Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Ziet er toch naar uit dat ik dan toch de moeilijke optie kies. Ik zie het er niet in. Ik zie gewoon wat random tweets en instastories en een quote van de premier die de kandidaat van zijn land feliciteert.

Welk gewicht draagt zo een delegatie uberhaupt met zich mee?
Maar toch helemaal niet random? Tweets van de delegatie (als die geen waarde hebben, dan die van Klein ook niet?) en een instastory waar hij een antisemiet genoemd wordt. En dan het belangrijkste: waar de premier zich niet van distantieert, integendeel: alleen gelukwensen, en opnieuw de vermelding van de "antisemitische golf". Samen met de nationale commentatoren die erg laatdunkend spreken over de nonbinaire identiteit van de Ierse deelneemster en ook moeten vermelden dat ze anti-Israël is (=pro-Palestina).

Je kunt je terecht afvragen welk gewicht zo'n delegatie überhaupt heeft, hè. En dat is uiteraard weinig. Maar als ze het weinige gewicht dat ze hebben 100% inzetten om zieltjes te winnen voor hun oorlog, kun je niet ontkennen dat dat wel degelijk gebeurt, toch? Allee, efficiëntie ervan bepaalt het doel ervan niet :D Het is niet omdat ze het niet daadkrachtig kunnen, dat ze het niet doen. De delegatie is echter wel uitdrukkelijk gesteund door de premier.
 
Uiteindelijk is het wel duidelijk waarom Israeli's zoveel moeite gestoken hebben om Israel veel stemmen te geven... Om hun oorlog gewoon meer legitimiteit te geven.
Dan kunnen ze bagger zoals dit tweeten;
En daaronder:

''This moment restored my faith in Europeans. While the antisemitic “jury” didn't give Israel almost any points, Europeans who are fed up with their Jihadists overwhelmingly voted for Israel.''

:wtf:

Als je hen niet de volledige steun/score geeft op een liedjeswedstrijd dan ben je 'antisemitistisch'. Van dat cliché geraken ze ook nooit meer vanaf met zo'n uitspraken.
 
Laatst bewerkt:
En daaronder:

''This moment restored my faith in Europeans. While the antisemitic “jury” didn't give Israel almost any points, Europeans who are fed up with their Jihadists overwhelmingly voted for Israel.''

:wtf:
Het helpt natuurlijk niet dat veel media dan weer artikels beginnen schrijven met titels/openingszinnen genre: "Eurosong gewonnnen door non-binaire artist X". Zo maak je het de mensen die de polarisering in de hand willen werken wel héél erg gemakkelijk imo.

Ik begrijp de relevantie eerlijk gezegd ook niet, de titels vorig jaar waren toch ook niet "Zweedse vrouw Loreen wint Eurosong"? Dan mag het lied daar nog over gaan, dan nog hoeft dat niet per sé in de eerste 2 regels die je leest te staan toch? De ambitie is van naar een wereld te gaan waar gender/afkomst/etc allemaal niet uit maakt. Waarom moeten we dan zo hard benadrukken dat het de eerste non-binaire winnaar is?

En dan zouden we allemaal graag willen dat het a-politiek blijft en dat het vooral over de liedjes gaat. Langs die kant moet je ook serieus durven blijven imo...
 
Het helpt natuurlijk niet dat veel media dan weer artikels beginnen schrijven met titels/openingszinnen genre: "Eurosong gewonnnen door non-binaire artist X". Zo maak je het de mensen die de polarisering in de hand willen werken wel héél erg gemakkelijk imo.

Ik begrijp de relevantie eerlijk gezegd ook niet, de titels vorig jaar waren toch ook niet "Zweedse vrouw Loreen wint Eurosong"? Dan mag het lied daar nog over gaan, dan nog hoeft dat niet per sé in de eerste 2 regels die je leest te staan toch? De ambitie is van naar een wereld te gaan waar gender/afkomst/etc allemaal niet uit maakt. Waarom moeten we dan zo hard benadrukken dat het de eerste non-binaire winnaar is?

En dan zouden we allemaal graag willen dat het a-politiek blijft en dat het vooral over de liedjes gaat. Langs die kant moet je ook serieus durven blijven imo...
Er hebben wel vaker vrouwen gewonnen, er heeft nog nooit een uitgesproken non-binair persoon gewonnen. Natuurlijk zit dat dan in de berichtgeving? Moet je erover zwijgen of anders roep je polariserende stemmen op je af? Dat is toch ook geen gelijkheid: als je braaf en stil bent, zullen we je niet vergruizen.
 
Er hebben wel vaker vrouwen gewonnen, er heeft nog nooit een uitgesproken non-binair persoon gewonnen. Natuurlijk zit dat dan in de berichtgeving? Moet je erover zwijgen of anders roep je polariserende stemmen op je af? Dat is toch ook geen gelijkheid: als je braaf en stil bent, zullen we je niet vergruizen.
Dat is exáct wat ik zeg... :unsure:

Ik zeg niet dat je er over moet zwijgen maar móet dat in de titel of eerste 2 lijnen? Het feit dat de artiest in kwestie zich als non-binair wil identificeren heeft in se niks te maken met het feit dat die artiest wint of niet.
Dat je in een 2de of 3de alina verder in gaat op het nummer zelf en daar vermeld dat de tekst betrekking heeft op dat non-binaire gegeven waarmee die zich identificeerd is een perfect valabel alternatief. Zo heb je ook alles gezegd.

Iedereen wil gelijk behandeld worden, we willen af van het hele hokjes denken, we willen over de hokjes heen of er gewoon buiten kleuren maar aan het eind van de lijn maken we eigenlijk gewoon nieuwe hokjes bij...
 
Dat is exáct wat ik zeg... :unsure:

Ik zeg niet dat je er over moet zwijgen maar móet dat in de titel of eerste 2 lijnen? Het feit dat de artiest in kwestie zich als non-binair wil identificeren heeft in se niks te maken met het feit dat die artiest wint of niet.
Dat je in een 2de of 3de alina verder in gaat op het nummer zelf en daar vermeld dat de tekst betrekking heeft op dat non-binaire gegeven waarmee die zich identificeerd is een perfect valabel alternatief. Zo heb je ook alles gezegd.

Iedereen wil gelijk behandeld worden, we willen af van het hele hokjes denken, we willen over de hokjes heen of er gewoon buiten kleuren maar aan het eind van de lijn maken we eigenlijk gewoon nieuwe hokjes bij...
Toen de eerste vrouw in een ruimtetuig zat, was ook de headline niet 'spaceshuttle vertrokken', maar 'eerste vrouw in de ruimte'.
Als we erover moeten zwijgen om tegenkanting te voorkomen, dan ben je geen hokjes aan het afbreken, hoor.
 
En daaronder:

''This moment restored my faith in Europeans. While the antisemitic “jury” didn't give Israel almost any points, Europeans who are fed up with their Jihadists overwhelmingly voted for Israel.''

:wtf:

Als je hen niet de volledige steun/score geeft op een liedjeswedstrijd dan ben je 'antisemitistisch'. Van dat cliché geraken ze ook nooit meer vanaf met zo'n uitspraken.
Israël gebruikt die retoriek toch al sinds de holocaust? Wie niet uitgesproken pro-Israël is, is in hun ogen anti-semitisch.
Niks nieuws dus. En kort na 1945 kwamen ze daar makkelijk mee weg, uit grote schaamte van heel Europa en de wereld. Maar hoe verder van de holocaust verwijderd in de tijd, hoe vreemder het steeds klinkt. Alleen Duitsland (en in mindere mate de VS) zijn nog zo beschaamd om wat er gebeurd is in '40-'45 dat ze blindelings volgen wat Israël doet of laat.
 
Toen de eerste vrouw in een ruimtetuig zat, was ook de headline niet 'spaceshuttle vertrokken', maar 'eerste vrouw in de ruimte'.
Als we erover moeten zwijgen om tegenkanting te voorkomen, dan ben je geen hokjes aan het afbreken, hoor.
Als aanvulling : Bij Obama werd je er mee doodgeslagen qua berichtgeving. Idem toen Hillary in de running was.

En ik denk dan dat een andere huidskleur of vrouwenrechten al veel langer meegaan dan non-binair zijn. Zie ook zeker de reacties die hier vaak op komen, ook hier op het forum heb ik veel dingen zien passeren (en de moderatie zien ingrijpen) omdat het duidelijk door een significante groep nog niet als normaal gezien wordt. Er is een groot verschil tussen "het als normaal beschouwd willen hebben" en "als normaal beschouwd zijn".
 
Toen de eerste vrouw in een ruimtetuig zat, was ook de headline niet 'spaceshuttle vertrokken', maar 'eerste vrouw in de ruimte'.
Als we erover moeten zwijgen om tegenkanting te voorkomen, dan ben je geen hokjes aan het afbreken, hoor.
Het verzwijgen of maar ergens verstopt in een artikel zetten is geen oplossing om het taboe te doorbreken, of dan gaat het toch zeer lang duren.
Wanneer het voor mij storend wordt (en dat gevoel heb ik hier nu niet om eerlijk te zijn), is wanneer het zo hard gepusht wordt dat het non-binaire/vrouw/whatever de belangrijkste boodschap wordt in de berichtgeving.
Het hokje afbreken met een breekijzer, niet met een sloopkogel. Maar dat is natuurlijk een moeilijk evenwicht, aangezien die overgang tussen hoe het aanvoelt voor iedereen anders is.
 
Is het nu zeker dat die cameravrouw de Israelische Kemer is ?

Amai , geschorst door een vuistbeweging, waarbij die vrouw dan mss haar gsm(niet een echte camera) laat vallen en ongelukkig snijdt. Gekker moet het echt niet meer. Hopelijk nemen zowel Nederland alsook België hun conclusies en sturen ze hun kat volgend jaar in het land van de EBU : Zwitserland. Wat een clownsfestival.
 
Is het nu zeker dat die cameravrouw de Israelische Kemer is ?

Dat heb ik precies zelfs nog nergens gezien of gehoord. Dus geen idee hoe je die conclusie trekt.

Nu kijk, als de cameravrouw in kwestie toch Israëlisch zou blijken te zijn, dan heeft het EBU er alles aan gedaan om dat zo lang mogelijk stil te houden. Maar integendeel, ik dacht toch gelezen te hebben dat er iemand bevestigd had dat het NIET ging om iemand van de Israëlische delegatie.
 
Is het nu zeker dat die cameravrouw de Israelische Kemer is ?

Amai , geschorst door een vuistbeweging, waarbij die vrouw dan mss haar gsm(niet een echte camera) laat vallen en ongelukkig snijdt. Gekker moet het echt niet meer. Hopelijk nemen zowel Nederland alsook België hun conclusies en sturen ze hun kat volgend jaar in het land van de EBU : Zwitserland. Wat een clownsfestival.
Je bent allemaal dingen op een hoop aan het gooien (en met slechte vertalingen aan het werken).

Het origineel zei "Kvinnan är skärrad efter händelsen och har erbjudits stöd efter incidenten med Klein, enligt Aftonbladets uppgifter."

Skärrad wordt door Google Translate als 'cut' vertaald, maar betekent gewoon: https://dictionary.cambridge.org/sv/ordbok/svenska-engelska/skarrad
 
Je bent allemaal dingen op een hoop aan het gooien (en met slechte vertalingen aan het werken).

Het origineel zei "Kvinnan är skärrad efter händelsen och har erbjudits stöd efter incidenten med Klein, enligt Aftonbladets uppgifter."

Skärrad wordt door Google Translate als 'cut' vertaald, maar betekent gewoon: https://dictionary.cambridge.org/sv/ordbok/svenska-engelska/skarrad
Stond op hln : ze sneed zich en moest verzorgt worden. Tenzij die onzin uitkramen en idd slecht vertaalden. Het is Hln dus dat kan wel idd.
 
Stond op hln : ze sneed zich en moest verzorgt worden. Tenzij die onzin uitkramen en idd slecht vertaalden. Het is Hln dus dat kan wel idd.
Hln verwijst naar het Zweedse medium aftonbladet. Even zoeken op hun site levert het originele artikel:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OopWK3/polisen-om-joost-utredningen-ar-i-stort-sett-klar waar ook glashelder de zin uithaalt.

Laatste zin gaat het over, veel te vrij vertaalt door hln.
Den utsatta kvinnan ska ha blivit skärrad, och erbjudits stöd efter incidenten.
Zoals glashelder dus al zei, skarrad vertaalt je niet met snijden.
Net zoals steun aanbieden (laatste vier woorden) niet zomaar hetzelfde is als een snede verzorgen.

Hln, het papier waarop het gedrukt is nog niet waard. Volgens kennissen die er werkten heeft de online versie van de rioolgazet geen (eind)redactie maar kan iedereen, van stagiair tot freelancer eender welk uitgebraakt "artikel" online smijten. Gerucht natuurlijk maar met alle onzin en flagrante onwaarheden, niet onwaarschijnlijk.


@glashelder Verrek, heb het aangepast. Geen idee hoe die omwisseling er in geslopen is, excuses en ere wie ere toekomt.
 
Laatst bewerkt:
Hij had veruit het meeste streams, zelfs voor het drama.

Ik zei het gisteren nog tegen vrienden van me: Joost heeft de grootste hype en breedste marketing rond Eurovision gecreëerd (zeker binnen België/Nederland) sinds ik me kan herinneren.

Ook wil ik echt wel even zeggen dat het hillarisch is als ik hier dingen lees als "raar ventje" etc. Als hij zich doodgewoon voorstelde de laatste maanden, keek niemand naar hem. Het is gewoon een slimme gast die enorme goede marketing neer zet. Als je dat niet kan zien, tja. Ik denk niet dat hij dan de dommerik is.
Het is niet omdat je in staat bent een "hype" te creeren of goed kan influencen op sociale media dat dit noodzakelijk wijst op intelligentie. Als je de interviews al eens beluisterd hebt met Joost Klein, dan krijg ik daarover toch een ander idee- Temptation Megan, Kayne West, .. allemaal gehypte mensen, intelligentie/slim daar zwijgen we best over., sluw daar kan ik mij nog in vinden.
Er zijn blijkbaar nog altijd mensen die succes koppelen aan slim of intelligentie, niets is minder waar (de domme massa heeft er veel mee te maken natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet omdat je in staat bent een "hype" te creeren of goed kan influencen op sociale media dat dit noodzakelijk wijst op intelligentie. Als je de interviews al eens beluisterd hebt met Joost Klein, dan krijg ik daarover toch een ander idee- Temptation Megan, Kayne West, .. allemaal gehypte mensen, intelligentie/slim daar zwijgen we best over., sluw daar kan ik mij nog in vinden.
Over Meghan van ex on the beach, tja. Dat is een ander verhaal, ze schreef zich in en andere slimme mensen zagen een dom geval wat ze konden gebruiken voor hun show.

Maar Kanye West bijvoorbeeld, je kan vinden wat je wil, maar uit de miljoenen mensen die muziek willen maken, en uit de honderden die succesvol zijn geworden, is hij wel degene die enorm veel succevolle bedrijven heeft kunnen ontwikkelen vanuit zijn positie. Je mag hem misschien niet mogen, je kan zijn random uitspraken idioot vinden. Maar je kan niet ontkennen dat hij oprecht keer op keer slimme zetten maakte.

Net zoals Joost, ik zit misshien in een "defensieve" positie omdat ik hem +-15-20 minuten gesproken heb in een normale setting. Maar ook in interviews op camera etc, speelt hij natuurlijk een type. Er zijn enorm veel voorbeelden van mensen die zich dom voordoen, Paris Hilton is hier misschien nog het beste voorbeeld van.
 
Er zijn enorm veel voorbeelden van mensen die zich dom voordoen, Paris Hilton is hier misschien nog het beste voorbeeld van.
Dit zo hard he.

Nog zo een paar voorbeelden

- Conor McGregor is zich pas als een volslagen idioot beginnen gedragen toen hij reeds bekend was en hij doorkreeg dat het meer geld in het laatje bracht.
- En die broers Jake & Logan Paul. Ze doen regelmatig alsof ze de grootste idioten zijn die op deze planeet rondlopen. Maar dat is 100% fake. Die gasten spelen gewoon een aardig stukje toneel. En waarom? Omdat het geld opbrengt. Niet meer en niet minder. Money talks.

Anyways we wijken een beetje af van het originele topic.
 
Dit zo hard he.

Nog zo een paar voorbeelden

- Conor McGregor is zich pas als een volslagen idioot beginnen gedragen toen hij reeds bekend was en hij doorkreeg dat het meer geld in het laatje bracht.
- En die broers Jake & Logan Paul. Ze doen regelmatig alsof ze de grootste idioten zijn die op deze planeet rondlopen. Maar dat is 100% fake. Die gasten spelen gewoon een aardig stukje toneel. En waarom? Omdat het geld opbrengt. Niet meer en niet minder. Money talks.

Anyways we wijken een beetje af van het originele topic.
Zoek het niet te ver... Urbanus, Sam Gooris of Jacques Vermeire, de lijst van mensen die succesvol een dom typetje in de markt zetten is eindeloos.
 
Terug
Bovenaan