Is het verschrikkelijk om in België te wonen?

Ik moet zeggen, ik heb heel verschillende vrienden maar niemand die er moeilijk over doet als er iemand redelijk vroeg naar huis wil, zonder "excuus". Hetzelfde met kennissen, wie bv. net na een optreden direct door gaat, wordt niet scheef bekeken.
Misschien heb ik gewoon geluk in mijn vrienden en kennissen, of kom ik gewoon beter overeen met mensen die niet moeilijk doen en wat meer empathie hebben? :p
Ik heb ook geen problemen met mijn vrienden daarvoor. Bij de hopen mensen-die-ik-al-eens-tegenkwam tijdens mijn hobby, waar het hier over leek te gaan, zaten echter wel mensen die het concept van "ik heb net 2u gesport, ik wil nu naar huis in plaats van nog wat pisbier binnen te gieten tijdens een oppervlakkig gesprek" niet begrepen.

Ja, ik trek het op flessen, maar veel nuance zat er in de discussie nu niet echt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen problemen met mijn vrienden daarvoor. Bij de hopen mensen-die-ik-al-eens-tegenkwam tijdens mijn hobby, waar het hier over leek te gaan, zaten echter wel mensen die het concept van "ik heb net 2u gesport, ik wil nu naar huis in plaats van nog wat pisbier binnen te gieten tijdens een oppervlakkig gesprek" niet begrepen.

Ja, ik trek het op flessen, maar veel nuance zat er in de discussie nu niet echt.
Dat was voor mij toch een van de redenen om te gaan voetballen. Na de training een pintje, wat darten of kaarten of gewoon zeveren,... Dat creëert een band met elkaar.

Tot het echt oorlog is natuurlijk. Dan zal die investering misschien wel iets waard zijn.

Ik spreek me niet uit over de investering zelf en of dat de beste keuze is, maar bij zo'n aankoopbeslissing even "vergeten" van een paar miljard hier en daar mee te rekenen of in te schatten, dat is gewoon amateurisme.

Was daarnet in het nieuws, die 15 miljard ging over de levensduur van 25 jaar.

In dat opzicht is het wel idd een beetje amateurisme maar ook geen drama hé, het is niet dat we op 1 jaar tijd die extra 13,5 miljard moeten ophoesten en in onze begroting voorzien.

Ach ja, zolang niemand de geheime details deelt in een Whatsapp-groepje met enkele journalisten, is het nog geen amateurisme :unsure:.

Was daarnet in het nieuws, die 15 miljard ging over de levensduur van 25 jaar.

In dat opzicht is het wel idd een beetje amateurisme maar ook geen drama hé, het is niet dat we op 1 jaar tijd die extra 13,5 miljard moeten ophoesten en in onze begroting voorzien.

Ja, dat bleek ook wel uit het artikel, maar tussen de lijnen door begrijp ik toch dat ze een investering van 1,5 miljard laten goedkeuren zonder rekening te houden met een extra miljard aan kazernes/ombouw en ~0,5 miljard per jaar lopende kosten.

Ja! Ik kan persoonlijk nooit meer terug keren naar België. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren en iedereen moet gewoon maar doen wat hij wilt. Objectief is België niet zo slecht alleen kan het efficiënter gerund worden maar dat kan elk land ook.

Terug
Bovenaan