Ik bedoel daarmee dat er nu reeds veel kinderen zijn die warm eten. En dat dus die overgang niet plots gaat zijn van "iedereen een brooddoos" naar "iedereen warm eten", in het kader van de drogredenen zoals moeilijke logistiek en organisatie. Er wordt nu al veel warm gegeten op de scholen, dus die organisatie valt echt wel mee.
Organisatie is een drogargument inderdaad, maar dat gebruik ik ook niet.
Als ik organisatie al als argument wil gebruiken, dan is het wel dat je alles georganiseerd krijgt, hoe moeilijk ook, zolang je de kost die daarmee gepaard gaat maar wil dragen; dat gaat in deze geen kost zijn voor de gebruikers, wel voor iedereen (ook zij die geen vragende partij zijn).
Maar gegeven hun programma, als ze hun zin krijgen lijkt het er wel op dat iedereen die nu met een brooddoos komt, op zijn minst deels (if not full time) verwacht/verplicht wordt om ook daar gebruik van te maken. Dat niveau van betutteling heeft niemand nodig, het is smossen met geld en het is bovendien enkel uiting van gelijkheid door naar beneden te nivelleren, ipv gericht een minimum aan gelijke basiskansen na te streven.

)