In onze EPC is geen vermelding gemaakt van het type glas of de u-waarde, waardoor er dus als categorie gezet is: 'Dubbel glas?'. Nu heb ik van de vorige eigenaars documenten gevonden toen deze woning gebouwd werd en daar spreekt men over beglazing met een kw waarde van 1,1. Nu ken ik niets van de opstelling van een EPC, maar wou ik toch inschatten of deze 'extra' gegevens een negatieve of positieve invloed hebben op de EPC, en bijgevolg dat ik dus eerder naar andere dingen moet kijken om onze woning te optimaliseren of dat deze ramen toch ook al meer voordeel bieden, ervanuitgaande dat een lagere EPC effectief een goede leidraad.
Er staat ook op de EPC dat de Berekende U-waarde op 2,86w/m2 zit. Maar ik neem aan dat ik dat niet rechtstreeks in verband staat met die (oude) kw waarde?
Moest er iemand iets van kennen en mij wat uitleg geven, merci!
Er staat ook op de EPC dat de Berekende U-waarde op 2,86w/m2 zit. Maar ik neem aan dat ik dat niet rechtstreeks in verband staat met die (oude) kw waarde?
Moest er iemand iets van kennen en mij wat uitleg geven, merci!
(ook omdat het oudere EPC's zijn die ondertussen door nieuwe normen en protocol sowieso met de tijd al wat gestegen zijn.)