Hoe omgaan met ongepaste schoonfamilie?

Bij mij heeft het nooit geklikt met schoonouders, ik en mijn ouders waren eerder stads mensen zij boerenbuiten.
- mijn schoonpa versta ik gewoon niet die spreekt zo een plat sleins ( slijdinge bij evergem ), en AN spreken kan hij ook niet, mijn zoon gaat er ook niet graag meer omdezelfde reden
- en mijn schoonmoeder moeit zich met alles, en die komt volgend jaar achter mijne hoek wonen
 
Bij mij heeft het nooit geklikt met schoonouders, ik en mijn ouders waren eerder stads mensen zij boerenbuiten.
- mijn schoonpa versta ik gewoon niet die spreekt zo een plat sleins ( slijdinge bij evergem ), en AN spreken kan hij ook niet, mijn zoon gaat er ook niet graag meer omdezelfde reden
- en mijn schoonmoeder moeit zich met alles, en die komt volgend jaar achter mijne hoek wonen
Waarom verhuizen ze naar een meer stadse omgeving? Klinkt dan toch ook als iets waar ze absoluut niet gelukkig van gaan worden (en jij ook niet 🙈)
 
Allerbelangrijkste voor mij hier zou zijn hoe hij zich gedraagt tov mijn kinderen. Gebruikt hij drugs of is hij knetterstoned of ladderzat in hun bijzijn, stoeft hij tegen hen over zijn krapuulstreken als diefstal,... dan vliegt hij en hoeft hij niet meer te komen.

Zolang hij zich tov mijn kinderen gedraagt zou het mij weinig uitmaken wat hij in zijn privé doet. Zelfs al is hij wat boertig op een feestje of vraagt hij naar bier.
 
Allerbelangrijkste voor mij hier zou zijn hoe hij zich gedraagt tov mijn kinderen. Gebruikt hij drugs of is hij knetterstoned of ladderzat in hun bijzijn, stoeft hij tegen hen over zijn krapuulstreken als diefstal,... dan vliegt hij en hoeft hij niet meer te komen.

Zolang hij zich tov mijn kinderen gedraagt zou het mij weinig uitmaken wat hij in zijn privé doet. Zelfs al is hij wat boertig op een feestje of vraagt hij naar bier.

Geen drugs bij mijn kinderen, wel privé. Hij heeft zo een maat die een vrij beroep uitoefent, maar niet vies is van een flesje baccardi en een lijntje.

Bier vragen, ok, maar het is gewoon heel zijn houding die mij stoort. Die jongen kan hem nooit normaal gedragen, maar dat wordt allemaal goedgepraat.
 
Waarom verhuizen ze naar een meer stadse omgeving? Klinkt dan toch ook als iets waar ze absoluut niet gelukkig van gaan worden (en jij ook niet 🙈)
Ondertussen zijn wij wat uitgeweken naar hun richting ( na de dood van mijn moeder ) was het voor de kinderen makelijker, maar nu komen ze nog eens in een appartement wonen recht over mijn dochter haar school..
 
Hoe ga je om met "speciale" schoonfamilie?

Een schoonbroer die drugs gebruikt.
Een schoonbroer die een vat bier steelt van een jeugbeweging.
Een schoonbroer die zeer impulsief is in zijn handelingen: Aankomst op kerstfeest, smijt nonchalant z'n gsm op tafel tussen de borden.
Een schoonbroer die op het taartmoment van je zoon bij aankomst direct achter bier vraagt, terwijl het 15u is en koffie en taart is.
Een schoonbroer waarvan al deze zaken goed gepraat gepraat worden. Het ligt zogenaamd aan zijn karakter, hij kan er zogenaamd niet aan doen.

Ik heb het zeer moeilijk met al deze zaken, maar alles wordt goed gepraat door mijn vrouw en schoonmoeder. En 2 keer raden: ik ben de onverdraagzame viezekloot..

Zijn dat 5 verschillende schoonbroers of gaat het om één en dezelfde persoon?😳
Hoe 'speciaal' is je vrouw dan want volgens mij heb je de jackpot gewonnen qua schoonfamilie.
Ik heb geen advies hiervoor behalve dan veel sterkte, lijkt me een moeilijke situatie.
 
Hoe ga je om met "speciale" schoonfamilie?

Een schoonbroer die drugs gebruikt.
Een schoonbroer die een vat bier steelt van een jeugbeweging.
Een schoonbroer die zeer impulsief is in zijn handelingen: Aankomst op kerstfeest, smijt nonchalant z'n gsm op tafel tussen de borden.
Een schoonbroer die op het taartmoment van je zoon bij aankomst direct achter bier vraagt, terwijl het 15u is en koffie en taart is.
Een schoonbroer waarvan al deze zaken goed gepraat gepraat worden. Het ligt zogenaamd aan zijn karakter, hij kan er zogenaamd niet aan doen.

Ik heb het zeer moeilijk met al deze zaken, maar alles wordt goed gepraat door mijn vrouw en schoonmoeder. En 2 keer raden: ik ben de onverdraagzame viezekloot..
Ik zou een andere vrouw nemen😀 (grapje hé)

Als ge al deze dingen kunt wegdenken, kan je met die gast een normaal gesprek voeren? Of is dat ook NOK
 

Jokes aside. Niet echt veel lastpakken bij de schoonfamilie. Ze zijn gewoon wat speciaal en soms wat nonchalant, maar daar kan ik gelukkig wel mee om.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik vind dat je toch een soort dramaqueen gehalte ophangt. Misschien hebben u vrouw en schoonmoeder gewoon gelijk dat ge u te hard fikseert op die zaken? Voor 15u een pint? Et alors? Ik lust ook geen koffie moet ik dan limonade drinken of kidibul komaan he seg. Ne smartphone op tafel leggen? Misschien was dat voor u bruut voor andere helemaal niet. Laat het los.

Dat biervat heeft dat een bepaalde context? Als in jeugdbewegingen soms wel is een vlaggenroof gedaan wordt? Of misschien is dat op een fuifke gebeurd en ja dan zijn het apenjaren he alles doen om aan gratis drank te komen, hoe waren we zelf...?

Ik heb enkel lastig met drugs maar ja als het soft drugs is en beperkt zich in privé sfeer. Dat is even erg als alcohol.

Ge kunt twee dingen doen doodergeren en geen familie meer hebben want komt ruzie van of guldenmidden en gedogen en hopelijk met de jaren van verstand kun je een mooie band opbouwen en heb je nog iets aan mekaar...
 
Ik vind dat je toch een soort dramaqueen gehalte ophangt. Misschien hebben u vrouw en schoonmoeder gewoon gelijk dat ge u te hard fikseert op die zaken? Voor 15u een pint? Et alors? Ik lust ook geen koffie moet ik dan limonade drinken of kidibul komaan he seg. Ne smartphone op tafel leggen? Misschien was dat voor u bruut voor andere helemaal niet. Laat het los.
Die pint op zich is niks, het is heel de voorhistorie die mij woedend maakt, waardoor ik niks meer verdraag van hem. Bij hem is niks normaal, het is altijd iets met die jongen. Een greep uit de toeren die ik met hem al ben tegengekomen:

*Bij de geboorte van eerste kind zich uitgeven als vader om om 10u s avonds onder invloed nog het ziekenhuis binnen te glippen...
* Om 5u s ochtends wasted onder invloed van weet ik wat aan onze deur staan, toen hem naar huis gevoerd.
* Gereedschap uitgeleend, hoewel duidelijk gemaakt dat het van mijn wg was en maandag nodig had, niet tijdig terug gebracht.

Dat biervat heeft dat een bepaalde context? Als in jeugdbewegingen soms wel is een vlaggenroof gedaan wordt? Of misschien is dat op een fuifke gebeurd en ja dan zijn het apenjaren he alles doen om aan gratis drank te komen, hoe waren we zelf...?
Nee gewoon gestolen en nadien laten slecht worden. Compleet nutteloze actie van onopgevoed persoon, aan 26 jaar moet je beter weten.
Ik heb enkel lastig met drugs maar ja als het soft drugs is en beperkt zich in privé sfeer. Dat is even erg als alcohol.
Coke is geen softdrugs.
Ge kunt twee dingen doen doodergeren en geen familie meer hebben want komt ruzie van of guldenmidden en gedogen en hopelijk met de jaren van verstand kun je een mooie band opbouwen en heb je nog iets aan mekaar...
Probleem is dat het allemaal niet waar is en alles wordt goedgepraat. In mijn familie vertoont niemand abnormaal gedrag t.o.v. andere (schoon)familieleden. Niemand gaat bier vragen en dan volle flessen laten staan, of zijn bord volscheppen en dan niet opeten. Dat is voor mij onrespectvol. Het is mijn woning, op school stuur ik studenten voor minder naar buiten, maar hier is het familie en moet dat allemaal maar kunnen.
 
Terug
Bovenaan