Hoe snel kan jij typen?

POID. Nee serieus. Foutjes maken is niet erg he. Ik heb het probleem dat ik al zo ingebakken zit met op de backspace toets te drukken om die foutjes ook nog eens te corrigeren op het moment van de test.
Idem, ik probeer dat ook meteen te corrigeren. In feite kies je gewoon voor ofwel hoge CPM mét fouten of een iets lagere CPM zonder fouten.

690 CPM zonder fouten is wel heel straf.

Idem, ik probeer dat ook meteen te corrigeren. In feite kies je gewoon voor ofwel hoge CPM mét fouten of een iets lagere CPM zonder fouten.

690 CPM zonder fouten is wel heel straf.
Dat is inderdaad wel erg straf. Kon ik ook even niet over. Ik had nu al het gevoel dat ik mijn mechanisch toetsenbord aan het molesteren was.

XdEUe98.jpeg

Ik heb nooit les gekregen in typen. Niemand heeft mij daar ooit iets over gezegd tot het te laat was, MAAR ik type dus met (amper) 2 vingers
Dus dan doe ik het niet zo heel slecht denk ik? :tongue:

Gewoon jammer dat ik dus nooit type lessen gevolgd heb en niet met meer vingers type. Dan had dit dubbel zo snel geweest.

Laatst bewerkt:
XdEUe98.jpeg

Ik heb nooit les gekregen in typen. Niemand heeft mij daar ooit iets over gezegd tot het te laat was, MAAR ik type dus met (amper) 2 vingers
Dus dan doe ik het niet zo heel slecht denk ik? :tongue:

Gewoon jammer dat ik dus nooit type lessen gevolgd heb en niet met meer vingers type. Dan had dit dubbel zo snel geweest.

Ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit dactylo les heb gekregen, maar daar komt het misschien in de praktijk toch wel ongeveer op neer. Ik herinner mij nog dat die lessen buiten de schooluren werden gegeven en dat we dat niet op een computer mochten doen, maar op een typemachine. De persoon die deze lessen gaf was een vrij streng iemand en doordat ik veel fouten maakte werd ik daarvoor afgestraft en belachelijk gemaakt tot het punt dat ik helemaal niet meer naar die bijschool wou gaan.

Als ik er nu aan terugdenk, krijg ik opnieuw een zeer onaangenaam gevoel. Niet veel later is bij mij een vorm van dyslexie vastgesteld en als ik nu zie welke invloed dit nog altijd op mij heeft in deze test hier, vermoed ik dat dit mij toen ook wel parten heeft gespeeld.

Uiteindelijk heb ik op mezelf leren typen, met de lessen wel nog ergens in mijn achterhoofd want gebruik toch redelijk wat vingers. Enkel mijn pink is werklozer dan zou moeten, mijn ringvinger neemt de letters die normaal voor de pint zouden zijn voor zijn rekening. Mijn pink doet wel de shift en enter toetsen.

In te test op monkeytype kom ik ook maar in de 300 cmp uit, ik gebruik veel backspace omdat ik continu woorden verkeerd gelezen heb. Misschien dat zinnen die wel op iets zouden slaan mij beter zouden lukken...

monkey.png

Dit is na 10-15 pogingen mijn beste, zowel qua snelheid als accuracy.
Ik dacht ook altijd dat ik wel relatief snel typte, maar die scores hier zijn toch mindblowing. Nooit computerklassen gehad op school, en ik typ met mijn twee wijsvingers en afhankelijk van de combinaties af en toe met een of twee middelvinger erbij.

Vind het best fascinerend omdat ik hier echt heel slecht in ben (denk dan aan een score van 50), en ik heb dan nog les gevolgd, ook schrijven (zowel zonder fouten als gewoon leesbaar) vrij problematisch … ook continu afgeleid door het lezen van de tekst, typen wat ik denk gaat veel sneller. Het resultaat van vele afwijkingen als gevolg van trage hersencellen, overmatig alcoholgebruik en diverse trauma‘s ongetwijfeld

Ik denk dat het wereldrecord 1000 cpm aan 100 acc gaat zijn of zo? :tongue:
Blijkbaar wordt dat dan weer in wpm gemeten:

The Fastest Typing Speed
Currently, the fastest English language typist is Barbara Blackburn, who reached a peak typing speed of 212 wpm during a test in 2005, using a Dvorak simplified keyboard. The average wpm speed is only 41.4 words in one minute.

Terug
Bovenaan