Internet imap online mailclient

nOOb 001

Member
Ik ben op zoek naar een imap mailclient in de cloud.

Ik zit met enkele verschillende werkgerelateerde mailadressen (afdeling@werk, info@werk, naam@werk, naam@zijprojectje, ...) die ik allemaal via imap beheer, elk ook met hun eigen html handtekening. Nu aangezien ik deze op verschillende devices wil kunnen benaderen is dit altijd wel wat instelwerk.

Een nieuw device of een fresh install is altijd alles opnieuw invullen, en dan kunnen er ook nog kleine verschillen inzitten in bv de html handtekening die toch anders weergegeven zou worden

Ik ben nu op zoek naar een client waar ik al de gegevens eenmalig ingeef, en als er een device vervangen zou worden, ik gewoon de applicatie van de client installeer, mij lnlog in hun service, en direct al de mailaccounts met de nodige gegevens instaan. Opslag op de client is niet nodig, dit zou via imap serverside blijven staan.

Bij google is het enkel via pop.

Uiteraard liefst een gratis alternatief, maar dit is geen vereiste
 
O365 met 1 personal mailbox en de rest als shared mailboxen waarop je full access hebt?
 
Een nieuw device of een fresh install is altijd alles opnieuw invullen, en dan kunnen er ook nog kleine verschillen inzitten in bv de html handtekening die toch anders weergegeven zou worden
Gebeurt dit zo vaak dan? Je zegt niet welke applicatie(s) je momenteel gebruikt, maar bij de meeste kan je wel de configuratie exporteren op de 1 of andere manier en deze dan terug importeren in je nieuwe installatie.
 
O365 met 1 personal mailbox en de rest als shared mailboxen waarop je full access hebt?
nog niet naar de shared mailboxen gekeken, ga er mij eens in verdiepen.

Gebeurt dit zo vaak dan? Je zegt niet welke applicatie(s) je momenteel gebruikt, maar bij de meeste kan je wel de configuratie exporteren op de 1 of andere manier en deze dan terug importeren in je nieuwe installatie.

Toch wel, de laatste maanden toch wat hardware vervangen, en daarbij gemerkt dat dit toch altijd wel een heel gedoe is, en zou dit graag in de toekomst vermijden.

Het is ook de bedoeling dat de handtekening variabel gaat worden, bv voor vermelding van een beurs, opendeurdag of andere events'.

op dit moment gebruikte clients:
Huidige apparaten waar ik mijn mails op binnen krijg.
-ios mailapp op mijn persoonlijke iphone
-ios mailapp op iphone met nummer van het werk
-ios mailapp op ipad
-apple mail app macbook (die er wellicht tussenuit zal gaan binnenkort)
-thunderbird windowspc op mijn bureau
-thunderbird windowspc in het magazijn


Hoeft dat perse op al die devices te staan? Nee, maar het is wel gemakkelijk dat waar ik ook bezig ben, ik direct aan de gerelateerde mails kan, en ze ook kan beantwoorden.
 
op dit moment gebruikte clients:
Huidige apparaten waar ik mijn mails op binnen krijg.
-ios mailapp op mijn persoonlijke iphone
-ios mailapp op iphone met nummer van het werk
-ios mailapp op ipad
-apple mail app macbook (die er wellicht tussenuit zal gaan binnenkort)
-thunderbird windowspc op mijn bureau
-thunderbird windowspc in het magazijn
De eerste 3 staan al los van je vraag. Voor Apple mail specifiek heb ik geen antwoord, maar voor Thunderbird kan je gewoon copy/paste van je profile folder doen en daar zit alles wat je vraagt in.

 
Dat is een begin al

De windows pc's zitten er nog niet zo lang tussen, dus nog niet zo ingewerkt in thunderbird.

Nu begin meer en meer te denken dat de app die ik zoek niet bestaat
wat ik eigenlijk zoek is een applicatie, die de profile folder van bv thunderbird in de cloud heeft staan, en deze synct tussen de verschillende devices, en dan liefst nog compatibel met de verschillende os'en.

Zodat als ik bv de handtekening aanpas, ik niet zelf naar alle devices die folder moet gaan kopieren. Op windows kan ik mij waarschijnlijk al behelpen met die profile folder in een dropbox of andere te steken, maar dan ben ik er nog niet voor mijn ios devices, en deze worden meestal gebruikt om mails te beantwoorden.
 
Terug
Bovenaan