het goede doel af. Als de brandweer daar staat met kalenders koop ik er sowieso een. Maar wat jobstudenten die betaald worden ervoor en waarvan de winst voor een groot deel naar een werkgever gaat ipv het doel, moeten mij toch ook met rust laten. Als ze aandringen ben ik ook niet meer mijn beleefde zelf.

Hier in Lommel leuren ze tegenwoordig overal met “gratis” kranten. Ik wimpel ze altijd vriendelijk maar kordaat af, nog geen problemen mee gehad.
ik heb dat hier ook al voor gehad. zelfs al gehad dat er een auto parkeert, ze er met 4 uit springen, en allemaal mij proberen zo'n gazet mee te geven. beetje raar, maar ok.

Natuurlijk is daar een verschil tussen, maar dat wil niet zeggen dat die organisaties daar ook de grens trekken. Again, moest ik een serieuze organisatie leiden, zou ik ook niet willen dat mensen op straat "onder druk worden gezet" (bewust binnen aanhalingstekens, maar dat is natuurlijk wel het doel) om contracten te tekenen voor die organisatie.

Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het aangenaam vinden, of er een positief gevoel aan overhouden om op straat aangesproken te worden om toch maar 10 euro per maand bij te dragen aan Child Focus of om van energieleverancier te switchen. Dat neemt niet weg dat dat gewoon gebeurt en blijkbaar oké wordt bevonden door de leiding van die organisaties.

Gewoon op vrt canvas de KEW even aan het volgen, omdat het kan. Die piano mannetjes kunnen er toch wa van ze...

Ooit op een rommelmarkt gehad, was er met de vriendin en de twee kinderen. Was voor kinderkankerfonds fzo, ook gwn nee gezegd (al druk gng met twee kinderen om daar op dat moment tijd vr te hebben).
Kreeg ik als antwoord: "Ik hoop dat u kinderen nooit kanker krijgen."

Ben geen agressieve mens maar toen kookte ik wel, ze hadden chance da de vriendin t ni gehoord had...

Ooit op een rommelmarkt gehad, was er met de vriendin en de twee kinderen. Was voor kinderkankerfonds fzo, ook gwn nee gezegd (al druk gng met twee kinderen om daar op dat moment tijd vr te hebben).
Kreeg ik als antwoord: "Ik hoop dat u kinderen nooit kanker krijgen."

Ben geen agressieve mens maar toen kookte ik wel, ze hadden chance da de vriendin t ni gehoord had...
Ik zou die ne kanker rechtse verkocht hebben ze...

"sorry, ik haat mensen"

Werkt hier altijd. Nooit weerwoord.
Ik wil dit shirt:

1000039691.jpg

Terug
Bovenaan