Instagram gehackt

Horse

Well-known member
Hoe kunnen we een instagram account terug krijgen? Naast mij zit een vriend die in zijn insta niet meer geraakt. Probleem is dat die persoon zijn oorspronkelijk herstel e-mailadres ook gewijzigd heeft. TTZ die google account is zo misbruikt dat deze ook niet meer werkt.

We geraken er na 2u sukkelen gewoon niet meer in. Kan er iemand iets aanraden? Hij kan een nieuwe account aanmaken, maar die persoon in kwestie is rare, niet-geoorloofde berichten aan het sturen naar iedereen.

Hij zou dit weekend via videoverificatie een stap verder zijn geraakt maar dat werkt ook niet vandaag. Vooral het feit dat zijn herstel e-mailadres geen oplossing biedt, denk ik dat het game over is.

Ondertussen is die man wel al zijn vrienden bitcoin links aan het sturen *zucht
 
Laatst bewerkt:
Instagram heeft een hele pagina hiervoor waar je de nodige stappen kan volgen.

Als het emailadres is gewijzigd, krijgt normaal gezien ook het oorspronkelijke emailadres een mail waarin de aanvraag kan tegengehouden worden. Heeft die vriend deze niet gekregen?
 
Daar kan hij niet meer in. Dat is het probleem. Daarom dat ik denk dat het hopeloos is voor hem.
Ga naar deze pagina op een pc.

Zoek deze tekst:
“Als je denkt dat je account is gehackt of is overgenomen, kun je mogelijk andere maatregelen treffen om je account te beveiligen. Als iemand toegang krijgt tot je account of je je niet meer kunt aanmelden, ga je naar deze pagina via je computer of mobiele browser om je account te beveiligen.”

Dan de nodige stappen volgen.
 
Allemaal gedaan… leidt tot niets …
Was laatst op de radio en blijkbaar is het heel belangrijk om dat te doen vanop een toestel en locatie waarmee je vaak op instagram zat. Door een vertrouwd toestel en IP adres, zou je meer opties krijgen.

En ook naar die pagina gaan, vanuit de mail die je normaal krijgt bij wijziging van het mailadres.
 
Die hacker heeft het e-mailadres en telefoonnummer gewijzigd. Het herstel e-mailadres werkt niet meer (unknown google account zegt hij) en hij heeft vorige week veel pogingen gedaan toen hij in Barcelona zat. Dat zal er ook niet veel goeds aan gedaan hebben.

Ik heb hem gezegd gewoon een nieuwe instagram account aan te maken. Het is een advocaat en wil die persoon in proces stellen, maar dat gaat hem uiteraard nooit lukken :D

Het is waarschijnlijk zelfs geen persoon maar eerder een script. Hopelijk gaan zijn vrienden op instagram niet in op de bitcoin berichten die ze krijgen.
 
Het lijkt mij ook sterk dat zijn eigen e-mailadres geen mail gekregen heeft in het genre van “Je hebt zonet je paswoord / e-mail gewijzigd. Klik hier als jij dit niet was”.
 
Klinkt toch allemaal heel raar.

Geen email op het eigen mailadres (noch melding van wijziging email, noch van vreemde ip/apparaat) en geen tweestapsverificatie.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan