Ik beweer niet dat we geen belastingen moeten betalen, maar minder zou geen kwaad kunnen (zie mij eerste statement indien iedereen niet aan belastingsontduiking probeert te doen,...), maar in Belgie draaien gewoon "the few" op "for the many", maw the many hebben het hier buitengewoon goed dankzij "the few", hetgeen in andere landen niet zo uitgesproken is.
Al de bedragen die je opnoemt zijn perfect betaalbaar in the US (hier uiteraard niet), gezien je dient te verglijken met de salarissen daar dan ook. In mijn geval zou ik voor een gelijkaardige functie daar 2x tot 3x meer bruto inkomsten hebben, dus netto een veelvoud daarvan gezien de lagere belastingdruk ook.
Dus ja ik durf te beweren dat indien je mij het geld van RSZ in eigen handen en lagere belastingen hanteerd en je dus zelf het geld beheerd je er in de meeste gevallen beter uitkomt dan wanneer het beheerd wordt door de overheid, mooiste voorbeeld zijn de prive pensioenen die belachelijk laag zijn (de no limits bijdragen hier voor zwaar afgetopte returns).
Ik weer niet hoe jij aan gesubsidieerde ibuprofens kan geraken, maar als een dokter die mij voorschrijft moet ik gewoon de volle pot betalen, dus een 15€ a 20€ dacht ik (is al een tijdje geleden). 0€ daarvan krijg ik terugbetaald van de mutualiteit, zelfs ondanks de +50.000€ die er jaarlijks voor en door mij aan sociale zekerheidsbijdragen in de staatskas gestopt worden, Dus ja weinig return dus, gezien toch nog vele zaken betaald dienen te worden uit eigen zak, ondanks de riante bijdragen.
Je vergeet al de accijnzen hier zeker die je op brandstof betaald, het gross van de prijs van brandstof zijn belastingen. Al eens prijzen vergeleken met andere landen ? We zijn weer bij de goedkoopste zeker ? Neen we zitten weer mooi in de top twintig van duurste landen.
Dankuwel voor de tip maar slecht advies gezien indien ieder die bovengemiddeld verdient dit zou doen, dan is er in Belgie gewoon geen welvaartstaat meer. Weinigen die zich dit realiseren blijkbaar. Ik ga dus niet meer vetrekken, maar ik beveel het mijn kinderen ten stelligste aan, en veel van mijn collega's doen hetzelfde blijkbaar. Een collega sprak zelfs van een exodus aan hoog opgeleiden in Frankrijk en een import aan laag opgeleiden, het begin van het verval van de welvaartstaat dus.