In-game advertising

cynthiapypaert

New member
Dag beste gamers! Ik ben student aan de Universiteit Gent en in het kader van mijn masterproef doe ik een onderzoek naar in-game advertising. Het zou mij een enorm groot plezier doen mochten gamers van 18 tot 49 jaar van België mijn vragenlijst willen invullen.
Het duurt maar 7 minuutjes en je krijgt eeuwige dank in return én helpen iemand afstuderen ook
🤩

Jullie kunnen klikken op deze google drive waar jullie de link terugvinden van mijn survey. Klikken en starten maar!

De eerste vraag is al een moeilijke wel. Hoe vaak speel je games op PS of Xbox? Ik, nooitj, maar wel dagelijks op PC hé Cynthiapypaert. :)

Ingevuld, kijk als het niet storend in het midden van uw scherm komt, mij goed. Ik kan bijvoorbeeld in shooters als COD een billboard met een echt product wel waarderen, helpt mee aan het realisme.

Als het echter in het midden van uw scherm komt en je 3 dingen moet wegklikken voor je verder kan, dan doe je het verkeerd.
we zitten al in een materialistische samenleving.

"ik geraak soms zo betrokken tijdens het spelen van een game dat ik me niet bewust bent van wat er rondom mij gebeurt."
Welja, als ik in VR zit wel ja :p

"Ik geraak soms zo betrokken bij een game dat het lijkt alsof ik in de game zelf ben in plaats van met een joystick te bewegen en naar het scherm te kijken."
Letterlijk VR :p

Ingevuld. Wel enkele heel vreemde vragen... o_O

Ik probeer in game ads zoveel mogelijk te negeren aangezien ik er mij mateloos aan stoor. Games die overmatig ads gebruiken koop ik ook heel bewust niet (looking at you EA...)

In een realistische game die een stad, stadium, leefwereld, ... nabootst vind ik echte advertenties zelfs een meerwaarde voor de immersie. (reclameborden in stad die er in't echt ook hangen, reclame op de panelen langs het voetbalveld, merken op bestaande kledij in bv. UFC-games, ...
Alle andere reclame is verschrikkelijk in een game waarvoor je al betaald hebt.

Terug
Bovenaan