Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Zal allemaal wel meevallen. De show zal doorgaan zoals de andere jaren; ne keer iemand dat roept van peace hier of daar en die wordt dan rap weggeknipt. De EBU is daarop voorbereidt.
Ik verwacht niets bijzonders.

Op welke manier denk je dan? Dat Joost meer gedaan heeft? Dat er andere motieven zijn?
De reden dat de politie hiervoor ingeschakeld werd. Die mannen openen toch geen onderzoek wanneer een artiest een bedreigende beweging doet of een camera wegduwt? Als zulke dingen als misdaad bekeken worden dan zitten na vanavond misschien de helft van de optredende artiesten in het gevang als ze hun ongenoegen willen uiten door iets te zeggen of uit te beelden.

Citaat van tijdens de generale repetitie:
"De Zweedse politie doet ter plaatse in Malmö onderzoek en ondervraagt “de betrokken personen” om te bekijken of er sprake is van een misdaad, melden onze collega’s van AD. Zolang het onderzoek niet is afgerond, blijft de zanger evenwel in de wedstrijd en blijft zijn lot onbeslist."

Wie gaat er de punten uitdelen voor België? Ik hoop toch stiekem op een statement en een sneer naar de EBU.

Maar zoals altijd zullen wij slaafs mee ja knikken en de andere kant opkijken want de eigen carrière is belangrijker.

Wie gaat er de punten uitdelen voor België? Ik hoop toch stiekem op een statement en een sneer naar de EBU.

Maar zoals altijd zullen wij slaafs mee ja knikken en de andere kant opkijken want de eigen carrière is belangrijker.
Zo zou het moeten zijn. Het is een muziekshow, wie politieke boodschappen verspreid mag gestraft of weggeknipt worden.

Toch eigenlijk pijnlijk tot en met ook als je bedenkt dat Israël mag mee doen maar ook dat dat dus uiteraard GEEN Europees land is (waarom Australië mag mee doen snap ik dus ook niet)...

Toch eigenlijk pijnlijk tot en met ook als je bedenkt dat Israël mag mee doen maar ook dat dat dus uiteraard GEEN Europees land is (waarom Australië mag mee doen snap ik dus ook niet)...
Australië omdat ze blijkbaar gigantische fan zijn van het gebeuren. 🫣

Organisatie Songfestival: “Cameravrouw heeft ander verhaal over voorval Joost Klein”​

Volgens Noel Curran, de directeur-generaal van de European Broadcasting Union (EBU), komt het verhaal van de Nederlandse omroep AVROTROS rond Joost Klein niet overeen met het verhaal dat zij van de cameravrouw gehoord hebben. Dat vertelde hij aan de Zweedse radiozender Sveriges Radio.

De cameravrouw heeft een “ander verhaal” over het voorval met Joost Klein. Dat zegt Noel Curran. Wat haar verhaal dan is, deelt hij niet. Curran reageerde op de verklaring van AVROTROS over het incident waardoor de Nederlander niet mag meedoen aan het Eurovisie Songfestival. Volgens de omroep maakte Klein een “dreigende beweging” richting de camera van de vrouw omdat ze hem bleef filmen, terwijl hij herhaaldelijk had aangegeven dat niet te willen. “Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt.”

Zoals gezegd en verwacht zal AVOTROS de feiten natuurlijk afzwakken. Benieuwd wat die versie van de EBU dan is...

Terug
Bovenaan