Wallfish
Member
Als je begint met verplichte sterilisatie of verplichte abortus moet je wel beseffen dat je met zeer ingrijpende maatregel vastlegd in wetten.
Eens die stap gezet is, al is het initieel met zeer strenge voorwaarden, wordt het nadien wel eenvoudiger om de lat op te schuiven.
Dat maakt me toch wel wat ongerust op lange termijn. Wie had 10 jaar geleden gedacht dat Trump (2x!) president zou kunnen worden van de VS? Als zo een figuur het in zijn kop haalt om die lat te verschuiven naar 1 of meerdere van de groepen die hij regelmatig aanvalt ...
Neen je kan niets garanderen over vriendin 2. Je gaat hier even een aanname doen over die mensen op basis van 1 conversatie die je toevallig op de bus gehoord hebt en gebruikt dat hier om te argumenteren voor verplichte sterilisatie? Kom zeg, als gedachtensprong kan dit wel tellen.
Misschien zei vriending 2 dit enkel om wat mee te gaan in de situatie van vriendin 1, om haar wat op te beuren?
Weet je waarom vriendin 1 geen werk heeft? Misschien net ontslagen wegens een failliet. Misschien staat ze op punt te gaan studeren?
Misschien zijn haar ouders schatrijk en hoeft ze niet te werken? Misschien verdient de vriend van vriendin 1 voldoende dat ze niet moet werken?
Misschien is het goedkoper dat vriendin 1 thuisblijft en voor haar kleine zorgt dan creche te betalen?
....
Als je niet inziet dat je hier een gigantische aanname maakt met een flinterdunne basis, tjah.
Misschien is er iets mis met jouw redeneringsvermogen? Misschien is het best voor de maatschappij dat jij geen kinderen hebt?
Neen dat is niet waar ik naartoe wil, maar ik hoop dat je begrijpt hoe eenvoudig het is om zulke redeneringen te misbruiken om andersdenkenden te viseren?
Je riskeert ook gewoon mensen te viseren die simpelweg een andere levensstijl hebben dan de jouwe maar waar in principe niets mis mee is, cfr uw vorige posts.
Ik zou zeggen: als de rechtbank een kind moet wegnemen wegens intentionele zware fysieke of sexuele mishandeling, dan kan men misschien best ineens de ouders steriliseren. Als je zulke dingen doet tegen een weerloos kind, dan verdien je geen 2e kans, ook al verbeter je je leven nadien. Laat dat dan een onderdeel van de straf / boetedoening zijn: dat je verder kindloos door het leven moet. Al bij al is dat toch een redelijk milde straf in vergelijking met de misdaad lijkt me. En voor mijn part kunnen mogelijke gevangenis straffen dan zelfs verminderen, want de kans op recidivism is zo een pak verkleint.
Eens die stap gezet is, al is het initieel met zeer strenge voorwaarden, wordt het nadien wel eenvoudiger om de lat op te schuiven.
Dat maakt me toch wel wat ongerust op lange termijn. Wie had 10 jaar geleden gedacht dat Trump (2x!) president zou kunnen worden van de VS? Als zo een figuur het in zijn kop haalt om die lat te verschuiven naar 1 of meerdere van de groepen die hij regelmatig aanvalt ...
De cijfers zijn wat ze zijn: ouders werkloos zonder diploma dan kinderen in veel gevallen idem, ouders crimineel in veel gevallen kinderen idem.
Nog een feitelijk voorbeeld: onlangs op de bus: 2 vriendinnen, allebei 19 jaar. Vriendin 1 zwanger en werkloos. Vriendin 2 vindt dat leuk en wil ook een kindje maar ze is single en vervolgens zegt ze: 'Ik kan mij toch moeilijk laten volsteken door een vreemde'. Ik kan u garanderen dat de eerste de beste idioot die zij tegenkomt en lief aankijkt en die is binnen het jaar zwanger. De cirkel is rond. Ouders van beide jongeren: ik moet er toch geen tekening bij maken? Dat zijn drama's en die blijven duren....
Neen je kan niets garanderen over vriendin 2. Je gaat hier even een aanname doen over die mensen op basis van 1 conversatie die je toevallig op de bus gehoord hebt en gebruikt dat hier om te argumenteren voor verplichte sterilisatie? Kom zeg, als gedachtensprong kan dit wel tellen.
Misschien zei vriending 2 dit enkel om wat mee te gaan in de situatie van vriendin 1, om haar wat op te beuren?
Weet je waarom vriendin 1 geen werk heeft? Misschien net ontslagen wegens een failliet. Misschien staat ze op punt te gaan studeren?
Misschien zijn haar ouders schatrijk en hoeft ze niet te werken? Misschien verdient de vriend van vriendin 1 voldoende dat ze niet moet werken?
Misschien is het goedkoper dat vriendin 1 thuisblijft en voor haar kleine zorgt dan creche te betalen?
....
Als je niet inziet dat je hier een gigantische aanname maakt met een flinterdunne basis, tjah.
Misschien is er iets mis met jouw redeneringsvermogen? Misschien is het best voor de maatschappij dat jij geen kinderen hebt?
Neen dat is niet waar ik naartoe wil, maar ik hoop dat je begrijpt hoe eenvoudig het is om zulke redeneringen te misbruiken om andersdenkenden te viseren?
Uw superioriteitsgevoel druipt van elke post af. En ja ik begrijp ergens wel waar het vandaan komt - bij veel ouders kan je inderdaad zeggen 'van dat kind gaat niets terecht komen' en je zal statistisch gezien wel gelijk hebben. Maar je zal zeker niet in 100% van de gevallen gelijk hebben, en de zekerheid moet naar mijn mening toch wel zeer dicht bij de 100% zitten voordat je iets ingrijpend als verplichte abortus / sterilisatie invoert.Nog wat voorbeelden:
leeftijd van 8 tot 15 jaar. Van alle jeugdige delinquenten in de onderzoeksgroep had 34% tenminste één criminele ouder. De resultaten geven weer dat jeugdigen met een criminele vader of moeder significant meer delicten pleegden vergeleken met jeugdigen zonder criminele ouder(s).
Nog eentje: https://www.eur.nl/nieuws/ouders-een-uitkering-kinderen-een-uitkering (erasmus unief)
Bestaat er zoiets als ‘overdraagbaarheid’ van uitkeringen?
“Het is al langer bekend dat relatief veel kinderen van ouders die in een uitkeringssituatie zaten, later ook terugvallen op een uitkering. Het CBS rapporteerde hierover al in 2015. In Rotterdam speelt dit thema ook, als pluriforme stad met grote sociale verschillen. Het is evident dat er groeperingen zijn die minder kansen hebben dan andere. Het fenomeen dat meerdere generaties van een familie aangewezen zijn op een uitkering komt bij bepaalde groepen vaker voor dan bij andere. De vraag is natuurlijk hoe dit komt.”
Welke oorzaken kun je aanwijzen?
“Die zijn niet eenvoudig te geven. Het kan zijn dat ouders en kinderen bepaalde kenmerken delen, denk aan genen of de leefomgeving, waardoor zij allebei een hoger risico hebben om uitkeringsafhankelijk te worden. Er kan ook een direct causaal effect zijn. Ouders die zelden of nooit werk hadden, kunnen hun kinderen mogelijk minder goed helpen met bijvoorbeeld het schrijven van een sollicitatiebrief. En er kan een psychologisch aspect meespelen. Misschien ervaar je minder stigma van werkloos zijn als je ouders het ook waren. Maar het kan ook omgekeerd zijn, dat je er alles aan doet om niet in dezelfde situatie te komen. En wordt ongelijkheid met name van ouder op kind doorgegeven? Of spelen grootouders daar ook nog een rol in? In mijn onderzoek probeer ik dit vraagstuk beter te begrijpen door causale verbanden te bestuderen.”
Je riskeert ook gewoon mensen te viseren die simpelweg een andere levensstijl hebben dan de jouwe maar waar in principe niets mis mee is, cfr uw vorige posts.
Ik zou zeggen: als de rechtbank een kind moet wegnemen wegens intentionele zware fysieke of sexuele mishandeling, dan kan men misschien best ineens de ouders steriliseren. Als je zulke dingen doet tegen een weerloos kind, dan verdien je geen 2e kans, ook al verbeter je je leven nadien. Laat dat dan een onderdeel van de straf / boetedoening zijn: dat je verder kindloos door het leven moet. Al bij al is dat toch een redelijk milde straf in vergelijking met de misdaad lijkt me. En voor mijn part kunnen mogelijke gevangenis straffen dan zelfs verminderen, want de kans op recidivism is zo een pak verkleint.