Hoe kaart je het gesprek over meer/minder seks met je partner aan?

Leestekens, wie zijn ze, wat doen ze.

Anyway. Ik denk dat je het te simpel ziet. De klagende venten zijn typisch figuren die geen poot uitsteken in het huishouden of voor de kinderen en dan verwonderd zijn dat de madam koekoek is op het einde van de dag. Als je een huishoudster wil die haar benen open doet, pak dan een hoer in een huis en betaal ze om je huishouden te doen...

Mag ik niet... :headshake:

Jeezus Mac, dat jij aan de mods nog niet gevraagd hebt een slotje op deze discussie te hangen.
Een topic dat je niet eens gestart hebt dat al honderden posts uitwijdt over je seksleven, puur omdat je een post gemaakt had in het ergernissentopic. Moest het mij zijn, had ik al lang gevraagd heel dit topic op te doeken. Vind ik ook wel het jammere aan dat nogal snelgebruikte 'we splitten het topic af' beleid. Een terloopse gemaakte post krijgt zo ineens veel meer aandacht en gewicht dan je zelf wil.

Jeezus Mac, dat jij aan de mods nog niet gevraagd hebt een slotje op deze discussie te hangen.
Een topic dat je niet eens gestart hebt dat al honderden posts uitwijdt over je seksleven, puur omdat je een post gemaakt had in het ergernissentopic. Moest het mij zijn, had ik al lang gevraagd heel dit topic op te doeken. Vind ik ook wel het jammere aan dat nogal snelgebruikte 'we splitten het topic af' beleid. Een terloopse gemaakte post krijgt zo ineens veel meer aandacht en gewicht dan je zelf wil.
Te snel gebruikte afsplitsbeleid... 14 pagina's informatie omdat het duidelijk een topic is dat leeft en waar mensen nood aan hebben, echt niet mac alleen. Een topic dat ook terug te vinden is en waar anderen op kunnen stuiten om hun hart te luchten of advies te vragen. Dit is geen voorbeeld van te snel afsplitsen, maar eentje van hoe goed dat kan werken. En een discussie die hier niet gaat gevoerd worden.

Te snel gebruikte afsplitsbeleid... 14 pagina's informatie omdat het duidelijk een topic is dat leeft en waar mensen nood aan hebben, echt niet mac alleen. Een topic dat ook terug te vinden is en waar anderen op kunnen stuiten om hun hart te luchten of advies te vragen. Dit is geen voorbeeld van te snel afsplitsen, maar eentje van hoe goed dat kan werken. En een discussie die hier niet gaat gevoerd worden.
Klopt, maar een melding in openingpost of titel (in het rood) ala ´afgesplitst van door mod´ zou niet slecht zijn.

Klopt. Toen mensen mij begonnen vragen: "Maar mac, wat wil jij eigenlijk van ons?", had ik ook zoiets van: "Euh, niets? Ik heb jullie hulp niet gevraagd?".

Dat is inderdaad het nadeel van een post die plots afgesplitst wordt tot een apart topic. Dan lijkt het alsof ik het eens uitgebreid met jullie wou hebben over mijn seksleven. Terwijl ik gewoon even wou ventileren.

Klopt, maar een melding in openingpost of titel (in het rood) ala ´afgesplitst van door mod´ zou niet slecht zijn.

Je hebt gelijk, bedankt voor de aanzet.

Als je als partner verwacht dat uw vrouw er na 2 kinderen nog even hard uitziet als een vamp voor de zwangerschappen ben je niet realistisch.
Het is sowieso niet realistisch te verwachten dat een vrouw eruit blijft zien als een 20-jarige, ook los van een zwangerschap. Al denk ik dat de mannen die die verwachting hebben van hun vrouw ook verre van de meerderheid zijn.

Het is sowieso niet realistisch te verwachten dat een vrouw eruit blijft zien als een 20-jarige, ook los van een zwangerschap. Al denk ik dat de mannen die die verwachting hebben van hun vrouw ook verre van de meerderheid zijn.
Mensen worden altijd op verschillende manieren oud: je hebt mensen die na een vroege piek er al snel ouder uitzien en nooit meer die "glow" hebben. Je hebt mensen die er op hun 50 wel wat meer rimpels hebben maar nog altijd ruwweg dezelfde looks hebben als toen ze 20 waren. Ik heb het dan niet over botox of fillers, maar dat is genetisch bepaald. Ik vind het wel fascinerend wat ouder worden doet met mensen. Soms ook wat beangstigend. Als ik naar mijn vrouw kijk heb ik wel het gevoel dat ze mooi oud gaat worden, ik vind ze zelf nu mooier dan toen ik ze leerde kennen. Dat is dan een soort van "glow up".

Daarnaast ook nog een culturele acceptatie van oudere mannen tegenover een afkeer van oude vrouwen. Actrices hoor je daar soms over klagen: minder rollen omdat ze niet meer strak en sexy zijn.

Er zijn ook mensen die er allemaal niet zoveel om geven, om dat mooi zijn. En het is ook niet omdat je esthetisch ingesteld bent, dat je daarmee oppervlakkig bent.

Om maar te zeggen: het is een discussie met veel nuances. Maar de maatschappelijke druk om die nuances uit te vlakken is hoog.

Uiteraard kan je dit niet verwachten van uw vrouw. Daarom neem je paar 20jarige als side chicks.

Aan alle klagers die vinden dat ze niet (seksueel) aan hun trekken komen, maak je borst maar nat want het gaat niet beteren!

Na dat je, zoals Mac, (gedwongen) hebt moeten berusten dat het seksuele deel van uw relatie op een laag pitje brandt komt de MENOPAUZE a.k.a de moeilijke jaren etc…denk nu niet dat ze kleren van uw lijf gaat scheuren als ze daar in zit. Zij gaat daar door moeten en jij ook, mood-swings, vapeurs, vermoeid, geen zin in seks, vaginale droogte etc…
Bij sommige vrouwen begint dat al ergens na hun 40 sommige zelfs eerder er zijn er die er pas aan beginnen op hun 50!

Relatie test van het zuiverste soort! :-)
Sterkte !

Laatst bewerkt:
Aan alle klagers die vinden dat ze niet (seksueel) aan hun trekken komen, maak je borst maar nat want het gaat niet beteren!

Na dat je, zoals Mac, (gedwongen) hebt moeten berusten dat het seksuele deel van uw relatie op een laag pitje brandt komt de MENOPAUZE a.k.a de moeilijke jaren etc…denk nu niet dat ze kleren van uw lijf gaat scheuren als ze daar in zit. Zij gaat daar door moeten en jij ook, mood-swings, vapeurs, vermoeid, geen zin in seks, vaginale droogte etc…
Bij sommige vrouwen begint dat al ergens na hun 40 sommige zelfs eerder er zijn er die er pas aan beginnen op hun 50!

Relatie test van het zuiverste soort!
Sterkte !
Niks wat goede handboeien en veel glijmiddelen niet kan oplossen.🤔

Niks wat goede handboeien en veel glijmiddelen niet kan oplossen.🤔

Euhm …. Zonder toestemming is dat verkrachting, met toestemming uw stijve by force ( zelfs met glijmiddel) inpersen zal voor haar alles behalve plezant zijn als de ontvanger niet echt klaar is.

Mac vraagt hier advies, Mac wordt hier weggezet als het grote probleem. Jeetje, misschien ligt het probleem ook wel bij z'n vrouw? Het zou niet de eerste man zijn waarvan de vrouw graag de centen en hulp heeft maar de rest van de relatie liever niet.
Natuurlijk kan de schuld voor 95% bij manlief liggen. Maar omgekeerd kan ook.

Alleen kan de partner die niet op BG zit zich of haarzelf niet verdedigen. En ja daardoor krijg je hier op BG soms de indruk dat het meestal 95/5 is terwijl de praktijk meestal eerder 50/50 zal zijn lijkt mij (beiden hebben er evenveel schuld aan en moeten werken aan de relatie). Maar soms ook gewoon 5/95.

Maar goed. Het belangrijkste is dat er nuttige raad wordt doorgegeven.

Wat mij betreft zouden Mac en zijn madam eens oprecht moeten antwoorden op volgende vraag:
"Wil ik nog wel samenzijn met jou zoals je NU bent? Of blijf ik gewoon bij jou in de hoop dat het "ooit eens" (terug) beter/goed zal worden?"

Dat je je partner bijstaat in moeilijke tijden, dat vind ik evident. Maar wanneer je over ettelijke jaren spreekt waarbij de toestand weinig verandering kent en je als partners weinig tot geen connectie meer voelt bij elkaar, dan mag zo een vraag wel eens gesteld worden.... Als je er tenminste ook de gevolgen van wil dragen als het antwoord negatief is.
Want "Ik blijf enkel bij jou omdat ik het financieel en praktisch niet aandurf om er alleen voor te staan" is absoluut een valabele reden. Alleen is het wel zo netjes als de ander hiervan ook op de hoogte is.

Wat mij betreft zouden Mac en zijn madam eens oprecht moeten antwoorden op volgende vraag:
"Wil ik nog wel samenzijn met jou zoals je NU bent? Of blijf ik gewoon bij jou in de hoop dat het "ooit eens" (terug) beter/goed zal worden?"

Dat je je partner bijstaat in moeilijke tijden, dat vind ik evident. Maar wanneer je over ettelijke jaren spreekt waarbij de toestand weinig verandering kent en je als partners weinig tot geen connectie meer voelt bij elkaar, dan mag zo een vraag wel eens gesteld worden.... Als je er tenminste ook de gevolgen van wil dragen als het antwoord negatief is.
Want "Ik blijf enkel bij jou omdat ik het financieel en praktisch niet aandurf om er alleen voor te staan" is absoluut een valabele reden. Alleen is het wel zo netjes als de ander hiervan ook op de hoogte is.

Er staan binnenkort wel enkele grote veranderingen te gebeuren. Het wordt niet zo uitgesproken maar mijns inziens verwachten we daar beiden wel de nodige verbeteringen te zien.

Terug
Bovenaan