Je glimlach van vandaag

De prijs van de nieuwe ps5 pro.
Lijkt duurder dan hij is imo. Kijk naar de PS3, die kostte 600 bij launch. Daar moet wel 14-15 jaar inflatie bij, dus dat komt op een pak meer dan 700.

Langs de andere kant lijkt die prijs mij wel te hoog als je er een nieuwe PC zou naast zetten van hetzelfde budget. Meestal is een nieuwe console heel scherp geprijsd tegenover een nieuwe PC, dat lijkt hier minder het geval. Al hebben we nog geen reviews, dus ik kan er naast zitten.

Sinds vandaag weer student. Ingeschreven voor afstandsonderwijs aan de Vives Hoge School voor Bachelor Toegepaste Informatica.

Derde keer, goede keer zeker :laugh:
Hopelijk als bijna 40-jarige wat meer discipline aan de dag leggende dan als 20-jarige.

Sommige commentaren op de heisa rond het eten van de katten en honden :biglaugh:

Screenshot-4.jpg

Zat jij niet al in it?

Ja, maar gewoon IT Support L2 en ik probeer al 2 jaar door te solliciteren en krijg zelfs geen uitnodiging voor een gesprek. Laatste maanden aant solliciteren op exact dezelfde jobs die ik nu uitoefen en zelfs daar krijg ik weinig tot geen respons op.
Heb al paar keer wat zelfstudie geprobeerd maar kwam er wegens gebrek aan structuur niet echt door.

Dus ga voor een Bachelor en zo ook mijn skills verbeteren en uitbreiden naar iets wat plezanter is op langere termijn dan gewoon IT Support

Ja, maar gewoon IT Support L2 en ik probeer al 2 jaar door te solliciteren en krijg zelfs geen uitnodiging voor een gesprek. Laatste maanden aant solliciteren op exact dezelfde jobs die ik nu uitoefen en zelfs daar krijg ik weinig tot geen respons op.
Heb al paar keer wat zelfstudie geprobeerd maar kwam er wegens gebrek aan structuur niet echt door.

Dus ga voor een Bachelor en zo ook mijn skills verbeteren en uitbreiden naar iets wat plezanter is op langere termijn dan gewoon IT Support
En voor wat soliciteer je dan?
Sysadmin/cloud architect/solutions architect achtige dingen?

Dacht dat de IT jobs momenteel zo voor het rapen lagen? Toch niet zo in Polen? Of zijn er daar toch hele hoge diplomavereisten en speelt je jarenlange ervaring geen rol meer?
Ja dat was ik ook aan het denken.
Elk it bedrijf (in België) dat ik ken heeft vacatures.

En zelf ben ik 8 jaar geleden in it kunnen starten, dankzij genoeg motivatie en mindset, ondanks geen middelbaar diploma.

Maar België is natuurlijk Polen niet

Ik denk dat de markt in Polen enerzijds wat verzadigd is geraakt met de influx van heel veel expats de laatste jaren, zeker met de hoeveelheid Oekrainers die naar Polen zijn gekomen, en anderzijds dat ik weinig marketable skills meer heb in de huidige markt. Sinds 2011 onafgebroken in IT Support met L1 en L2 support, team lead en nu O-365/Exchange L2 support.
Maar de IT-support die hier boomende was 10-15 jaar geleden begint sinds ~5 jaar weg te trekken naar Hongarije, Bulgarije en Roemenie. 10 jaar terug werd ik om de oren geslagen met zo'n simpelere IT-support jobs vanwege mijn taalkennis, tegenwoordig zie ik zo'n vacatures amper meer voorbijkomen. En als de L1 wegtrekt, verdwijnt de L2/L3 (in zoverre die niet lokaal onsite of remote vanuit India gedaan wordt) mee.

De markt hier tegenwoordig is vooral gefocusd op software engineering (maar ook niet veel junior jobs meer, dus met een zelfstudie cursus Python en Java ga je niet zo ver meer komen) en Cloud Architecture. En hoewel de doorgroei van O-365 naar Azure Engineer/Architect mogelijk is zonder Bachelor, kan het mij na al die jaren eigenlijk niet meer zo boeien :laugh:
Heb bv zo'n AZ-104 wel eens geprobeerd, maar kon me er niet echt voor opladen omdat ik mezelf niet gelukkig zie in zo'n jobs.

Wanneer ik nu voor O-365/Exchange Admin jobs solliciteer, heb je toch gemakkelijk 50 kandidaten na een paar dagen en 100 of meer na een week. Volgens de cijfers op LinkedIn. En ik begin de verhaaltjes dan te geloven dat HR werkt met filters op basis van diploma's etc om het kaf van het koren te scheiden met zoveel kandidaten.

Het nieuwe* Kids in the Hall seizoen staat blijkbaar op Prime. Nog altijd even onnozele en compleet random sketches.

*ook al van 2022 blijkbaar maar nieuw genoeg voor mij

Een vriendin van een vriendin die ik vroeger wel een echte bom vond.. is blijkbaar gestart met OF en de web staat al vol.
Zat er wat aan te komen met hoe ze zich altijd voordeed.
Tof

Terug
Bovenaan