Je glimlach van vandaag

Door het nieuwtje rond GTA6 nog eens Temptation van Heaven 17 gehoord. Moet echt al 10 jaar geleden ofzo zijn dat ik het laatste hoorde. Meteen synthpop playlistjes opgezocht op Spotify. :music:

Gisteren die Sanicole Airshow kunnen meepikken. (Gratis met alles erop en eraan, connecties kunnen handig zijn.)

Vandaag gaan fietsen, fietsen over het water daar in Maasmechelen.

Zo, 100 foto's rijker weer om nooit meer te bekijken.

Laatst bewerkt:
Kreeg hier net via smartschool een brief over een toneelvoorstelling morgen op school voor onze jongste.

Een voorstelling over twijfelen, moed verzamelen en de kracht die vrienden je geven kunnen.

We raken thema’s zoals racisme en pesten aan op een ontwapenende manier waardoor Whiskey en de warmte van Whiskey nooit vergeten worden.

Want Whiskey heet niet zomaar Whiskey.

Zou het ne single malt zijn? Mij beter ook inschrijven?

Door het nieuwtje rond GTA6 nog eens Temptation van Heaven 17 gehoord. Moet echt al 10 jaar geleden ofzo zijn dat ik het laatste hoorde. Meteen synthpop playlistjes opgezocht op Spotify. :music:
De enige reden dat ik al van Heaven 17 gehoord heb, is door het feit dat "Penthouse and Pavement" in een radiostation in Vice City Stories voorkomt. :unsure:
Dat spel nooit gespeeld wegens geen PSP/PS2, maar wel veelvuldig die soundtrack beluisterd. Samen met die van Vice City nog steeds de beste ooit in een GTA. :love:

Daarnet in het VRT-journaal eindelijk "het origineel" gezien van de In De Gloria-sketch over het Pausbezoek aan België.
Eelen en de mannen zaten er weer boenk op
:laugh:

Ik voel me precies weer terug 15: op groepsreis toch wel een crush ontwikkeld op eentje maar waar ik niks mee ga doen, want 0,0000 comptabiliteit en noem het op.

Ze gaf me vandaag een compliment op Strava en voegde me toe op Insta (wat ik terug gebruik en niks op post, maar dat zijn een paar andere mouwen).

Ja, ik laat me hierdoor ff zweven en als een veertje land ik ooit ergens op een kussen. 🫠

Aangenomen bij Monster, of all things.
44 dagen verlof en ongeveer 3k netto, ik ben content. Wel een vaste nacht (distributie) maar kan erger.
3k netto is echt wel nice. En vaste nacht is ook ideaal. Minder bazen in de buurt, overdag tijd hebben voor dingen te doen buiten de normale uren. Terwijl ik dit schrijf begin ik de ploegen al te missen :p

3k netto is echt wel nice. En vaste nacht is ook ideaal. Minder bazen in de buurt, overdag tijd hebben voor dingen te doen buiten de normale uren. Terwijl ik dit schrijf begin ik de ploegen al te missen :p
Ik heb de andere kant gezien van de nacht, mijn vrouw heeft 15 jaar vaste nacht gewerkt. Ik vond dat als partner verschrikkelijk.
  • Elke dag alleen in bed.
  • Halve weekends want na de vrijdagnacht moest ze nog slapen zaterdag tot na de middag. De laatste 5 jaar begon ze op zondag en deed ze een dutje zondagmiddag om de nacht door te komen.
  • Veel collega's bleven ook in het weekend het nachtritme aanhouden wat naar sociaal leven met kinderen nog moeilijker is.
  • Zieke kinderen snachts is altijd voor jou

Ik heb de andere kant gezien van de nacht, mijn vrouw heeft 15 jaar vaste nacht gewerkt. Ik vond dat als partner verschrikkelijk.
  • Halve weekends want na de vrijdagnacht moest ze nog slapen zaterdag tot na de middag. De laatste 5 jaar begon ze op zondag en deed ze een dutje zondagmiddag om de nacht door te komen.
  • Veel collega's bleven ook in het weekend het nachtritme aanhouden wat naar sociaal leven met kinderen nog moeilijker is.
Ik zou persoonlijk nooit iets anders willen dan daguren (vroeg of laat). Ik betwijfel heel sterk dat het merendeel van mensen die de nacht doen voldoende slaap krijgen. Ook staat het haaks op onze samenleving, wat zoals je al aanhaalt met een partner en zeker kinderen lastig wordt.

Dat extra loon is ook gewoon om je te compenseren voor het opofferen van je sociaal leven, en waarschijnlijk ook gezondheid.

Ik zou persoonlijk nooit iets anders willen dan daguren (vroeg of laat). Ik betwijfel heel sterk dat het merendeel van mensen die de nacht doen voldoende slaap krijgen.
ik doe nu regelmatig nachten: ik ga dan rond 7u30-8u slapen (hangt af van het verkeer), en sta dan rond 14-15u wakker. da's 6 à 7 uur, wat toch gemiddeld ok is?

ik heb meer last met een vroege, waar ik pas tegen het einde van de week 's avonds op tijd in slaap val om die 6 uur te halen. dan bedoel ik dus: inslapen he. ik ga op tijd in mijn bed, maar het slapen zelf lukt dan niet. maar die week voel ik mij echt slecht, na het werk. en lates zijn bij ons helemaal niet aantrekkelijk, dus voor mij is het liever of nacht, of vroege.

nachten zijn idd speciaal qua bioritme, en je merkt dat sommige collega's dat niet helemaal snappen: die vullen hun dag privé dan zo in alsof ze verlof hebben. nu is het voor de meesten bij ons wel maar 2x een week en 2x een weekend op een jaar, dus dat valt dan wel mee. maar we zijn dan met een 5-tal die regelmatig nachten overnemen, en je merkt toch dat dat niet voor iedereen hetzelfde is.

op mijn vorig werk was er een vast nacht-team, in een 6-dagen systeem. daar waren er ook veel die naast hun nachtshift hun "overdag" vrij vol staken. hoe die dat deden, is mij een groot raadsel, maar het loonverschil daar was nog wel een stuk groter.

ik doe nu regelmatig nachten: ik ga dan rond 7u30-8u slapen (hangt af van het verkeer), en sta dan rond 14-15u wakker. da's 6 à 7 uur, wat toch gemiddeld ok is?
6 uur is voor de meeste mensen te weinig, 7u voor heel wat mensen ook al dacht ik. Nu, kan best wel werken voor jou hé, maar heb jij kinderen, want dat zou dan toch een hele uitdaging zijn.
ik heb meer last met een vroege, waar ik pas tegen het einde van de week 's avonds op tijd in slaap val om die 6 uur te halen. dan bedoel ik dus: inslapen he. ik ga op tijd in mijn bed, maar het slapen zelf lukt dan niet. maar die week voel ik mij echt slecht, na het werk. en lates zijn bij ons helemaal niet aantrekkelijk, dus voor mij is het liever of nacht, of vroege.

nachten zijn idd speciaal qua bioritme, en je merkt dat sommige collega's dat niet helemaal snappen: die vullen hun dag privé dan zo in alsof ze verlof hebben. nu is het voor de meesten bij ons wel maar 2x een week en 2x een weekend op een jaar, dus dat valt dan wel mee. maar we zijn dan met een 5-tal die regelmatig nachten overnemen, en je merkt toch dat dat niet voor iedereen hetzelfde is.

op mijn vorig werk was er een vast nacht-team, in een 6-dagen systeem. daar waren er ook veel die naast hun nachtshift hun "overdag" vrij vol staken. hoe die dat deden, is mij een groot raadsel, maar het loonverschil daar was nog wel een stuk groter.
Nog erger dan een vaste nacht waarschijnlijk is continue wisselen tussen ploegen, je bioritme moet zich inderdaad aanpassen en dat gaat zo snel niet. Ik heb dat vroeger ook thuis gezien bij mijn vader, die agent was. Ik heb als kind nooit anders geweten dan dat die slaappillen nodig had. Insert discussie rond slaapmiddelen in dit land natuurlijk, maar die was daar nu ook wel ingerold omdat hij gewoon slecht sliep door altijd zijn uren te zien veranderen.

Heel herkenbaar, madam doet vaste nacht in zkh.
1 op 2 weekend sta ik alleen voor de zoon. Ze is er dan wel meer in de week overdag, waardoor hij zaagt en klaagt als het alleen met mij is.

Madam zaagt dan ook dat ik dingen die zonder haar, maar ze begrijpt het dan dat ik het niet meer uitstel. Hoe langer hoe vervelender dit aan het worden is. Andere job geen mogelijkheid.

6 uur is voor de meeste mensen te weinig, 7u voor heel wat mensen ook al dacht ik. Nu, kan best wel werken voor jou hé, maar heb jij kinderen, want dat zou dan toch een hele uitdaging zijn.

Nog erger dan een vaste nacht waarschijnlijk is continue wisselen tussen ploegen, je bioritme moet zich inderdaad aanpassen en dat gaat zo snel niet. Ik heb dat vroeger ook thuis gezien bij mijn vader, die agent was. Ik heb als kind nooit anders geweten dan dat die slaappillen nodig had. Insert discussie rond slaapmiddelen in dit land natuurlijk, maar die was daar nu ook wel ingerold omdat hij gewoon slecht sliep door altijd zijn uren te zien veranderen.
ik ben alleenstaande en heb geen kinderen, wat het idd gemakkelijk maakt. maar 6-7 uur is wel genoeg voor. ideaal 8 uur, maar met wat ik doe kom ik de nacht door. gewoon op het einde van de shift 2 tassen koffie (gewone, niet van die grote mugs) voor de rit naar huis, it works out. en niet op een manier dat ik onderweg half in slaap val, de klop komt dan net op tijd voor wel deftig in te slapen als in mijn bed kom.

en ja, die wisselende shift zijn de hel. we hebben het er geluk doorgekregen dat we na een weekend nachten niet een week de vroege krijgen (starten op dinsdag), want dat zou voor ongelukken zorgen, denk ik.

pppe.png

ik ben alleenstaande en heb geen kinderen, wat het idd gemakkelijk maakt. maar 6-7 uur is wel genoeg voor. ideaal 8 uur, maar met wat ik doe kom ik de nacht door. gewoon op het einde van de shift 2 tassen koffie (gewone, niet van die grote mugs) voor de rit naar huis, it works out.

en ja, die wisselende shift zijn de hel. we hebben het er geluk doorgekregen dat we na een weekend nachten niet een week de vroege krijgen (starten op dinsdag), want dat zou voor ongelukken zorgen, denk ik.

Zelf 5 jaar shiften gewerkt (compleet onregelmatig dan nog, in het beste geval switchen om de 3 dagen maar in de praktijk ook wel eens de vroege en de nacht op één dag gedaan, of 13 shiften op rij, of nacht op zondag en vroege op dinsdag zodat je meestal gewoon een nacht slaap oversloeg etc) en ik dacht ook dat het wel meeviel met impact op mijn lichaam.

Tot je dan uit shift gaat en min of meer een ritme aanneemt. En ik opeens veel beter sliep, veel meer energie had, sporten veel vlotter ging,...

Terug
Bovenaan