Je glimlach van vandaag

Zo vreemd is dat idd toch niet?
Wij hebben ook 3 livings.

En eens alles hier af geraakt nog een bureau/leesruimte en een mancave/4e living erbij :biglaugh:
Goh ja onze bibliotheek is op het derde verdiep, samen met het bureau. De mancave is op het vierde. De knutsel/kunst ruimte voor man en kinderen is het tuinhuis, dat heeft ook twee verdiepingen en vier kamers. *kuch* BG Life *kuch*

Goh ja onze bibliotheek is op het derde verdiep, samen met het bureau. De mancave is op het vierde. De knutsel/kunst ruimte voor man en kinderen is het tuinhuis, dat heeft ook twee verdiepingen en vier kamers. *kuch* BG Life *kuch*

Marmer, 4 verdiepingen...

Ergens in de buurt van Kortrijk:

redirected-1000w-396183685.jpg

'Hoeveel schouwen heb jij?'

Kinderen hadden vandaag een dag verlof (pedagogische studiedag), mijn madam en ik nemen dan ook meestal verlof om iets met hen te doen.
Vandaag op de planning: voormiddag zee en namiddag Plopsaland (abonnement, dus maakt niet uit wanneer we daar toekomen).
Weerbericht had niet zo fameus weer voorspeld, maar bleek totaal niet te kloppen.

Zalig! :)

De eerste keer dat we hen met een schepnetje in het water naar beestjes lieten zoeken en ze hebben hun rot geamuseerd.
Garnalen, kreeftjes, ... Precies Pokémon Go, maar dan met echte beesten. 😅

Tip voor ouders en autoreizen deze zomer:
'onmisbare uitvindingen', podcast van het Klokhuis. Heel leuk gebracht, ook voor volwassenen, en ons gastjes zijn er zot van.
('broodje aap'-podcast van Ketnet had ik al eens aangeprezen, maar dat is ook goud.)

Laatst bewerkt:
Tja wat noem je een living.

Mijn achterburen hebben ook nog een duffe zolder met een biljart tafel en 2 afgedankte zetels er rond om te chillen.
Is dat dan ook "een living" ....?
En ja, die hebben ook nog een veranda met een zitbank in. Dus living 2 dan?
Plus hun feitelijke woonkamer.

Alléé alle voorwaarden zijn voldaan, ik ga vragen dat ze zich ook lid maken op BG dan.
Hij mag zich lid maken, maar zeg hem wel even dat hij ne bbq moet geven. Adres delen is niet nodig, we weten zijne achterbuur al wonen.

Zaterdag gesprek gehad voor in een andere zone te beginnen. Daarjuist telefoon gekregen dat ik weerhouden ben en 1 september kan beginnen.
Was een heel aangenaam gesprek ook met hun korpschef, het was ook wel rap duidelijk dat ze mij daar graag zouden hebben.

Vooral de karma dat ze hier nu krijgen is zalig.
Eerst had ik met mijn huidige korpschef een goed gesprek gehad waardoor ik dacht dat er geen probleem was maar dan hebben ze mijn mobiliteit naar de andere zone proberen tegen te werken door mijn dossier niet op orde te brengen op tijd.
Via een achterpoortje en mijn vele kennissen binnen de politie heb ik het er via via dan toch door gekregen. En dan begon de paniek: beloftes maken die ze niet kunnen waarmaken, valse vacatures open zetten voor me, liegen, dreigen als ik het niet zou hebben dat ik hier ook niets meer ging kunnen doen van nuttig werk,... En vooral hoopten ze dat ik het niet ging hebben omdat er nog 10 kandidaten waren.
Nu op zich was het allemaal omdat ze me hier niet kwijt willen dus kan ik het nog als compliment zien.

Hun zure kop zien toen ik het hen vertelde was echt nog 10x beter dan de voordelen dat ik ga hebben op mijn nieuwe job. En vooral het beleid die zegt met gestreken gezicht "ik val compleet uit de lucht" Bitch pls, als je me zo tegenwerkt wat denk je dat ik ga doen? Het is vooral zalig dat die mannen aan de top in onze zone soms denken dat we popjes aan een touwtje zijn en ze met ons kunnen doen wat ze willen. Als je er dan zoals ik in slaagt om hun bubbel eens te doorprikken is dat bijna beter dan klaarkomen.

Nu over het algemeen kijk ik hier wel terug op een toffe ervaring met toffe collega's. Alleen jammer van de zure nasmaak op het einde met het beleid, maar langs een andere kant ben ik blij dat ik hun ware aard eens leren kennen heb.

Andere functie dichter thuis of hoe moet ik het zien?
Zelfde functie maar dichter bij huis ook ja. Grootste reden is dat met de komende hervormingen is de toekomst in mijn zone heel onzeker en gaan we waarschijnlijk samensmelten waardoor ik een pak verder zou moeten van huis en waarschijnlijk gaatjes ga mogen opvullen.

Waar ik nu ga is de grootste van west vlaanderen dus daar is geen gevaar voor en zit ik ook op de functie die ik graag doe en dus ga kunnen blijven doen voor altijd.

Zelfde functie maar dichter bij huis ook ja. Grootste reden is dat met de komende hervormingen is de toekomst in mijn zone heel onzeker en gaan we waarschijnlijk samensmelten waardoor ik een pak verder zou moeten van huis en waarschijnlijk gaatjes ga mogen opvullen.
Er komt een nieuwe politiehervorming aan, de vraag is alleen wanneer. En waarschijnlijk gaat men dan naar een regionaal model zoals Nederland waarbij er geen onderscheid meer is tussen federaal en lokaal.

Last minute dagje vrijaf genomen met de misses. Gaan er met ons 2 es tussenuit zonder de klein mannen.

We gaan es naar Mechelen (ben er nog nooit geweest) Iemand ervaring met die gratis parking op de Nekkerhallen en die shuttle dienst naar het centrum? Shuttle zelf rijdt maar vanaf 13u, maar het is vooral belangrijk voor het terugkeren met de zakken :lol:

Of beter in centrum zelf parkeren?

Last minute dagje vrijaf genomen met de misses. Gaan er met ons 2 es tussenuit zonder de klein mannen.

We gaan es naar Mechelen (ben er nog nooit geweest) Iemand ervaring met die gratis parking op de Nekkerhallen en die shuttle dienst naar het centrum? Shuttle zelf rijdt maar vanaf 13u, maar het is vooral belangrijk voor het terugkeren met de zakken :laugh:

Of beter in centrum zelf parkeren?
Ge kunt meeste dagen perfect onder de toren of grote markt (beide Indigo parkings) staan, en dan zit ge pal in het centrum.

Als die vol zijn, rijdt ge naar https://g.co/kgs/m8xT29d.
Die is een stuk goedkoper, en wandelt ge op max 15min het centrum in.

Het tofste is nog aan het water parkeren, en met de watertaxi naar het centrum varen, maar met het weer vandaag zou ik dat niet doen.

Ge kunt meeste dagen perfect onder de toren of grote markt (beide Indigo parkings) staan, en dan zit ge pal in het centrum.

Als die vol zijn, rijdt ge naar https://g.co/kgs/m8xT29d.
Die is een stuk goedkoper, en wandelt ge op max 15min het centrum in.

Het tofste is nog aan het water parkeren, en met de watertaxi naar het centrum varen, maar met het weer vandaag zou ik dat niet doen.

ha top, dan gaan we ons op die zandpoortvest zetten en dan tevoet langs de dijle via dat kruidtuinpark naar de Bruul en vandaar onze shopping beginnen richting centrum. (tenzij dat het lokale drugsverslaafdenparkje is? :lol: )

ha top, dan gaan we ons op die zandpoortvest zetten en dan tevoet langs de dijle via dat kruidtuinpark naar de Bruul en vandaar onze shopping beginnen richting centrum. (tenzij dat het lokale drugsverslaafdenparkje is? :laugh: )
Nee, kruidtuin is een klein gezellig parkje. Toen we er nog woonden gingen we daar regelmatig in't Viavia café eten. En een paar keer ne vos gespot in het park.

Qua winkelstraten: bruul, ijzerenleen, onze-lieve-vrouwenstraat.
Om effe op adem te komen: de vismarkt. Als ge van de ijzerenleen komt, vlak voor het bruggetje over de dijle naar rechts. Vlak voor je op de vismarkt zelf komt hebt ge op uw linkerkant de Gouden Vis. Die hebben een heerlijk terras aan't water. Jammer dat het zo bewolkt is.
Op de korenmarkt hebt ge de Stille Genieter, een café uitgebaat door een kerel die op de kabouter van La Chouffe lijkt. Waanzinnig grote bierkaart. Die zaten vroeger naast de Gouden Vis, wat een heerlijke bruine kroeg was dat toen.

Er is ook ne goeie wijnwinkel, die ook wat sterke drank in z'n collectie heeft in de guldenstraat.

Wandel toertje: zandpoortvest, kruidentuin, bruul, veemarkt, befferstraat, grote markt, ijzerenleen, vismarkt, korenmarkt, olv straat, bruul.
Er zijn nog wel leuke plekjes te ontdekken maar ik weet ook ni hoeveel tijd ge hebt :)

Nee, kruidtuin is een klein gezellig parkje. Toen we er nog woonden gingen we daar regelmatig in't Viavia café eten. En een paar keer ne vos gespot in het park.

Qua winkelstraten: bruul, ijzerenleen, onze-lieve-vrouwenstraat.
Om effe op adem te komen: de vismarkt. Als ge van de ijzerenleen komt, vlak voor het bruggetje over de dijle naar rechts. Vlak voor je op de vismarkt zelf komt hebt ge op uw linkerkant de Gouden Vis. Die hebben een heerlijk terras aan't water. Jammer dat het zo bewolkt is.
Op de korenmarkt hebt ge de Stille Genieter, een café uitgebaat door een kerel die op de kabouter van La Chouffe lijkt. Waanzinnig grote bierkaart. Die zaten vroeger naast de Gouden Vis, wat een heerlijke bruine kroeg was dat toen.

Er is ook ne goeie wijnwinkel, die ook wat sterke drank in z'n collectie heeft in de guldenstraat.

Wandel toertje: zandpoortvest, kruidentuin, bruul, veemarkt, befferstraat, grote markt, ijzerenleen, vismarkt, korenmarkt, olv straat, bruul.
Er zijn nog wel leuke plekjes te ontdekken maar ik weet ook ni hoeveel tijd ge hebt :)

Thx!

De kinderen worden vanavond van school gehaald en voor hun tablet gezet. We hebben dus wel even de tijd :lol:

Politiek getint maar geestig om volgen voor iedereen (vergelijk het een beetje met een De Wever die solo-slim heel nadrukkelijk zou zeggen dat hij voor België súper graag met VB wil samenwerken en zinnens is dat de facto ook te doen en de partij die zich daarop in zijn cornflakes verslikt)

Vandaag, 11u, rechtbank Parijs:

Advocaat A: ik vertegenwoordig Les Républicains!
Advocaat B: ik vertegenwoordig Les Républicains!
De rechter: Mais enfin, mannekes, da kan toch nie???
En huppa, zaak uitgesteld!

Politiek getint maar geestig om volgen voor iedereen (vergelijk het een beetje met een De Wever die solo-slim heel nadrukkelijk zou zeggen dat hij voor België súper graag met VB wil samenwerken en zinnens is dat de facto ook te doen en de partij die zich daarop in zijn cornflakes verslikt)

Vandaag, 11u, rechtbank Parijs:

Advocaat A: ik vertegenwoordig Les Républicains!
Advocaat B: ik vertegenwoordig Les Républicains!
De rechter: Mais enfin, mannekes, da kan toch nie???
En huppa, zaak uitgesteld!
Interpunctie. Ik snap de mop niet, maar dat eerste deel moet je toch ook 3x lezen. :unsure:

Terug
Bovenaan