Humankind

Strategy PC Humankind

In het begin zijn die influence punten nogal schaars om uw nederzettingen en steden mee te maken. Maar kan je er nadien nog iets mee doen (behalve civics kiezen)? Ik zit nu op een potje van 16k...
Later kunt nog cities absorben in uw capital (kweet niet of ge ze ook in andere steden kunt absorben) voor redelijk veel culture.
Influence is ook nodig om onafhankelijke steden te assimileren.
 
In het begin zijn die influence punten nogal schaars om uw nederzettingen en steden mee te maken. Maar kan je er nadien nog iets mee doen (behalve civics kiezen)? Ik zit nu op een potje van 16k...
Er zijn wel manieren om die up te graden. Een ding natuurlijk is populatie, want influence hangt rechtstreeks samen met pop (+1 / +2 per pop), dus opnieuw food. Een tweede manier is pottery workshop zo snel mogelijk bouwen. Een een derde manier is rustig uitbreiden, en misschien - tenzij voor strategische redenen anders - bij gebieden die grenzen aan je eerste stad. Wanneer je gebieden verder van je af wilt, is het misschien best om te wachten op een 2e stad richting de kant die je toe wilt omdat dan de kost (influence cost) weer omlaag gaat. En af en toe een territory (voor influence) dus attachen aan je stad. En daar een beetje de balans in zoeken.

Veel verder dan dat heb ik nog niet gespeeld, maar als je die tips meeneemt, zal het qua influence misschien al iets beter gaan.
 
Oorlog voeren zit toch echt wel goed in elkaar. Systeem met war support is verfrissend.
Het effectief voeren van veldslagen geeft véél meer voldoening t.o.v. Civ IMO.
 
Allé eindelijk mijn eerste game gewonnen :clap:
Daarvoor telkens 2de of 3de geëindigd. Ik kwam vaak in de situatie dat op het andere continent een héél sterke speler zat die daar alles overheerste. Tegen dat ik dan met mijn boten naar daar kon was die speler vaak al te sterk om nog de kop in te drukken.

Ik blijf het een zalig spel vinden. Maar je moet wel wat oorlog voeren, een pacifistisch spel is volgens mij héél saai (waar dat in Civ nog wel een oké piste is).
 
Met gamepass deze gisteren ook eens geïnstalleerd. Ik vind het op dit moment nogal overweldigend en onduidelijk. Het doet me vooral zin krijgen om CIV VI nog eens te spelen eigenlijk.
 
Met gamepass deze gisteren ook eens geïnstalleerd. Ik vind het op dit moment nogal overweldigend en onduidelijk. Het doet me vooral zin krijgen om CIV VI nog eens te spelen eigenlijk.
Duurde bij mij ook een tijdje tegen dat ik door had hoe alles in elkaar zat. Het lijkt visueel zo sterk op Civilization dat ik er te vaak van uit ging dat de mechanics ook zo waren.
 
Terug
Bovenaan