Je glimlach van vandaag

Ik heb net even de datum moeten checken, maar het is toch écht geen 1 april

:rofl:Zo kan je er tenminste niet over vallen.
ge kunt er mee kwispelen :unsure:
Hebt gullie nog nooit een draadloos springtouw gezien? :unsure:
Dat is echt niet zo speciaal / nieuw / raar hoor ... . Vindt ge ook wel in sportcentra.
Hier thuis ligt ook zo eentje. Heel handig om binnenshuis te springen, zeker als uw plafonds wat lager zijn (zoals in mijne kelder).

Hebt gullie nog nooit een draadloos springtouw gezien? :unsure:
Dat is echt niet zo speciaal / nieuw / raar hoor ... . Vindt ge ook wel in sportcentra.
Hier thuis ligt ook zo eentje. Heel handig om binnenshuis te springen, zeker als uw plafonds wat lager zijn (zoals in mijne kelder).
Maar waarom zoiets dan vastpakken, draai gewoon met uw armen en spring?

Maar waarom zoiets dan vastpakken, draai gewoon met uw armen en spring?
Omdat die bollen die eraan hangen een bepaald gewicht hebben en vast zitten aan een roterende kop. Daardoor simuleert dat effectief goed een springtouw en de bijhorende beweging. Dat is niet hetzelfde als "draai gewoon met uw armen en spring".

Added benefit is dat daar sensoren in zitten die automatisch tellen, maar dat is imo bijzaak.

Omdat die bollen die eraan hangen een bepaald gewicht hebben en vast zitten aan een roterende kop. Daardoor simuleert dat effectief goed een springtouw en de bijhorende beweging. Dat is niet hetzelfde als "draai gewoon met uw armen en spring".

Added benefit is dat daar sensoren in zitten die automatisch tellen, maar dat is imo bijzaak.
Maar ge verliest toch het effect van "juist" te springen of ben ik mis.

En geen pijnlijke tenen in de winter. 👍🏻

da was nu tenige nuttige dak eraan zag :lol:

Als ge zelfs niet eens de skill gebruikt om over een echt touw te springen en als die tellers bijzaak zijn,... Dan kunde toch gewoon springen zonder die handgrepen? Tzal er even idioot uitzien, dus daarvoor moet ge het al nie laten :unsure:

da was nu tenige nuttige dak eraan zag :laugh:

Als ge zelfs niet eens de skill gebruikt om over een echt touw te springen en als die tellers bijzaak zijn,... Dan kunde toch gewoon springen zonder die handgrepen? Tzal er even idioot uitzien, dus daarvoor moet ge het al nie laten :unsure:
Serieus? Ik heb letterlijk dit punt beantwoord in mijn 2 vorige berichten.

Probeert ge een Zoolanderke te doen?

Nee hoor, daar dienen die gewichten dus voor hé. In de"swing opwaarts" laat u dat "automatisch" opspringen, net zoals een normaal touw.
Maar dat is er dan toch gewoon van uit gaan dat touwtjespringen "simpel" is? Heel het idee van touwtje springen is dat uw houding goed moet zijn waardoor je veel spieren gebruikt etc? Als er geen effectief touw onder uw voeten gaat, mag uw houding zijn wat ze wil he :p.

Een beetje zoals een wireless roeimachine waarbij ze zeggen "ge moet maar doen alsof er weerstand op zit" imo :P

Maar dat is er dan toch gewoon van uit gaan dat touwtjespringen "simpel" is? Heel het idee van touwtje springen is dat uw houding goed moet zijn waardoor je veel spieren gebruikt etc? Als er geen effectief touw onder uw voeten gaat, mag uw houding zijn wat ze wil he :p.

Een beetje zoals een wireless roeimachine waarbij ze zeggen "ge moet maar doen alsof er weerstand op zit" imo :p
Mijn vraag is dan: heb je ooit met zo'n draadloos springtouw getraind?

Het feit dat dat touw onder uw voeten gaat wil eigenlijk niets zeggen hoor. Als ge de techniek (die ge niet direct beet hebt, maar ook niet erg moeilijk is) beet hebt, is het enige nut van dat touw het ritme aangeven en het gewicht u een "upswing" van uw lijf te geven... en dat is dus net wat die gewichten op roterende kop ook doen, zoals ik al zei.

Vertaald: Als ge niet kunt touw springen, dan gaat ge ook gelijk ne klungel zwieren met zo een draadloos ding... net zoals ge een touw tegen uw voeten laat kletsen. Als ge het wel kunt, dan voelt zo een draadloos ding aan als een echt touw, en zijt ge daar direct mee weg.

Een beetje zoals een wireless roeimachine waarbij ze zeggen "ge moet maar doen alsof er weerstand op zit" imo :p
Nee dat is niet hetzelfde, want de weerstand (hoe miniem ook) van die gewichten is vergelijkbaar met de weerstand van een touw (wederom, wat ik nu al 3 keer zeg). Dat is niet hetzelfde als "doe maar alsof er weerstand is" bij een imaginair roeitoestel.

Vergelijk dan eventueel een roeitoestel op water (meest echt gevoel) vs 1 met magneten (goede benadering van) als ge in die hoek wilt blijven.

Het feit dat dat touw onder uw voeten gaat wil eigenlijk niets zeggen hoor. Als ge de techniek (die ge niet direct beet hebt, maar ook niet erg moeilijk is) beet hebt, is het enige nut van dat touw het ritme aangeven en het gewicht u een "upswing" van uw lijf te geven... en dat is dus net wat die gewichten op roterende kop ook doen, zoals ik al zei.

Vertaald: Als ge niet kunt touw springen, dan gaat ge ook gelijk ne klungel zwieren met zo een draadloos ding... net zoals ge een touw tegen uw voeten laat kletsen. Als ge het wel kunt, dan voelt zo een draadloos ding aan als een echt touw, en zijt ge daar direct mee weg.
Mogelijks zit daar het probleem :D Ik ben al blij als ik met 2 voeten tegelijk over een touw geraak :D Ik kan mij echt niet inbeelden dat ik met zo'n ding enig effect zou kunnen bereiken.

Ik blijf het wel een grappige uitvinding vinden :D

Mogelijks zit daar het probleem :D Ik ben al blij als ik met 2 voeten tegelijk over een touw geraak :D Ik kan mij echt niet inbeelden dat ik met zo'n ding enig effect zou kunnen bereiken.
Toen ik uw vorig bericht las zag ik u idd al een beetje klungelen met een springtouw in gedachten. 😆🤭
Ik zou de effecten zeker niet onderschatten, ik probeer ook regelmatig wat touwtje springen in mijn sport routine te stoppen, dat is een goede conditie test hoor 😉

Fuck man zo ne speedrope tegen uw koude tenen is idd een pijnlijke affaire :laugh:
Yes! Of zo'n zwaar... dan vloek je toch ook!
skipping-ropes-all-color-e1414170731941.jpg

Succes aan alle beginners in de winter. 😂

@Lint ik ben nu wel benieuwd hoe uw touwtje-zonder-touw aanvoelt, speedrope, gewoon, zwaar, of is er een mogelijkheid om dat gewicht te veranderen ook?

Terug
Bovenaan