Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De moeilijkheidsgraad van de lessen is niet het reden, het is de verspreiding van de vakken en examens die me meer naar de studies van Nederland trekken. Ze krijgen daar per trimester maar 2 vakken en bij het einde van die trimester moeten ze direct de examens van die vakken doen. En daarom lijkt het me makkelijker om een zelfde diploma te halen in Nederland. Want qua vakken is het grootste deel hetzelfde.
Demand based learning. Hoe werkt dat daar? Mijn ervaring is daar eerder dat zoiets vaak niet werkt. Maar bon. Mijn doelpubliek was ook wel iets anders.Ik ben als belg heel lang geleden in Nederland afgestudeerd (zeevaartschool) en ik heb kort voor hun gewerkt om Belgische studenten te informeren.
Zoals vermeld is het grootste verschil : veel meer praktijk dan in België.
Zij werken tegenwoordig veel met het principe van demand based learning: jij leert op u eigen en komt vragen stellen tijdens de lessen. Toen ik er nog studeerde kreeg ik gewoon nog les. Op Hogeschool niveau is er nu ook een trend om geen examens meer te geven maar leeruitkomsten bereiken en deze in een verslag schrijven (kan individueel of in groep).
Een andere verschil is het ing-ir titel, in NL krijg je een ing titel als je op Hogeschool afstudeert en IR alleen op universiteit.
Over Hogeschool kan in je meer informatie geven, voor unief minder
Je krijgt een cursus, en deze moet je zelfstandig leren. Tijdens de lessen is het de bedoeling dat je vragen stelt over de leerstof. Meestal gaat dit gepaard met projecten, dus naast vragen stellen wordt er verder gewerkt aan projecten tijdens de lesuren.Demand based learning. Hoe werkt dat daar? Mijn ervaring is daar eerder dat zoiets vaak niet werkt. Maar bon. Mijn doelpubliek was ook wel iets anders.