Je glimlach van vandaag

En dan is de kans nog groot dat de ouders dat compleet onlogisch uitspreken; "ja ge schríjft het Saerzeah maar je spréékt het als Sarah uit hoor!" Kwestie van je kind al op voorhand voldoende sociaal-economisch te saboteren. The only way is down, K’Chewaynö!

Neen echt, zo'n zaken zouden toch echt wel verboden mogen zijn, dat laat je als -normaal functionerende- volwassene toch veranderen op je 18de?
Achteraf kun je dan wel een verjaardagscadeau geven in de vorm van een bon om je naam te veranderen :unsure:

'Fanta' laat naam veranderen in Celine

Sinds mijn TRUMP - NO MORE BULLSHIT campagne sticker op mijn brievenbus, merk ik dat nog amper verkiezingskaartjes , die individueel worden rondgedragen, in mijn bus worden gestoken..

Die denken wellicht, oei van zo n typ gaan we geen stemmen moeten verwachten :rofl:

En dan is de kans nog groot dat de ouders dat compleet onlogisch uitspreken; "ja ge schríjft het Saerzeah maar je spréékt het als Sarah uit hoor!" Kwestie van je kind al op voorhand voldoende sociaal-economisch te saboteren. The only way is down, K’Chewaynö!

Neen echt, zo'n zaken zouden toch echt wel verboden mogen zijn, dat laat je als -normaal functionerende- volwassene toch veranderen op je 18de?
Waren zulke namen vroeger niet verboden? Eens er andere tekens dan letters of koppelteken bij dubbele naam in je voornaam voorkomen, zou het al njet moeten zijn.

Sinds mijn TRUMP - NO MORE BULLSHIT campagne sticker op mijn brievenbus, merk ik dat nog amper verkiezingskaartjes , die individueel worden rondgedragen, in mijn bus worden gestoken..

Die denken wellicht, oei van zo n typ gaan we geen stemmen moeten verwachten :rofl:
Hier hangt er niks en ik krijg ook niks, volgens mij steken ze voor komende gemeenteraad (nog) niet veel in de bus.

Waren zulke namen vroeger niet verboden? Eens er andere tekens dan letters of koppelteken bij dubbele naam in je voornaam voorkomen, zou het al njet moeten zijn.
Ja dat is denk ik in de jaren '90 ofzo veranderd. Voor mijn naam moest mijn moeder nog een brief naar de burgemeester schrijven (was niet de courante spelling volgens de ambtenaar van de burgerlijke stand).

Ja dat is denk ik in de jaren '90 ofzo veranderd. Voor mijn naam moest mijn moeder nog een brief naar de burgemeester schrijven (was niet de courante spelling volgens de ambtenaar van de burgerlijke stand).
Ik herinner me zoiets van ons buurmeisje destijds ook. Een naam waar totaal niets mis mee is, maar Italiaans. Burgerlijke stand accepteerde het niet, dus op haar ID staat de Vlaamse versie er van, maar iedereen kent haar wel onder die Italiaanse naam. Ze is enkele jaren ouder dan ik, dus zal van ergens rond 1980 zijn geweest.

Tickets voor Brugge-Juventus in de VIP kunnen scoren. Zocht al even naar iets om voor mijn pa cadeau te doen voor alles wat hij voor ons en vooral de zoon doet nu ik al enkele maanden in revalidatie zit en zelf niet veel kan/mag doen. Prijs is er niet naast, maar nog altijd te weinig voor wat hij zou moeten krijgen. Had enkele jaren terug hem al eens meegenomen naar Brugge-Madrid voor zijn verjaardag, maar dit wordt toch nog iets anders. :love:

Tot deze post niets gezien. Intussen 2 kaartjes in de brievenbus en 1 onder de ruit van mijn auto op de parking van de supermarkt. En dat laatste was notabene voor een politieker uit een naburige gemeente waarop we niet kunnen stemmen. Die gaat dus kaartjes onder de ruitenwissers steken in een andere gemeente in de hoop daar nog een paar mensen te vinden die voor hem zouden kunnen stemmen. En dat vanop een wanhopige 17e plek ergens midden in de lijst.

Het land gaat een mooie toekomst tegemoet. Blijkbaar heeft vrijwel elke BG’er een kind dat tekenen toont van hoogbegaafdheid.
De beste zijn diegene met: "Hij is hoogbegaafd daarom lukt het niet op school en moet hij zijn jaar overdoen."
Ik ken een paar echte hoogbegaafden en dat wilt ge niet voor uw kind.

Ik ken een paar echte hoogbegaafden en dat wilt ge niet voor uw kind.
Dit dus. Teveel ouders die er nog steeds van uitgaan dat het een geschenk is. En dan andere ouders die afgunstig reageren omdat hun kinderen niet hoogbegaafd zijn. Je zou er Carrion nog van gaan verdenken.

Denk dat de meeste ouders soms verwarren met dat uw kind goed in iets is en dan direct denken aan hoogbegaafd zijn .
Bv dat het kind goed is in hoofdrekenen of wiskunde algemeen …en dan niet zien dat hem slecht is op andere dingen .

Denk dat de meeste ouders soms verwarren met dat uw kind goed in iets is en dan direct denken aan hoogbegaafd zijn .
Bv dat het kind goed is in hoofdrekenen of wiskunde algemeen …en dan niet zien dat hem slecht is op andere dingen .

Dat is. Den onze is nen krak in wiskunde maar een ramp voor Nederlands. Geen haar op mijn hoofd dat die wiskundeknobbel met hoogbehaafdheid gaat linken.

Ergernis of glimlach, ik weet het niet. Maar bon, ik vind het wel grappig. Iemand uit het straat hier die opkomt voor de gemeenteraadsverkiezingen. Anders als je ze tegenkomt, besta je precies niet als je ze passeert Nu we bijna moeten gaan kiezen, kan er plots wel een goeiemorgen vanaf.

Ergernis of glimlach, ik weet het niet. Maar bon, ik vind het wel grappig. Iemand uit het straat hier die opkomt voor de gemeenteraadsverkiezingen. Anders als je ze tegenkomt, besta je precies niet als je ze passeert Nu we bijna moeten gaan kiezen, kan er plots wel een goeiemorgen vanaf.
Deckard, ergens klinkt dat cynisch.

Ergens een glimlach, ergens ook niet. Volgende week woensdag nog een afspraak kunnen maken met een orthopeed.

Al de rest was pas einde volgende maand of einde volgende maand. Toch ergens blij met mijn flexibele uren.

Ik vond de onderste zin bij de recente discussie passen.

Bijlagen

• FB_IMG_1727013823283.jpg
    FB_IMG_1727013823283.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan