Je glimlach van vandaag

Nee, maar als die mannen voor die winkel staan, kunt gij die winkel ook zien als ge die mannen ziet staan.
Ze stonden net voor de vitrine van de winkel hé. Toen ze wegwandelden zag ik het meteen. :LOL:

Ik vond mijzelf inderdaad een beetje imbiciel :confused: maar ik vond het ook ergens grappig omdat ze het naar mijn indruk, oprecht zelf ook niet wisten (of het waren heel goeie toneelspelers.)

Vandaar in dit glimlach topic. :tongue: (Dit is hier NIET het ergernis topic he)

1.40 euro voor een liter benzine '95, dat is even geleden 👍🏻
Nu dat de benzine goedkoop staat zullen alle andere producten ook wel goedkoper worden. Toch? Transportkosten dalen dus ook de frietjes kunnen weer wat goedkoper, niet?
Iemand die bevestigt? Niemand? :(

Laatst bewerkt:
Nu dat de benzine goedkoop staat zullen alle andere producten ook wel goedkoper worden. Toch? Transportkosten dalen dus ook de frietjes kunnen weer wat goedkoper, niet?
Iemand die bevestigd? Niemand? :(
Nee die prijzen gaan enkel omhoog. Slechte patattenoogst: frieten duurder. Energiecrisis: frieten duurder. Oorlog in Oekraïne en vet/olie duurder: frieten ook duurder. Maar heb je de prijs terug weten zaken ondanks dat al die prijzen terug genormaliseerd zijn of als er een overschot aan patatten is? Nee. En als ze hem zelf niet omhoog doen is het ons regering die dan maar zegt: laat ons er wat BTW bij kletsen.

Daarmee dat ik nu gewoon zelf friet bak ipv naar de frituur ga. 8€ voor een grote friet en 2 stuk vlees is gewoon te zot voor woorden. En dan heb ik nog geen saus genomen, waar ze zo gierig mee geworden zijn dat je altijd al een dubbele portie moet vragen om toe te komen.

En vooraleer iemand zegt “saus kan je thuis nemen”: saus die op de friet is en tijdens de rit naar huis al een beetje kan intrekken is superieur aan thuis wat saus bij uw friet te doen.

Hetzelfde met naar de cinema gaan. Vroeger ging ik meermaals per jaar, nu is het van 2020 ofzo geleden. Wordt gewoon allemaal veel te duur voor wat het is.

8€ voor ne grote friet? waar woon jij? bij ons is het 4.5€ voor een groot pak (10€ voor een familiepak) en vooral de vleeswaren zijn veel duurder dan bij anderen. 6€ voor ne loempia, 5.4€ voor ne Crizly, 2.9€ voor stoofvleessaus, ...

edit: khad fout gelezen: dacht dat het 8€ was voor enkel een grote friet, dus post een beetje aangepast :p

Laatst bewerkt:
Terug naar mijn jeugd dan, toen 99% van de keren er thuis werd gekookt en frituurbezoeken 2x per jaar gebeurden ofzo.

Ik ben nu niet zo'n frietmens, wat de afweging makkelijker maakt, maar ik ga nu precies liever minder naar een goede frituur dan dat allemaal thuis te moeten doen. Het begint al bij een stinkende frietketel. Bakken in ossenwit en olie is dacht ik ook het ideaal. Nee, ik zal dikke Rob hier verder dat wel laten doen.

voor velen blasfemie , maar die verse frietjes van AH in de airfryer zijn eigenlijk heel goed en dan zit je niet met de stank (of toch veel minder) en ook geen gedoe met olie/vet. Voor snacks is het iets minder handig, maar eigenlijk enkel bij snacks met zo'n korrelige buitenkant, zoals bitterballen. Een curryworst of mexicano bakt even bruin. Als ik een loempia wil, bak ik die dan wel in de pan. Dat gaat ook (maar gefrituurd is wel superieur).
Bij ons thuis was het vroeger ook maar 1 keer om de zoveel maand naar het frituur. Met 4 was dat waarschijnlijk wat te duur. Dus meestal zelfgesneden frietjes. Dat zijn de beste he.
De keuken was wel een aparte ruimte dus de deur kon dicht en dan het schuifraam open omdat er geen dampkap was. Maar zelfs dan nog hing de geur overal. Dat is het grootste nadeel van frituren: ge moet die pot eigenlijk in een garage of buiten kunnen zetten, want anders riekt alles naar de frieten.

voor velen blasfemie , maar die verse frietjes van AH in de airfryer zijn eigenlijk heel goed en dan zit je niet met de stank (of toch veel minder) en ook geen gedoe met olie/vet. Voor snacks is het iets minder handig, maar eigenlijk enkel bij snacks met zo'n korrelige buitenkant, zoals bitterballen. Een curryworst of mexicano bakt even bruin. Als ik een loempia wil, bak ik die dan wel in de pan. Dat gaat ook (maar gefrituurd is wel superieur).
Bij ons thuis was het vroeger ook maar 1 keer om de zoveel maand naar het frituur. Met 4 was dat waarschijnlijk wat te duur. Dus meestal zelfgesneden frietjes. Dat zijn de beste he.
De keuken was wel een aparte ruimte dus de deur kon dicht en dan het schuifraam open omdat er geen dampkap was. Maar zelfs dan nog hing de geur overal. Dat is het grootste nadeel van frituren: ge moet die pot eigenlijk in een garage of buiten kunnen zetten, want anders riekt alles naar de frieten.
Je hebt heel goede bitterballen in de airfryer, en ik durf zeggen dat een loempia beter is in de airfryer dan in het frituurvet. Uiteraard wel de voorgebakken versies pakken.

ik denk dat ik gewoon de Mora neem ook, zo een oranje verpakking (per stuk verpakt). Wel de airfryer versie. Ik weet dat ik mij ook is gemist heb. Uiteraard zet ik het wel op het rooster zodat ook de onderkant goed gebakken is. Bitterballen hebben ook de crunch zoals in het frietvet. Ik mis eigenlijk geen frietvet in huis (geur, kuisen van de frietketel en dergelijke). Vooral het oud vet wegbrengen was er te veel aan

ALTIJD FEEST EN FUN MET DEZE OPTIMIST IN HUIS
optimist-evo-1-2.jpg

Ik wist niet dat je een vaarbewijs had??

Waar ik woon, ook een boerengat nota bene, zou dat nochtans als spotgoedkoop beschouwd worden. Dat is ocharme één maaltijdcheque. Ik ben aan mijn (grotere) bestelling meer dan het dubbele kwijt.
Hier een kleine friet + één stuk vlees, al gauw 8 euro.

De meeste stukken vlees zitten sowieso al boven de 5 euro.
Zo'n miezerige schrale saté, 5,5 euro meen ik. De laatste keer genomen.

Ah ja, is dan nog zonder saus, anders ook nog eens 1,2 euro erbovenop.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan