Je glimlach van vandaag

Ik ga mijn zoon van 5 jaar oud ophalen na de voetbaltraining, in de auto speelt de nieuwe single van Linkin Park. Zegt ie opeens vol verwondering "Hé, da's een meisje dat cool zingt!" :laugh:

Nog nooit gehoord en ik ben al veel achterlijke voornamen tegengekomen.
Jetaime Vandeuren uit Heist-op-den-Berg mag zich Miss Antwerpen én Miss Talent 2025 noemen. De 22-jarige werd voltijds mantelzorger voor haar zus Gianduja (21), nadat ze betrokken raakte bij een zwaar verkeersongeval. “Omdat zij haar droom als profvoetballer niet kon verderzetten, moedigde ze me aan om zeker voor de mijne te gaan.”"

Speciale ouders.

Mijn vrouw staat in het onderwijs en heeft nog les gegeven aan kinderen in Borgerhout.

Eentje daarvan heette ...

FANTA.

Welcome to the fun.
Nu, misschien heeft dat wel een andere betekenis dan Duitse limonade in een bepaalde taal. De dochter van een vriendin heet Mona, vond mijn vrouw ook een debiele naam aangezien mono in het Spaans een aap is, en mona daar de vrouwelijke vorm is van is.

Doet me denken aan hoe een Colombiaanse collega me eens vertelde dat er in haar land mensen met de achternaam usnavy rondlopen. Dit omdat er een Amerikaanse marinebasis was en de daar gestationeerde militairen van de US Navy niet van de vrouwen konden blijven en na hun tour of duty verdwenen.

Wat ik hier eigenlijk kwam posten: de babysitter naar huis gebracht 's avonds. Het kind is 16 en was vol overtuiging aan het vertellen over hoe schaamtelijk en awkward het was dat voor een schooltrip zij en enkele vriendinnen met de directeur moesten meerijden en hoe die oude persoon grappig probeerde te doen.

Die directeur is dus nog geen twee jaar ouder dan mij. :baard:

Wat ik hier eigenlijk kwam posten: de babysitter naar huis gebracht 's avonds. Het kind is 16 en was vol overtuiging aan het vertellen over hoe schaamtelijk en awkward het was dat voor een schooltrip zij en enkele vriendinnen met de directeur moesten meerijden en hoe die oude persoon grappig probeerde te doen.

Die directeur is dus nog geen twee jaar ouder dan mij. :baard:
Cringe!

We zullen er ons stilletjesaan moeten bij neerleggen dat we in de ogen van de gemiddelde puber reeds oude fossielen zijn.
Ik zei vorige week tegen de 8-jarigen in mijn voetbalploegje dat ik al wel oud was, ze vroegen hoe oud en zeiden daarna, 36 is toch helemaal nog niet zo oud :coolbrows: .

Och, ik heb als fris en fruitige 26-jarige tegen mijn bijna 40-jarige collega gezegd dat hij toch niet meer zo jong is. 😇
Nu tien jaar later krijg ik dat natuurlijk weer op mijn bord.

In de AH Dr. Foots Zero Sugar zien staan naast de gewone Dr. Pepper. Aangezien ik hier nergens geen Dr. Pepper Zero kan vinden eens eentje meegepakt en hoewel het niet hetzelfde is, is het best lekker.

Bonuspunten als iemand mij kan zeggen waar ik Dr. Pepper Zero kan vinden (de gewone Zero, niet die Cream Soda).

GXrydG2WYAAsnr_

Voor mij 2 kinderen, à point.

Terug
Bovenaan