Je glimlach van vandaag

Stukje op de man weggehaald
Ge moet mij niet overtuigen dat er profiteurs zijn, ken er genoeg. Weet iedereen. Het is gewoon de manier dat ge het voorval en uwen dokter beschrijft. Het feit dat ge heel die "rechtvaardige" interactie hebt kunnen observeren klinkt gewoon zeer ongeloofwaardig. Als een slap wraakzuchtig verhaaltje van iemand dat niet goed in zijn vel zit.

Enneuh, van dokter veranderen is al jaren niet echt gemakkelijk meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele jaren geleden zou ik u gelijk hebben gegeven. Maar sinds ik 25 arbeiders onder mij heb, is het verhaal van mac gewoon waar hoor.
Dat er veel zulke zaken gebeuren zal niemand ontkennen maar dat je een gans gesprek tussen arts en patiënt kan meevolgen lijkt me toch ongeloofwaardig. Pas op, het kan he maar ipv een glimlach zou het voor mij eerder een ergernis zijn gezien je daar zit te wachten tot jij bij de arts kan en diegenen achter u toch ook weer dat ganse gesprek kunnen meevolgen. Niet echt de leukste gedachte.

Dat er veel zulke zaken gebeuren zal niemand ontkennen maar dat je een gans gesprek tussen arts en patiënt kan meevolgen lijkt me toch ongeloofwaardig. Pas op, het kan he maar ipv een glimlach zou het voor mij eerder een ergernis zijn gezien je daar zit te wachten tot jij bij de arts kan en diegenen achter u toch ook weer dat ganse gesprek kunnen meevolgen. Niet echt de leukste gedachte.
Zeker als dat gaat om vertrouwelijke gesprekken en de bewaring van het medische geheim. Nu goed, kan zijn dat die man nogal luid praat en dat iedereen dat gesprek zo kan volgen hé.

Bij de huisarts voor ons dochtertje vandaag.

Voor ons was een zielig sujet een poging aan het doen bij onze huisarts om een langdurig ziektebriefje te krijgen. Bleef fel aandringen, tot hij eens goed op zijn plaats werd gezet. "Pakt uw pillen en jij kan perfect werken. Wat ga je doen ganser dagen? In uw zetel liggen?"

Oprechte dank, waarde huisarts, om onze sociale zekerheid overeind te houden. Ik kan mij inbeelden dat in onze maatschappij vol schaamteloze egoïsten men soms serieus druk kan uitoefenen om dergelijke ziektebriefjes te schrijven. Bedankt om weerstand te bieden.

Aan de andere kant: we moeten ons ook geen illusies maken dat die man gewoon naar een volgende dokter stapt, en doorgaat tot hij ergens zijn ziektebriefje krijgt. In ons land kan dat.
1. Hoe kon gij dat volledige gesprek gevolgd hebben? Stond ge te luistervinken of was de deur van het kantoor niet gesloten. Beide zijn ethisch niet correct.

2. Hoe kon gij de volledige geschiedenis van die patient kennen? Kent ge die persoon? Hebt ge in zijn dossier gekeken?
Iemand die mentaal flinke issues heeft, kan ook langdurig thuis zijn en dan is “neem uw pillen maar” ook geen ethisch correct antwoord.

Mijn zoontje die mij elke ochtend zijn mooiste glimlach geeft als ik hem uit zijn bedje haal. Vervolgens zwiert hij zijn armpjes rond mij en zijn poep achteruit terwijl hij met zijn hoofd op mijn schouder ligt, klaar om de trap af te gaan en melkje te gaan drinken. Ik smelt elke keer. :love2:

Een koopje is altijd leuk, bij onze plaatselijke versmarkt kan je nog steeds de eindejaarsklapper kopen. 28 stuks vlees voor €30. Weliswaar boomstammetjes, burgers, worst en kip maar voor die prijs - en volwaardige formaten - toch een mooie besparing om de kinderen eten te geven a rato 3 warme maaltijden thuis per week (anders warm op school). En met een fikse portie groenten en juiste proporties, perfect.

Dit idd. Heel bijzonder dat je gewoon een medische consultatie kan meevolgen...

Ik herinner mij nog dat ik als middelbare scholier mij ging inschrijven in een interimkantoor voor een vakantiejob en er een jonge gast voor mij bij de consulente zat. Die jongen was op zoek naar vast werk, en de consulente vroeg hem of hij kon lassen. Zijn antwoord, met uitgestreken gezicht,: "nee, maar mijn vader kan dat wel". Zo geniaal, ik lag kapot.

Bij de huisarts voor ons dochtertje vandaag.

Voor ons was een zielig sujet een poging aan het doen bij onze huisarts om een langdurig ziektebriefje te krijgen. Bleef fel aandringen, tot hij eens goed op zijn plaats werd gezet. "Pakt uw pillen en jij kan perfect werken. Wat ga je doen ganser dagen? In uw zetel liggen?"

Oprechte dank, waarde huisarts, om onze sociale zekerheid overeind te houden. Ik kan mij inbeelden dat in onze maatschappij vol schaamteloze egoïsten men soms serieus druk kan uitoefenen om dergelijke ziektebriefjes te schrijven. Bedankt om weerstand te bieden.

Aan de andere kant: we moeten ons ook geen illusies maken dat die man gewoon naar een volgende dokter stapt, en doorgaat tot hij ergens zijn ziektebriefje krijgt. In ons land kan dat.
En dan een half uur later treinverkeer onderbroken wegens persoonsaanrijding.

Los van het feit dat het compleet ongeloofwaardig is dat je dat gesprek kon volgen weet je niets van die persoon af.
Volgens u is dat een luie profiteur. Maar wie weet sukkelt die met een zware depressie, burn-out,...

Als je dan een arts voor u hebt die dat weglacht en u niet serieus neemt, dan is dat een enorme duw richting drastische maatregelen. Trust me, I've been there....

't Vrouwmensch had snotterend kind naar dokteres om den hoek gebracht:
"Amai, wat had die nu aan, zo'n kort rokske dat als ze heur bukte ge haar onderbroek zag"
(laatste glimlach van vandaag)
"Met de stress van zo'n ziek kind moette vanavond van mij niks verwachten"

Leasing logica:

Probleempje met de auto (deur gaat soms niet open, ga ik via andere kant binnen en band met een microlek die ik dagelijks moet bijpompen):

Geplande afspraak: geen vervangwagen
Nu laten takelen via assistance, dan komen ze me halen met een taxi en heb ik recht op een gratis vervangwagen...

Wat een fake gedoe blijft dat hele BV-gedoe toch. Prediken voor oprechtheid in de speech maar wel heel de avond kunstmatig in banen leiden 😬
Is heel het concept van zo'n MIA niet gewoon vrij dwaas? Allezja de toch niet echt gigantische entertainmentwereld van Vlaanderen die prijzen uitdeelt aan zichzelf.

't is op zich ook niet anders als op pakweg de oscars etc.

het is ook ergens gewoon voorkomen dat één of andere BV-met-een-mening de avond hijackt met een lange politieke speech over whatever.

Werkvolk sinds maandag over de vloer en ze zijn eindelijk klaar! 🥳

Ik kan absoluut niet klagen hoor: aangename, beleefde mannen die proper werk hebben geleverd, geen asociaal gedrag,...
Maar die lopen natuurlijk wel continu binnen en buiten, maken kabaal terwijl ze werken,...

En als je dan ferm ziek bent, eigenlijk gewoon een ganse dag in je bed wil liggen rotten en in plaats daarvan "beschikbaar voor vragen" en als koffiedame beneden rondhangt op medicatie om te overleven (lichte overdrijving mogelijk) is de opluchting groot eens je beseft dat je morgen eindelijk met het kaske in de sofa moogt vegeteren!

Hij had misschien de pech niet zijn gebruikelijke arts te krijgen. Mensen die de kantjes ervan aflopen weten doorgaans wel bij wie ze moeten zijn om langer ziekteverlof te krijgen. Al kan niet elke werkgever daarmee lachen. Bij veelvoudige afwezigheden wegens ziekte kan een controlearts worden gestuurd en die is minder makkelijk onder druk te zetten.
Naar mijn ervaring gebeurt het maar zelden dat een controlearts niet akkoord is met de behandelend arts.

Terug
Bovenaan