In welke richting eet jij een donut, koffiekoek, sandwich, etc.?

In welke richting eten jullie donuts, koffiekoeken, sandwiches, etc.?

• Met de bovenzijde langs boven.

• Met de bovenzijde langs beneden.

• Ik wissel soms eens af.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Tijd voor een nieuwe poll.

Het viel me op in mijn omgeving dat ik 2 mensen ken die hun donuts, koffiekoeken, sandwiches, etc. steeds omgekeerd opeten.

Met omgekeerd bedoel ik dat de traditionele “bovenzijde” van het eten onderaan zit.

Hierbij 2 AI foto’s als voorbeeld.
Links: traditioneel
Rechts: omgekeerd

2B2B6272-E4D6-44CC-BA12-B0B5E36150C3.jpeg

Hoe eten jullie zulke zaken op?

Ik let daar niet op, meestal in de richting dat ze op een bord liggen. Dit doet met denken aan een Chinees die me vertelde dat hij belegde broodjes altijd omdraaide omdat die "ribbels" van dat stokbrood zijn gehemelte kwetsten en volgens hem wij Belgen daar een eeltlaag hadden.

Ik zeg niet snel dat we mensen moeten colloqueren. Maar iedereen die z'n koffiekoek of sandwich ondersteboven opeet moeten we colloqueren.

Ik kijk daar meestal zelfs niet naar hoe ik dat vast heb om op te eten. Ik heb dus gekozen voor 'ik wissel soms af'

Als ik een lange suisse eet dan draai ik die ondersteboven want anders komt het glazuur soms los en plakt het aan je verhemelte.
En als ik pistolets eet, dan besmeer ik die nooit. Ik neem een beetje gehakt, smeer die bovenop de pistolet, en neem een hap. Zo heb ik altijd de perfecte beleg/pistolet-ratio.
Voor de rest eet ik normaal en donuts eet ik al helemaal niet, blegh.

Mijn zoon eet zijn pizza's op met het beleg naar onder, omdat hij dan meteen die lekkere smaken heeft. Geniaal gevonden er van.
Zijn donuts eet hij op door ze op zijn duim te zetten en te doen alsof het een suikerspin is.

Mss een nutteloos weetje? :) Als ik iets opwarm in de microgolf zoals bijvoorbeeld een kersenflap en ik heb het te heet laten worden, dan eet ik het soms op met de onderzijde naar boven.

De reden? --> De onderzijde is meestal minder dik dan de bovenzijde. Als je dat dan opeet met de onderzijde naar boven dan is de kans dat je uw lippen verbrandt minder groot

Mss een nutteloos weetje? :) Als ik iets opwarm in de microgolf zoals bijvoorbeeld een kersenflap en ik heb het te heet laten worden, dan eet ik het soms op met de onderzijde naar boven.

De reden? --> De onderzijde is meestal minder dik dan de bovenzijde. Als je dat dan opeet met de onderzijde naar boven dan is de kans dat je uw lippen verbrandt minder groot
Het is u misschien nog niet opgevallen, maar de meeste mensen hebben lippen zowel aan de boven als onderkant van hun mond.

Moet ik eens proberen! Donuts zijn zowat de grootsten brol om te eten, maar zooo lekker. Eens om de x-aantal weken koop ik er eens ene bij de bakker.
Gewoon opletten als je dat doet, want ze kunnen aan de buitenkant nog kamertemperatuur gevoel hebben terwijl de binnenkant gloeiend heet is.

Terug
Bovenaan