Avondland
Well-known member
Vandaag toch al geprobeerd met kippenhaasjes. Eerst voorverwarmen en als de waterdruppels dansen heb ik er olie in gedaan en dan de kip. Bleef geen moment plakken. Mooi krokant aan de buitenkant en sappig aan de binnenkant.28 cm RVS pan van Cristal gekocht, want van Demeyere hadden ze enkel de dure 7-laags. Deze is 5-laags, met wat lagere rand wat de verdamping ten goede komt. Zeer benieuwd om die in actie te zien. Dus ik moet op jacht naar een goeie ribeye.
Wel zonnebloemolie, wegens gebrek aan arachide. Vrijdag de lakmoesproef met Rubia Gallega côte à l'os. Vermits dat een toch stevig stuk is ga ik er gewoon een heel licht tomatenslaatje bij eten en geen aardappelgerecht.
Idealiter haal ik tegen vrijdag wat beef tallow in huis.
EDIT: die zonnebloemolie was niet zo'n goed idee vrees ik. Zit nu met verkleuring in de pan. En ook aangebrande stukken aan de rand nabij de baklaag die ik er niet uit krijg. Met een staalspons is dat weg maar dat lijkt me een slecht plan. Warm water met bakpoeder (natriumbicarbonaat) geprobeerd maar doet het ook helemaal niet zo goed. Iemand tips? Of gewoon in de vaatwasser?
Keramische pannen en gietijzeren pannen zijn wel een pak makkelijker in onderhoud.
Laatst bewerkt: