Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volledig akkoord! Niveau ligt terug hoog.De afgelopen twee afleveringen zijn toch wel van het oude GOT-niveau dus verdienen wat mij betreft een topic.

Ik heb ook eerst een samenvatting van de eerste 2 seizoenen bekeken op youtube. En eigenlijk is er toch heel veel gebeurd. Veel meer dan dat ik nog wist.Alleen spijtig dat ik weer alles van het vorige seizoen vergeten ben![]()
Die boeken (ASOIAF en Dunk/Egg wel) heb ik nooit gelezen. Dus kan daar niet over oordelen.Vorige week begonnen aan S1 en ben inmiddels mee tot S3E3.
S1: Bon!
S2: Cva... Hier en daar vreemde keuzes, ma goed, nog altijd cva.
S3: Ze zijn echt wel ferm van de source material aan het weggaan en sommige lines zijn borderline lazy / tenenkrommend / makes no sense?
Voornamelijk Rhaenyra dan...
Emma D’Arcy speelt inderdaad héél sterk!Ik meende ergens gelezen te hebben dat seizoen 2 zo raar eindigde met slechts 8 afleveringen door de writers strike in Hollywood.
Seizoen 3 episodes 1 en 2 zouden eigenlijk de laatste afleveringen van seizoen 2 moeten geweest zijn, wat nu in hindsight wel logisch lijkt.
Anyhow, seizoen 3 is tot nu toe voor mij echt van een zeer hoog niveau. Vooral E3 vond ik geweldig. Het inzicht in wat het eigenlijk moet zijn om koningin te zijn, de continue afwegingen en dilemma's, het verdwalen in eigen hoofd, de muziek, de spanning. Emma d'Arcy speelt hier echt fenomenaal. Het enige wat me stoorde waren de acteerprestaties van Sonoya Mizuno. Ik vond ze al verschrikkelijk in Devs, en in de vorige seizoenen van HOTD vond ik ze niet echt erg storend, maar in de laatste episode vond ik het echt opvallend hoe ongeloofwaardig ze de rol neerzet.
Wil je die in spoilers zetten? Ben wel eens benieuwd.Emma D’Arcy speelt inderdaad héél sterk!
Ondertussen E4 gezien, maar ik raak eerlijk gezegd steeds minder overtuigd van het verhaal en van sommige bizarre zijsprongen ten opzichte van het bronmateriaal. Zonder te willen spoilen: bepaalde ontwikkelingen beginnen voor mij toch wat “While Dany kind of forgot about the Iron Fleet” flashbacks te geven.
Niet noodzakelijk even achterlijk, want GoT S7-8 was effectief gatachterlijk, maar wel van die momenten waarop personages plots iets overduidelijks niet zien of amper nadenken, omdat het verhaal anders niet geraakt waar de schrijvers het willen hebben.