Hoe leer jij nieuwe muziek kennen en/of waar haal jij je muzieknieuws?

Hoe ontdek jij nieuwe muziek?

  • Actief: nieuwswebsites, persoonlijke feeds, ... afschuimen

    Stemmen: 8 42,1%
  • Passief: recommendation-lijstjes obv huidige luistergewoonten

    Stemmen: 14 73,7%

  • Totaal aantal stemmers
    19
en in welke mate ze andere partijen toelaten dat al voor te kauwen

Op dat vlak zal het al zeker niet spotify zijn, de interface is echt ontmoedigend om verrast te worden. Op Spotify is het gewoon artiest/album zoeken en op play duwen. Zéér sporadisch een playlist maar dat zijn er dan altijd gecureerd door een artiest, zoals onderstaande van Four Tet, goed voor 149 uur muziek :laugh:


dit prachtige forum

Waar word je anders getipt over Onra he @Lint...
 
Waar is de tijd en waar is mijn Thunderdome-bomberjacket ...

giphy.gif
 
Ik ben redelijk slecht in actief op zoek gaan naar nieuwe muziek. De verleiding om te zappen als het niet meteen 100% in de roos is wordt snel groot, dus er moet een specifieke incentive zijn. Aanraders van vrienden (of forumleden), een link met een artiest die ik al ken en goed vind, of gewoon brute sjans dat iets mijn pad kruist op de juiste moment (op festivals een random tent binnenwandelen en omvergeblazen worden door een band die ge niet kent is altijd geweldig).

Verder ben ik ook redelijk honkvast en ik luister graag opnieuw en opnieuw naar dingen die ik al ken, om er meer in te ontdekken of gewoon omdat dat mij blij maakt. Er zijn een hele hoop artiesten en albums die ik minstens wel eens per week opleg, sommige dagelijks.

Via Klara in de auto heb ik mijn horizonten al iet of wat verbreed, maar verder laat ik het allemaal dus een beetje gebeuren.
 
Door corona is het bij mij moeilijk de laatste tijd want normaalgezien haal ik mijn nieuwe muziek vooral bij de botsauto's op de Vrijdagmarkt.
Naast de Vrijdagmarkt heb je Zoe Zoe, beste aanbod van Gent en de beste muziektips. En mijn kantoor ligt daar nu toevallig vlak naast. :unsure:
 
Terug
Bovenaan