Tinufiel
Well-known member
Mijn vrouw is daar ook allergisch aan, I kid you not.Naaktkat
/closethread
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn vrouw is daar ook allergisch aan, I kid you not.Naaktkat
/closethread
Het is maar waar je de info haalt zeker?
![]()
Waarom Een Caique Als Huisdier?
Het komt sporadisch voor dat kromsnavel liefhebbers het unaniem ergens over eens zijn. Echter, zelden heb ik iemand gevonden die het er niet over eens is dat de Caique van nature een zeer boeiende en clowneske persoonlijkheid heeft.
- Caique's hebben een hoog energie niveau, waardoor ze zich nooit vervelen.
- Caique's zijn zeer sociale dieren die graag met jou als verzorger spelen en communiceren.
- De gemiddelde levensverwachting van een caique ligt ver boven die van de meeste huisdieren.
Van alle papegaaien en parkieten die als huisdier gehouden worden, is dit de meest speelse en in de VS al de meest populaire!
Deze kleine (25 cm), maar stevig gebouwde Zuid-Amerikaanse papegaaien zijn zeer gewenste huisdieren vanwege hun prachtige veren en levendige, nieuwsgierige aard. Caiques (gewoonlijk uitgesproken als "kaik") houden er van om te spelen en worden vaak omschreven als de geboren clowns onder de papegaaien met een zoete, ietwat ondeugende natuur. Deze high-energy papegaaien vereisen een eigenaar die hun unieke persoonlijkheid voedt en waardeert.
Eigenlijk is die vergelijking caique = kaketoe compleet fout.
Als je bv naar zoo Veldhoven(papegaaienpark) gaat, steek je hand in de kooi met caiques en daarna in die met kaketoes.
Wel in die volgorde, want andersom zal waarschijnlijk niet meer gaan
Het is net die energie en zelfzekerheid dat een caique een ideale "speelkameraad" maakt.
Zal nooit genoeg krijgen van een kind dat wil "spelen".
Roodstaart gaat schrikken/wegkwijnen, want die zijn meestal schuchter.
Ara zal zich afweren als hij het beu is.
Kaketoe is nooit volledig te vertrouwen.
In het algemeen natuurlijk, ze blijven ieder hun eigen karakter hebben.
Om een voorbeeld te geven, als ze bij ons loszitten en er komt iemand onbekend binnen.
Roodstaart bevriesd.
Ara begint te schreeuwen en bijt indien nodig.
Kaketoe is kalm tot de onbekende dichtbij genoeg is om een beet te geven.
Caique vliegt op de schouder om zijn nieuwe vriend voor het leven te begroeten.
De OP zocht een huisdier zonder haar![]()
Klopt niet (helemaal).Allergenen zitten in het speeksel, een naaktkat is helaas niet hypoallergeen.
De Caique piste is wel nog te bewandelen. Mijn vrouw is niet erg allergisch aan veren. Beetje wel omwille van de dons maar zolang dat beestje niet tegen haar neus zou kruipen zou dat moeten meevallen.
Kunnen jullie daar wat meer over uitbreiden? Zit die heel de tijd in een kooi? Want dat zou zonde zijn. Als dat vrij rondvliegt in huis is dat ook niet altijd proper ga ik van uit.![]()
Waar haal je zo'n beestje? Moet je die erg jong kopen zodat mijn dochter de "moeder" is? Ze kan dat wel want ze heft nog een verwaarloosd torenvalkje op de been gehouden.
Ik ga ervan uit dat je eentje met een gevormd karakter misschien moeilijker in een nieuwe situatie zet?
Al bedankt aan iedereen hier trouwens voor alle info! Ook ivm de gecko.
Klopt, maar is toch op te lossen.Eerlijk, als je opzoekt hoe lang zo'n papegaaiachtigen kunnen leven, zou ik dat enkel kopen als jij als ouder daar een zekere passie voor hebt.
Vrienden van ons hebben een Caique, komen van een valkparkiet. Zij heeft thuis altijd vogels als huisdieren gehad. Die zijn toch wel luid hoor, en eisen aandacht op door lawaai te maken wanneer er gasten zijn. Zij gooien er dan een doek over op de duur, maar dat is natuurlijk ook maar triest. Nu ze zwanger zijn van hun 2de kind ook te zien hoeveel aandacht dat beestje nog krijgt.
Welja, ik lees dus "gegarandeerd lawaai" en "veel training". Allemaal goed als je er een passie voor hebt, maar als je een random huisdier zoekt voor een relatief jong kind en hierop landt omdat je er niet allergisch aan bent...mij lijkt dat een beetje weinig "passie" voor een beest dat er mogelijk nog zal zijn wanneer de dochter het huis uit is.Klopt, maar is toch op te lossen.
Laat hem op zijn staander zitten (als hij er 1 heeft).
Vogels krijsen om een reden.
In dit geval kan dat angst zijn. Hoort iemand vreemd en ziet niet wie/wat het is.
Of hij wil er gewoon bijhoren en snapt niet waarom hij opgesloten wordt.
Na een tijd is bezoek dan een negatief gegeven. Bezoek = opgesloten en genegeerd worden.
Maar als ik schreeuw komt de baas naar mijn kooi en krijg ik wel aandacht.
Roep je dan zelf naar je vogel: "hey, dit wordt een spel om ter luidst"
Meeste vogels hebben wel een schreew-moment in de ochtend en avond.
Even een paar minuten de keel open zetten.
Dit is natuurlijk en niks mis mee, maar alle andere momenten hebben een oorzaak en zijn af te leren.
Akkoord, ik volg je hier in.Welja, ik lees dus "gegarandeerd lawaai" en "veel training". Allemaal goed als je er een passie voor hebt, maar als je een random huisdier zoekt voor een relatief jong kind en hierop landt omdat je er niet allergisch aan bent...mij lijkt dat een beetje weinig "passie" voor een beest dat er mogelijk nog zal zijn wanneer de dochter het huis uit is.
Toevallig had ik vandaag een lange werkdag. Toen ik thuiskwam, was ik stikkapot en heb ik een badje genomen. Tegen dat ik uit bad kwam, was het bedtijd voor de papegaai.Als we eens een dagje weg zijn en hij alleen thuis zit, dan is hij 's avonds ook echt slecht gezind en dat laat hij graag merken!
Hij was ook echt niet goed gezind.