Ik heb enkel ervaring met de variant voor Java 8 enkele jaren terug.
Het studieboek "OCA: Oracle Certified Associate Java SE 8 Programmeur I Study Guide" van "Scott Selikoff & Jeanne Boyarsky" werd toen door mij en collega's wel als beter gezien dan die van Oracle zelf, weet niet of dat voor Java 11 nog steeds het geval is.
Ik had toen examenvragen gekocht bij "enthuware", die waren zeer degelijk en representatief, er kwamen zelf vragen van terug op het examen.
Mijn eerste score was toen ook erg laag, uiteindelijk waren de latere pogingen wel voldoende, de score op het examen zelf bij Oracle / Pearson was uiteindelijk het hoogste.
De collectie van examenvragen was ook zodanig groot dat je het examen 5 keren kon maken zonder herhalende vragen (anders zou je na een tijdje de vragen met antwoorden van buiten kennen in plaats van de leerstof die erachter zit, vertekend gevoel van vertrouwen).
Dus dergelijke voorbeeldexamenvragen maken en inzetten op de onderwerpen waarin je lager scoorde lijkt me the way to go.
Om eerlijk te zijn vrees ik of ik vandaag zonder studeren nog steeds (goed) door dat examen zou geraken, ondanks de jaren meer ervaring, dat examen is gewoon erg theoretisch met heel wat zaken waarmee je niet dagelijks in contact kom maar die wel in te studeren zijn.