lijkt me toch moeilijk te geloven.
Dus als iedereen van uw dienst dezelfde 3 weken verlof neemt in de zomer, of ze nemen allemaal die paasvakantie week, dan is de dienst gewoon opeens gesloten bij jullie?
In de 3 jaar dat ik hier werk heb ik nog nooit de opmerking gekregen, dat ik geen verlof mocht nemen omdat er dan niemand was op mijn afdeling.
lijkt me toch moeilijk te geloven.
Dus als iedereen van uw dienst dezelfde 3 weken verlof neemt in de zomer, of ze nemen allemaal die paasvakantie week, dan is de dienst gewoon opeens gesloten bij jullie?
Heb met 2 klasgenoten gepraat die 1) bij gent 2) bij brussel zit bij FOD justitie, en die zeiden toch andere dingen. logisch ook.
Maar jij praat dan ook weer over een heel andere FOD. en volgens hen werken de rechbanken wél op brugdagen en tussen kerst en nieuwjaar.
Dus daar gaat deze thread toch over? over fod justitie
Nog volgens hen is het ambtenarenstatuut bij rechterlijke orde nog anders dan bij uw pensioendienst. (zou minder voordelig zijn, maar heb geen details opgevraagd)
Als je mijn vorige berichten leest dan kan je duidelijk zien dat ik schrijf dat de work life balance die ik nu heb nu de moeite waard is om naar justitie te gaan. Ik zou teveel voordelen verliezen moest ik naar hun gaan.
Verder zeg je dat:
Ik heb 26 dagen standaard + 12 compensatie dagen + 2 extra federale feestdagen. En wij zijn gesloten tussen kerst en nieuwjaar.
Dat is 45 dagen per jaar zonder de brug dagen en feestdagen er bij gerekend als we die erbij pakken zitten wij ruim boven de 50 dagen.
Nee: 26+12+2 = 40. geen 45. jij bedoelt die 5 dagen dat je thuis zou zijn tussen kerst en nieuwjaar? daar moet je dan toch 5 dagen vakantie in steken? no way dat je die zomaar cadeau krijgt.
En dat is dan nog in de veronderstelling dat je overuren doet, anders heb je die 12 dagen niet.
en je zegt "zonder brugdagen" ook daar weer hetzelfde: daar moet je toch vakantie in steken. jij rekent wel heel vlotjes....
Begrijp je nu waarom ik zeg ik zit hier heel goed ook al zijn er een ergernissen op mijn werk. Die 12 compensatie dagen hebben wij gekregen in de plaats van overuren. Of wij nu overuren doen of niet wij kijgen sowieso 12 dagen per jaar. Doe ik veel overuren? Zo goed als nooit .. Ze hebben die compensatie dagen ingevoerd omdat een groot deel van de mensen het systeem bespeelde door heel vroeg naar brussel te komen en zo overuren te verzamelen. En die personen waren juist niet blij met de invoering van compensatie dagen want die hadden veel meer dagen onder het vorig systeem.
De sluiting tussen kerst en nieuw is voor onze hele instantie en dat staat buiten onze wettelijke vakantie dagen.
Dus ja ik heb zonder iets af te geven 45 dagen per jaar. Hieronder alle feest en brugdagen van de federale overheid. Ik zit per jaar ver boven de 50 dagen.
Als je moet werken op een feestdag, een compensatiedag of een brugdag, krijg je een vervangende verlofdag die je kan opnemen zoals een dag van je vakantieverlof. Elk jaar worden er ook brugdagen toegekend. Feestdagen 1 januari Paasmaandag Hemelvaartsdag 1 mei Pinkstermaandag 21 juli 15 augustus...
bosa.belgium.be
Voor 2025 werden er 2 brugdagen vastgelegd:
vrijdag 2 mei
vrijdag 30 mei.
Feestdagen 2025
1 januari
Paasmaandag
Onze Heer Hemelvaart
1 mei
Pinkstermaandag
21 juli
15 augustus
1 en 2 november
11 november
15 november
25 en 26 december
Ik heb even gekeken naar een vergelijkbare instantie die dezelfde voordelen heeft als mij.
werkenvoor.be
Voordelen
We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:
Goede balans tussen werk en privé
glijdende werkuren in een 38-uren week
mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen (dit is bij ons gewoon 12 compensatiedagen)
mogelijkheid tot telewerk
26 dagen verlof + mogelijkheid tot 12 compensatiedagen en vrij tussen Kerst en Nieuwjaar (zoals je kan zien 26 + 12 + 5)
gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
Talrijke ontwikkelingsmogelijkheden
uitgebreid opleidings- en leeraanbod (te volgen tijdens de werkuren)
uitgebreide loopbaankansen
Financiële voordelen
mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie
voordelige hospitalisatieverzekering
gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
mogelijkheid om maaltijdcheques te krijgen
mogelijkheid tot het krijgen van een telewerkpremie
mogelijkheid om een fietsvergoeding te krijgen
mogelijkheid om eerdere werkervaring te laten erkennen als geldelijke anciënniteit
voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits@Work
allerlei sociale voordelen
beschikken over een laptop
bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.