Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

Hoe steek jij het bestek in de afwasmachine?

• Handvat naar boven

Stemmen: 18 15,9%
  • Handvat naar onder

Stemmen: 46 40,7%
  • Aparte bestekschuif

Stemmen: 44 38,9%
  • Ik heb geen afwasmachine

Stemmen: 5 4,4%

• Totaal aantal stemmers
    113
Idd, dat sorteren pakt misschien een paar seconden extra tijd in, maar het is echt zo veel comfortabeler.

Trouwens pro tip, als je de keuken nog aan het bouwen bent, zet de vaatwas niet op de grond maar een klein beetje hoger.
Daaronder zet je dan een lade voor de vaatwastabletten enzo.
Dat is echt mega comfortabel als die vaatwas wat hoger staat.
Idem voor ovens, welke idioot heeft bedacht dat die boven elkaar moeten staan?!? Hier staat de oven op goeie hoogte voor mij, het gat daarboven wordt gebruikt om melk en water te stapelen en de microgolf staat gewoon op het aanrecht zodat ik kokend hete voeding altijd op "goede" hoogte kan uithalen.

koop u gewoon dit bestek he, dan moet ge niet meer discussieren.

1200x1099.jpg

Handvat naar beneden, in de onze blijven er soms etensrestjes op de bodem van het bestekmandje hangen bij bepaalde gerechten als we het handvat naar boven doen.
Scherpe messen doen we dan wel met het handvat naar boven voor de veiligheid.

En ik weet niet hoe kort de mensen hun vingers hier zijn, maar als ik het bestekmandje eruit haal en ik laad het bestek uit, kan ik gewoon alles in het midden/halfweg vastpakken en dus niet aan het gedeelte dat in uw mond gaat.

Besteklade, vroeger bij mijn ouders zo'n bakje. Maar zo'n bakje neemt zoveel plaats onderaan weg dat je minder pannen kan insteken. En ik snap het ook niet hoe het inladen veel tijd kost. Je eet toch maar met 1 vork en 1 mes. Of gooien jullie eerst alles samen op een hoop van iedereen?

Ok, moet er wel bij zeggen, dat onze eettafel tegen ons keukeneiland met afwas staat, dus alles wordt vanaf de tafel daarop gezet of doorgegeven aan wie aan de afwas staat :D

Messen worden hier niet in de vaatwasser gestoken, omdat ze dan roesten. Vorken en lepels liggen gewoon in een besteklade.

Handvat omhoog. Vroeger deed ik handvat omlaag, maar ik vind etensresten ENORM vies dus handvat omhoog is veel veiliger. Handvat omlaag moet je zo je bestek in 't midden vastpakken en dan lossen en hopen dat er niks tegen je hand komt en da's allemaal kei onhandig.

Bij de besteklades die ik al hielp inladen moest je het bestek er één voor één in passen.
Bij ons bestekbakje laat ik het bestek er in vallen.
Tweede is minder werk.
Ben ik de enige die de vakjes van het mandje één per één afgaat om niet keiveel bestek in één vakje te hebben en dan in vier vakjes niks? :unsure:

Ben ik de enige die de vakjes van het mandje één per één afgaat om niet keiveel bestek in één vakje te hebben en dan in vier vakjes niks? :unsure:
We verdelen dat ook hoor, maar met minimum 20x bestek per wasbeurt heb je minstens 2x bestek in 1 vakje van de 8. ;)

Nee hoor, en dan nog goed zien wat waar zit. Geen 3 lepels in 1 vakje bvb want die gaan tegen elkaar plakken. Dus een variatie in bestek per vakje ook nog eens! 😁

Met zo een besteklade moet ge op voorhand niet sorteren. Achtertaf sorteren als het proper is gaat supersnel aangezien ge alles in 1 oogopslag ziet liggen.

Messen worden hier niet in de vaatwasser gestoken, omdat ze dan roesten. Vorken en lepels liggen gewoon in een besteklade.
Alles wordt hier in de vaatwas gestoken. Ook dingen die er niet in mogen(meestal kado's) en als ze stuk zijn smijt ik ze weg want ik moet geen rommel hebben die niet tegen een vaatwas kan.

Dit is bij mij ook een wekelijks discussiepunt. Ik ben diegene die het afwasmachine meestal inlaad, dus ik beslis ook zelf hoe ik het er in zet.

Met zo een besteklade moet ge op voorhand niet sorteren. Achtertaf sorteren als het proper is gaat supersnel aangezien ge alles in 1 oogopslag ziet liggen.
Ik vind het juist gemakkelijker om dat wel te doen. Ge hebt zo in 1 soepele beweging alle messen/vorken/lepels vast. Daarnaast passen messen ook niet goed naast lepels of vorken. Als we het bestek niet sorteren, past niet alles in de besteklade.

Ik vind het juist gemakkelijker om dat wel te doen. Ge hebt zo in 1 soepele beweging alle messen/vorken/lepels vast. Daarnaast passen messen ook niet goed naast lepels of vorken. Als we het bestek niet sorteren, past niet alles in de besteklade.
Ik snap u punt maar ik vind het maar een kleine moeite om dat achrteraf te doen en dan moet ik dat niet doen terwijl het bestek vuil is. :)

Dit.
Lekker per soort sorteren dan moet ik maar 1x graaien voor ieder type bestek en is de vaatwas in geen tijd weer leeg.
Time is money! :clap:
Ge moet het sowieso 1x sorteren, dus ik zie niet waar ge die tijdswinst dan boekt. Dan sorteer ik toch liever proper bestek.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan