Huis Gemaakt 2026

Ik had liever team groen en team geel tegen elkaar gezien.

Mij lijkt dat dat de verbouwingen die zij (team geel) hebben gedaan pakken beter en interessanter waren. (die tuin/koer: wow)
Hun visie met "old money" is ook in mijn ogen perfect overgebracht zonder te kitsch willen zijn.

Nu het is niet echt verbouwen maar meer een interieur programma geworden, helaas.

Het valt me op hoe vilein en toxisch de reacties zijn op de finale op Facebook. Mensen gaan er haast op de vuist met elkaar omdat ze voor het andere team zijn.

Zijn wel de twee verdiende teams die doorgaan.

Het is al van het tweede seizoen geen echt verbouwingsprogramma meer en dat is ook te begrijpen waarom. Wil je dat wel zien kan je altijd afstemmen op Dobbit.

Blijkbaar 100% de stemmen van de kijker die gaan tellen. Vroeger was dat 25% jury 25% vaklieden en 50% kijkers? Ik zie Romy en Dieter winnen. Ik denk dat ze meest sympathie/medeleven krijgen van het publiek

Ik zie Romy en Dieter winnen. Ik denk dat ze meest sympathie/medeleven krijgen van het publiek
Faillissement + gezin met 3 kinderen + kans op nieuwe start + ... scoort naar mijn gevoel ook beter dan 2 jonge mensen die nog niet zolang samen waren en die nog alle kansen hebben.

Blijkbaar 100% de stemmen van de kijker die gaan tellen. Vroeger was dat 25% jury 25% vaklieden en 50% kijkers? Ik zie Romy en Dieter winnen. Ik denk dat ze meest sympathie/medeleven krijgen van het publiek
Ze hebben al van alles gedaan volgens mij. Volgens mij improviseren de makers gewoon de avond voordien hoe ze het gaan doen.

In seizoen 1 wist niemand hoe het ging werken tot net voor de finale. In seizoen 2 dacht iedereen dat ze wisten hoe het ging werken... tot het dan toch weer anders was in de finale en nu weer (en misschien tussendoor nog eens, zo aandachtig volg ik al lang niet meer)... ze doen zomaar wat. Hetgeen hen op dat moment het beste lijkt. Uiteindelijk is de public vote altijd doorslaggevend geweest... ik meen mij ter herinneren dat er in het begin ook al seizoenen waren waar ze "toevallig" zorgden dat het tied was voor ze naar de kijkers gingen... dan kan je beter stoppen met doen alsof de kijkers niet alleen beslissen.

Kessel gewonnen, zoals verwacht. Drie kindjes geeft wel een grote gunfactor. Ik gun het ze ook wel. Alleen jammer dat deze editie zoveel giftigheid bij sommige kijkers heeft teweeggebracht. Sommige "reaguurders" zouden ze toch eens publiek moeten beschamen. Dat is echt een kwaal van deze tijd.

Kessel gewonnen, zoals verwacht. Drie kindjes geeft wel een grote gunfactor. Ik gun het ze ook wel. Alleen jammer dat deze editie zoveel giftigheid bij sommige kijkers heeft teweeggebracht. Sommige "reaguurders" zouden ze toch eens publiek moeten beschamen. Dat is echt een kwaal van deze tijd.

Het leefde op mijn sociale media 0.0, en ik kwam eerder per toeval vandaag op de finale uit toen ik naar een tv-programma zocht.

EXCLUSIEF. Verholpen blunders en forse prijskaartjes: hoeveel zijn de verliezende ‘Huis gemaakt’-panden waard? “Langdorp spant de kroon”

Voor diegene die het niet kunnen lezen:

Alle woningen voldoen volledig aan de normen van 2026: perfect geïsoleerd, energiezuinig en instapklaar. Uiteraard hangt daar een stevig prijskaartje aan vast. “Wielsbeke wordt in de markt gezet voor 435.000 euro, Aalst voor 490.000 euro en het duurste dit jaar is Langdorp met 495.000 euro”, klinkt het. De verschillen zitten volgens hem vooral in de ligging. “We maakten bij de start een longlist van panden over heel Vlaanderen die aan onze basisvoorwaarden voldeden: minstens drie slaapkamers, liefst een tuin en volledig te renoveren. Daaruit volgde een shortlist en uiteindelijk werd gekeken naar spreiding over Vlaanderen, architectuur en technische complexiteit.”

De kijkcijfers bleven ook ver onder doel dus de groep potentiële donors is ook veel kleiner. Ik veronderstel dat er over een paar maanden toch een hoera bericht verschijnt met steun van familie etc.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan