Holey fuck wat een stressmoment.
Vandaag ging ik achter iphone 16 en ik dacht.. wete.. tis lang geleden dat ik nog eens een backup gedaan heb en ge weet toch nooit dat er bij het overzetten is misloopt. boy was i wrong.
Start itunes up en maakt backup van de iphone 11.... ineens zegt itunes.. updaten naar 18.1 en vind hij het een leuk moment om te crashen. Telefoon volledig gebricked. Moeten factory resetten en ik dacht dat het eenvoudig was om mijn back up terug te zetten... niet dus. 'dit apparaat heeft nog geen back up op deze pc' en knopje backup stond 'greyed out'
Letterlijk alles kwijt. fotos, contacten, berichten, agenda

Wat liep er fout.
-Ik had Itunes opnieuw geinstalleerd aangezien de vorige versie steeds crashte bij de update van 18.1. Het grote probleem was dat de nieuwere versie itunes (de originele van apple en niet die uit de windows store) blijkbaar een andere backup locatie genereert dan de vorige versie. Met als gevolg dat itunes zei... er is geen backup gemaakt van deze telefoon. (heeft even geduurd eer ik dit doorhad)
-Apple devices dan maar geinstalleerd maar deze vroeg dan een een paswoord voor de backup die ik natuurlijk niet wist want encryptie stond (volgens mij) niet aan. 30 passwords geprobeerd ctrl c ctrl v uit excel en een vinkje achteraan als het niet werkte. Geen enkele werkte er....
Hoe heb ik het opgelost
-Opnieuw een backup gemaakt van mijn maagdelijk lege telefoon en op die nieuwe backuplocatie mijn oude backup gekopieerd.
-Zoek mijn iphone, blijkbaar, fucked veel dingen op en moet je afzetten.
-bij paswoord prompt werkte het tweede paswoord van de lijst wel.
Daar ben ik dus letterlijk van 10uur deze morgen tot 16 uur met bezig geweest. (ondertussen wel achter iphone 16 gegaan. In ninove in de pure lifestyle zijn ze nog binnen voor de mensen die er zoeken) en nu mag ik nog itsme'en en alle bank apps en authenticators weer goed zetten...
Wat een fucking gedoe allemaal. Mss doen ze het express om de mensen richting icloud te sturen, wat ik nu wel ga doen denk ik.