Overal in't dorp gaan neuzen achter omgevallen bomen, voorstellen om ze te verwerken in ruil voor het hout en dan uw schoonzonen aan het werk zetten. Zo gebeurt dat bij ons.Waar kan je het goedkoopste (droog, proper) brandhout halen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Overal in't dorp gaan neuzen achter omgevallen bomen, voorstellen om ze te verwerken in ruil voor het hout en dan uw schoonzonen aan het werk zetten. Zo gebeurt dat bij ons.Waar kan je het goedkoopste (droog, proper) brandhout halen?
Inderaad. Voorbije weken was daar trouwens een gouden periode voor. We hebben naast ons huis nog een veld dat afgezoomd is met dikke eiken. Was er ook ene van neer gegaan. Voor we het zelf gezien hadden, stond de overbuur al aan de deur om te vragen of hij die kapot mocht zagen en meepakkenOveral in't dorp gaan neuzen achter omgevallen bomen, voorstellen om ze te verwerken in ruil voor het hout en dan uw schoonzonen aan het werk zetten. Zo gebeurt dat bij ons.

Wij gebruiken een kachel van 40jr oud (alst niet ouder is) en hebben nooit rook of stank. Enkel tijdens het opstarten kan je soms wat lichte rook zien. De buren hebben dan weer een kachel van 5jr oud en dat stinkt continue, vaak met bijhorende rookpluim. Die kerel kan volgens mij gewoon niet werken met zijn kachel, of het vermogen is te groot waardoor hij continue het vuur moet smoren, want zelfs met perfect brandhout krijgt die de buurt onder de rook.Wij hebben recent (3 jaar geleden) in onze nieuwe aanbouw een houtkachel geplaatst en gebruiken die best vaak. Wel zot dat ik opmerk dat als ik voorbij bepaalde buren hun huis wandel ik echt wel ruik en aan de schouw zie dat hun kachel aan is en dat dat bij ons in 99% van de gevallen niet is.
Ik kan alleen maar bedenken dat ze een oude kachel hebben en/of rommel stoken en/of nat hout stoken.

Zo heb ik dus ook buren, al ik gok ik dat het daar gewoon stoken met rommel is.Wij gebruiken een kachel van 40jr oud (alst niet ouder is) en hebben nooit rook of stank. Enkel tijdens het opstarten kan je soms wat lichte rook zien. De buren hebben dan weer een kachel van 5jr oud en dat stinkt continue, vaak met bijhorende rookpluim. Die kerel kan volgens mij gewoon niet werken met zijn kachel, of het vermogen is te groot waardoor hij continue het vuur moet smoren, want zelfs met perfect brandhout krijgt die de buurt onder de rook.
Hij steekt ook zijn stoof aan met al zijn afval van de dag ervoor, maakt niet uit wat dat is, dat helpt natuurlijk ook niet.![]()