"Ik keek vandaag in de lucht en ik zag"

F-16's zie en hoor ik vooral regelmatig aan de kanten van Mol en Beerse. Een F-35 zou een pak luidruchtiger zijn, dacht ik? Ik zou eens graag een airshow willen meemaken met toptoestellen uit Westerse en niet-Westerse landen, maar ik acht de kans klein dat ik een TU-160 broederlijk naast een F-22 ga zien staan.
Laatste tijd wel opvallend meer F16's (of andere straaljagers) in de lucht. Of toch in elk geval boven ons huis...
 
Laatste tijd wel opvallend meer F16's (of andere straaljagers) in de lucht. Of toch in elk geval boven ons huis...
Ik gebruik die adsb exchange voor tracking van militaire vliegtuigen. Ale diegene die het knopje voor tracking 'aan' staan hebben toch 😄
Je verschiet echt hoeveel Amerikaanse leger toestellen er permanent boven Europa vliegen. Da is echt zot, en al zo voor dat Poetin zijn oorlogje startte. Nu ook wel geestig om te zien dat er daar in Polen permanent vliegtuigen de grens van Oekraïne en wit Rusland permanent op en neer aan het vliegen zijn. Van die spionage toestellen met radar of stratotankers zie je daar nu bv rondjes vliegen dus ik vermoed dat ze daar ook wel met andere vliegtuigen nog rondjes aan het vliegen zijn in de buurt.
 
Ik gebruik die adsb exchange voor tracking van militaire vliegtuigen. Ale diegene die het knopje voor tracking 'aan' staan hebben toch 😄
Je verschiet echt hoeveel Amerikaanse leger toestellen er permanent boven Europa vliegen. Da is echt zot, en al zo voor dat Poetin zijn oorlogje startte. Nu ook wel geestig om te zien dat er daar in Polen permanent vliegtuigen de grens van Oekraïne en wit Rusland permanent op en neer aan het vliegen zijn. Van die spionage toestellen met radar of stratotankers zie je daar nu bv rondjes vliegen dus ik vermoed dat ze daar ook wel met andere vliegtuigen nog rondjes aan het vliegen zijn in de buurt.
Ja, als je de grens van Polen nu bekijkt, daar zijn ze al maanden gewoon op en af aan het patrouilleren. Ik vermoed dat de luchthavens daar in de buurt ondertussen ook gewoon vol met fighters en bommenwerpers staan van de Navo...
En ja, die stratotankers vliegen er niet zonder dat er ook nog ergens een straaljager hangt he :D Maar die locaties gaan ze niet delen.
 
Deze vloog hier ook net boven:
1658912331851.png
 
F-16's zie en hoor ik vooral regelmatig aan de kanten van Mol en Beerse. Een F-35 zou een pak luidruchtiger zijn, dacht ik? Ik zou eens graag een airshow willen meemaken met toptoestellen uit Westerse en niet-Westerse landen, maar ik acht de kans klein dat ik een TU-160 broederlijk naast een F-22 ga zien staan.
Was gisteren blijkbaar exact 25 jaar geleden dat de tragisch afgelopen airshow van Oostende plaatsvond. Ik was daar toen zelf als 17-jarige aanwezig. Los van de zeer spijtige gebeurtenissen, toch wel enkele mooie zaken gezien. Je kon hier dan wel enkele, toendertijd, toptoestellen naast elkaar zien. Zoals hier een Tomcat en een SU27 Flanker (altijd heel mooi toestel gevonden). In 1997 was een SU27 toch wel nog altijd een van de paradepaardjes van de Russen.
Flanker airshow Ostend 1997.jpg

Tomcat airshow Ostend 1997.jpg
Tomcat airshow Ostend 1997 2.jpg


En ook deze mogen aanschouwen, landing en take off van een Concorde, echt onvergetelijk machtig hoe dat die motoren brulden. Was toen slechts 5 of 6 jaar later dat ze met Concordes gestopt zijn.
Concorde airshow Ostend 1997.jpg
Concorde take off airshow Ostend 1997.jpg
 
Terug
Bovenaan