Auto Hoe kan je de "professionele" tweedehands kopers te slim af zijn?

Walnoot

Banned
Enig idee hoe ik een tweedehandswagen sneller kan kopen voor ze door een "professionele" koper worden opgekocht?

Zitten ze gewoon heel de dag op elk online platform (2dehands, autoscout24, Facebook,etc.) of zijn er bepaalde fysieke plekken zoals veilingen, bepaalde markten die niet door het breed publiek gekend zijn?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik al verschillende tweedehandswagens ben gaan bezichtigen waarbij de verkoper vaak gewoon een particulier was die recentelijk de auto had aangeschaft om uiteraard tegen trachtte te "flippen".

Bij nazicht van hun profiel zie ik dan effectief dat ze verschillende tweedehandswagens tegelijk verkopen. Vaak recentelijk online gezet.
 
Maakt het eigenlijk uit? Jij krijgt de prijs die je wil, done?

Edit: duidelijk verkeerd gelezen, sorry. Ik dacht dat het over zelf verkopen ging.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die auto's flippen horen dit ook aan te geven aan de fiscus, anders plegen ze fraude.
Je mag enkel sporadisch een auto kopen en verkopen, als je ze bewust gaat flippen ben je al bezig met een zelfstandige activiteit.

En om geld te verdienen er aan moet je ook gewoon risico pakken, dus soms ga je wel eens eentje hebben waar serieuze kosten aan zijn.
Ze komen er niet altijd met winst uit, soms slikken ze verlies.
 
Samenvatting van de oplossing voor jou probleem, snel zijn...

Elke dag internet in de gaten houden op de type waar je naar op zoek bent. Meteen bellen en er s'avonds al om rijden.
"Het leven is aan de rappe"
 
Mensen die auto's flippen horen dit ook aan te geven aan de fiscus, anders plegen ze fraude.
Je mag enkel sporadisch een auto kopen en verkopen, als je ze bewust gaat flippen ben je al bezig met een zelfstandige activiteit.

En om geld te verdienen er aan moet je ook gewoon risico pakken, dus soms ga je wel eens eentje hebben waar serieuze kosten aan zijn.
Ze komen er niet altijd met winst uit, soms slikken ze verlies.

Dat dacht ik dus ook maar blijkbaar zijn er dus veel van zulke verkopers online...

Samenvatting van de oplossing voor jou probleem, snel zijn...

Elke dag internet in de gaten houden op de type waar je naar op zoek bent. Meteen bellen en er s'avonds al om rijden.
"Het leven is aan de rappe"
Inderdaad. Ik dacht dat er ergens bepaalde automarkten zijn o.i.d. waar wel enkel "professionelen" van af weten maar blijkbaar niet. Het gaat hem inderdaad om de snelheid.

Dank aan beiden!
 
Terug
Bovenaan