Moto Ik zoek een goede E-scooter (B klasse)

D

Deleted member 451

Guest
Mijn vriendin heeft zopas haar B rijbewijs laten omzetten hier in België, dus ze mag met de auto rijden.
Ook de AM staat aangekruist, dus ze mag met een B klasse rijden.


We waren aan het kijken voor een 2e electrische fiets, maar aangezien ze ook voor haar werk soms vroege en late uren doet, en bus verbinding moeilijker is, keek ik eens voor een B klasse e-bromfiets.

Tot mijn verbazing zag ik prijzen van iets van een 1500 euro, das goedkoper dan de meeste electrische fietsen :eek:

wat is de catch dan?

Kan iemand daar meer over vertellen, en / of een goede aanrader van zo'n bromfiets voor de vriendin?
 
Een 125cc koop je al nieuw voor 2k, dan lijkt 1500€ aannemelijk.
Je kan eens navragen hoe het zit voor haar maar normaal moet je enkel 4u les volgen (als je je B hebt) en je mag met een 125cc rijden. Ook daar van bestaan reeds elektrische alternatieven
 
Een 125cc koop je al nieuw voor 2k, dan lijkt 1500€ aannemelijk.
Je kan eens navragen hoe het zit voor haar maar normaal moet je enkel 4u les volgen (als je je B hebt) en je mag met een 125cc rijden. Ook daar van bestaan reeds elektrische alternatieven
Heb al nagevraagd. Dat klopt maar die 4u les kost 345 euro en bovendien wil ze zo snel niet gaan.
40 per u is genoeg.
 
Ik denk dat NIU de bekendste fabrikant zal zijn. Ze maken ook elektrische wagens maar dan vooral voor China zelf al zijn er al bepaalde landen in de EU waar ze nu ook actief zijn (denk ik)
 
Zo een scooters zijn goedkoper te maken omdat ze minder complexe onderdelen hebben als een fiets. Er is bv geen ketting, versnelling en tandwielen.
Zelf gebruik ik een E-leone arrow om naar het werk te pendelen als het goed weer is en ik ben er best tevreden van. Maar ik heb deze wel nog maar twee weken gebruikt om te pendelen.
 
Zo een scooters zijn goedkoper te maken omdat ze minder complexe onderdelen hebben als een fiets. Er is bv geen ketting, versnelling en tandwielen.
Zelf gebruik ik een E-leone arrow om naar het werk te pendelen als het goed weer is en ik ben er best tevreden van. Maar ik heb deze wel nog maar twee weken gebruikt om te pendelen.
Vanmorgen eens weest kijken bij mijn locale handelaar, maar heeft nogal het etiket van bandiet te zijn. en effectief, waar ik op internet veel escooters vind voor 1200, was zijn goedkoopste model 2.399 euro....



wat vinden jullie van deze?
Electrische B klasse voor 1600 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen eens weest kijken bij mijn locale handelaar, maar heeft nogal het etiket van bandiet te zijn. en effectief, waar ik op internet veel escooters vind voor 1200, was zijn goedkoopste model 2.399 euro....



wat vinden jullie van deze?
Electrische B klasse voor 1600 euro.
De goedkoopste mercedes kost +30k terwijl je bij dacia voor minder dan 1/3 daarvan ook een nieuwe auto hebt. Zijn alle mercedes handelaren dan bandieten? Als jet verschillende merken zijn kan je moeilijk vergelijken.

Wat die scooter betreft, 50km rijbereik is in ideale omstandigheden. Hou er dan rekening mee dat het in de praktijk een pak minder zal zijn, zeker in de winter.
 
De goedkoopste mercedes kost +30k terwijl je bij dacia voor minder dan 1/3 daarvan ook een nieuwe auto hebt. Zijn alle mercedes handelaren dan bandieten? Als jet verschillende merken zijn kan je moeilijk vergelijken.

Wat die scooter betreft, 50km rijbereik is in ideale omstandigheden. Hou er dan rekening mee dat het in de praktijk een pak minder zal zijn, zeker in de winter.
Heb ook al bij andere merken gekeken zoals Fatboy, maar de meeste escooters draaien rond de 50 a 60 km rijbereik?
 
Wij hebben er eentje van JTC scooters in Balen. Was op dat moment de enigste die qua look op een Vespa leek.
 
Ik heb een NIU N-GT van eind 2019. Dat is voor de wet een motor aangezien hij een topsnelheid van 78 km/h haalt en je er dus mee op de weg rijdt. Hij heeft een rijbereik van ongeveer 100 km.
Ik betaalde hem 4500 euro en kreeg van de federale en Vlaamse overheid samen 40% van die aankoopprijs terug (yes, oversubsidiëring, da's nu deels afgeschaft), waardoor ik zelf maar 2700 euro moest betalen. Dat leek me een goede deal en nu, ruim 2 jaar later, ben ik nog steeds lyrisch over mijn scooter! Wat een fijn vervoersmiddel! :D

Zie mijn eerdere post over mijn scooter:
 
Mijn scooter heeft een theoretisch bereik van 70 km. Als ik er 40 km naar mijn werk mee gereden heb merk ik dat de batterij nog ruim over de helft is. De range valt hier dus nog goed mee.
De verzekering was hier 108€, inclusief de korting omdat het elektrisch is bij Ethias.
Ik zou opletten met te goedkope merken waar je geen referenties van kan vinden, zijn vaak goedkope Chinese merken waarvan de kwaliteit soms zo zo is.
Persoonlijk ben ik wel nog fan van de scooters van Segway.
 
Mijn scooter heeft een theoretisch bereik van 70 km. Als ik er 40 km naar mijn werk mee gereden heb merk ik dat de batterij nog ruim over de helft is. De range valt hier dus nog goed mee.
De verzekering was hier 108€, inclusief de korting omdat het elektrisch is bij Ethias.
Ik zou opletten met te goedkope merken waar je geen referenties van kan vinden, zijn vaak goedkope Chinese merken waarvan de kwaliteit soms zo zo is.
Persoonlijk ben ik wel nog fan van de scooters van Segway.

ik heb hem gevonden.

best wel mooie scooter voor een mooie prijs. thx. ik bekijk het even...
wat heb jij er voor betaald? op die site staat hij nu zogezegd "uitzonderlijk" aan die lage prijs van 1695 euro? of is dit de courrante prijs?
 
Terug
Bovenaan