iTrader:
100% (50/50)
- Algemene informatie/specificaties
- HP Gen8 microserver - vraagprijs 480 euro voor het pakket
Intel i3 4310
4GB RAM
20 TB HDD (2x 6, 2x 4)
extra intel NIC dus 4 netwerk aansluitingen
- Nieuw/tweedehands
- Tweedehands
- Aanwezigheid factuur en/of garantie
- Nee
- Ook elders te koop aangeboden
- Ja
- Verzending/afhaal
- Afhaling
- Afhaallocatie
- 9930
Wegens te weinig gebruik en consolidatie van een aantal machines, gaat m'n trouwe HP Gen8 microserver de verkoop in.
De bedoeling was om 'm te gebruiken als opslag voor geripte CD's en films, alleen zijn kort daarna de streaming-diensten helemaal losgebarsten.
De huidige setup:
- HP Gen 8 microserver die ik nieuw kocht ( INTEL Core i3-4130 processor)
- 4GB RAM (ik heb mogelijks nog een 2de latje liggen, ik zoek dat nog even)
- 4 HDDs met in totaal 20TB opslag (allen healthy volgens DSM):
- momenteel Xpenology geinstalleerd (boot via extra USB stick die binnenin zit), maar kan uiteraard ook Windows, Linux varianten, TrueNAS, unRAID etc draaien
- gebouwd als een tank!
Als extra heb ik mogelijks nog (moet ik ook naar zoeken, veiligste is momenteel er van uitgaan dat ze er niet bij zijn - ik update moest dat wel zo zijn):
- een Intel Xeon 1265 v3 CPU
- een passieve nVidia GT1030 (doel was die ooit voor transcoding in te zetten, maar nooit nodig gehad wegens nVidia Shield als streamer)
Vraagprijs is 480 euro als pakket.
Voorlopig voorkeur om samen te verkopen, ik kan nog beslissen om de onderdelen uit elkaar te halen.
( ter referentie, vandaag is de prijs van 1 refurbished WD Red Pro van 6GB 250 euro, en van een Seagate ST4000 een kleine 200 dus dan zit je al aan 900 euro schijven, zonder de server / cpu / ... )
Foto's ter referentie (mijne staat in de serverkast, ik haal hem er eerstdaags uit, maar ziet er dus exact hetzelfde uit behalve dat ie 2 extra ethernet aansluitingen heeft achteraan. Ook de originele papieren tag hangt er zelfs nog aan bij mij!)


De bedoeling was om 'm te gebruiken als opslag voor geripte CD's en films, alleen zijn kort daarna de streaming-diensten helemaal losgebarsten.
De huidige setup:
- HP Gen 8 microserver die ik nieuw kocht ( INTEL Core i3-4130 processor)
- 4GB RAM (ik heb mogelijks nog een 2de latje liggen, ik zoek dat nog even)
- 4 HDDs met in totaal 20TB opslag (allen healthy volgens DSM):
- 2x Western Digital Red Pro 6TB (elk een kleine 33k uren = 3.8 jaar)
- 2x Seagate 4TB (elk met 44.5k uren = 5 jaar)
- ik gebruikte beide paren in RAID1 zodat ik dus de helft ter beschikking had maar wel alles redundant
- momenteel Xpenology geinstalleerd (boot via extra USB stick die binnenin zit), maar kan uiteraard ook Windows, Linux varianten, TrueNAS, unRAID etc draaien
- gebouwd als een tank!
Als extra heb ik mogelijks nog (moet ik ook naar zoeken, veiligste is momenteel er van uitgaan dat ze er niet bij zijn - ik update moest dat wel zo zijn):
- een Intel Xeon 1265 v3 CPU
- een passieve nVidia GT1030 (doel was die ooit voor transcoding in te zetten, maar nooit nodig gehad wegens nVidia Shield als streamer)
Vraagprijs is 480 euro als pakket.
Voorlopig voorkeur om samen te verkopen, ik kan nog beslissen om de onderdelen uit elkaar te halen.
( ter referentie, vandaag is de prijs van 1 refurbished WD Red Pro van 6GB 250 euro, en van een Seagate ST4000 een kleine 200 dus dan zit je al aan 900 euro schijven, zonder de server / cpu / ... )
Foto's ter referentie (mijne staat in de serverkast, ik haal hem er eerstdaags uit, maar ziet er dus exact hetzelfde uit behalve dat ie 2 extra ethernet aansluitingen heeft achteraan. Ook de originele papieren tag hangt er zelfs nog aan bij mij!)


Laatst bewerkt: