Hoe kaart je het gesprek over meer/minder seks met je partner aan?

Heb je al eens inde spiegel gekeken. Je kan niet alles op haar steken, praat erover dat doet wonderen. En hoe oud is jullie kind je ,

Been there. Done that. In the end lag het aan mij en had zij er geen plezier meer aan. Nu heeft ze er wel terug plezier in en gaan we naar 2-3x per week.

Ik spreek niet over een ander maar bij mij lag het aan MIJ. En ook natuurlijk aan het gebrek aan communicatie bij mijn vrouw. Als de vrouw er terug plezier in heeft, is alles terug ok. Vergeet ook niet de invloed van de pil. Eigenlijk zou die verboden moeten worden. Die pil doet wat met een vrouw (negatief)
Hier is de vrouw na geboorte van kind ook nooit meer met de pil gestart, ze was zelf enorm verrast wat voor effect die pil eigenlijk had op allerhande dingen.
Ze zouden de pil niet moeten verbieden, maar het feit dat het bijna een automatisme is vanaf een bepaalde leeftijd is wel vreemd.

Iets lijkt me toch altijd terug te keren in mac zijn verhalen.

Een sociale/relationele naieviteit en een misplaatst gevoel van superioriteit.

Kijk, je madam wil niet met je vossen. Life sucks. Maar wie moet dat oplossen? Jij of je madam? Zelfs de geest in Aladin wist het al "je kan niet wensen dat iemand verliefd op je wordt". Afkomen met "je moet of ik ga naar de hoeren", lijkt me... weinig bevorderlijk.

Doe eens dapper en stop met alles thuis af te reageren op haar. Misschien is het bevorderlijk dat je humeur wat beter is. Misschien heeft ze geen goesting omdat ze denkt "here we go again met gezever over het werk".

Ik zou me als vrouw continu de vraag stellen "ziet hij me eigenlijk nog graag". Want welke vent die zijn vrouw graag ziet zit heel de tijd te neuten en ultimatums te stellen over een fait divers als "poepen" terwijl er kinderen met borstvoeding op de kamer liggen.

Ik kan je zeggen dat ik na de uitspraak "gaan we poepen of ik ga naar de hoeren" hoogstwaarschijnlijk het antwoord zou krijgen "hier is 100 euro en bol het maar af". Het feit dat ze na dergelijke uitspraken niet haar valiezen pakt, zegt meer over dat ze jou graag ziet dan omgekeerd...

Misschien moet je niet gelijk willen halen. Zowel in je relatie als op het werk. Misschien moet je eens "iets achterlijk" doen of "iets tegen je zin" doen voor het grotere goed. Je kinderen gaan niet trots op je zijn later als je kunt zeggen "maar ik had wel gelijk". No.bo.dy cares. De resultaten tellen beste vriend, de resultaten. Als je punten voor de methode wil, dat is in het lager onderwijs te doen. Dus zorg ervoor dat ze happy wife is, ook al moet je eens iets onnozel doen tegen je goesting, de rest volgt wel.

En je doet je 50% in het huishouden, proficiat. Wil je gelijk krijgen of het probleem oplossen? Als je met punten lijstjes gaat rondlopen, wordt het moeilijk. Is er langs jouw kant nog enige gunfactor of is het enkel nog transactioneel?

Wat me ook al opgevallen is in al je betogen over de jaren is dat al je ruzies met je madam en werk telkens reactief zijn. Shit hits the fan, er is onenigheid over het pad voorwaarts en de discussie ontstaat. Weinig bevorderlijk want er moet typisch snel een oplossing zijn waardoor er diepe wonden geslagen kunnen worden in discussies. En dat je ook discussies voert op niet -strijdpunten waar weinig of geen punten te scoren vallen of je niet tot het gaatje wil gaan.

Heb je nu al eens proactief ambras gemaakt over iets waar je doorduwt? Vb, ik wil meer poepen, wat kunnen we er SAMEN aan doen? Of de discussie over de baby op de kamer voeren op een neutraal moment.

Ohja, stop eens met je vork te overladen en verhuurpanden en vrijwilligerswerk erbij te sleuren als het al meer dan 100% druk is. Voor wie of wat is dat nodig?

De madam hier moet ook volledig ontspannen zijn om nog maar goesting te kunnen krijgen. Op reis zonder kinderen is het 4x per dag. In de sauna is het 3h non stop achter elke boom. Maar als het thuis is en er zijn kinderen in een werkweek, dan is het virtually onmogelijk om haar zover te krijgen. Tenzij ze kan thuiskomen, naar bad mag, beneden eten gevoederd krijgt terwijl de kinderen al in bed gestoken zijn. Elke dag mekkeren achter seks is weinig bevorderlijk. Tenzij je de zoveelste afwijzing wil meemaken. Is dat leuk, nee. Is dat fair, nee. Life sucks, get over it. Of ga ervan weg.

maar zijn madam gaat wel bij haar vriendinnen bevestiging zoeken dat een aseksueel leven heel normaal is... dat lijkt me wel heel wat verder te gaan dan "niet ontspannen genoeg" e.d.

maar zijn madam gaat wel bij haar vriendinnen bevestiging zoeken dat een aseksueel leven heel normaal is... dat lijkt me wel heel wat verder te gaan dan "niet ontspannen genoeg" e.d.
Waarom zou het niet normaal zijn om die vraag aan uw vriendinnen te stellen? De vraag die ze gaat gesteld hebben is "is het normaal dat ik nooit zin in seks heb met Mac-bc" he. En gezien de thuissituatie zou ik ook zeggen dat dat normaal is.
Zoals @cege al zegt, met diezelfde toon had hij hier al lang voor een gesloten deur thuisgekomen.

En dat kan ook op meerdere manieren gezegd worden natuurlijk.

Zij stort bij haar vriendinnen haar hart uit dat ze geen zin heeft in seks en hij haar onder druk zet.

Kan zijn dat die vriendinnen haar gewoon steunen. "Er is niets mis met jou. Ge zijt moe, gestresseerd. Dan is dat niet raar dat je geen zin hebt. Dat betert wel als de kinderen wat groter zijn."

Of de nadruk komt op de druk om toch seks te hebben. En vriendinnen zeggen: "Ahja dat werkt bij mij ook niet hoor. Ik moet toch wel wat in de mood zijn. Dat ge niet op bevel geil kunt worden is niet raar. Elkaar onder druk zetten voor seks is niet ok."

Dan zeggen die vriendinnen helemaal niet dat een relatie zonder seks normaal is. Dan zeggen die dat het gezien de context niet raar is.

Als zij dan in een ruzie zegt dat die vriendinnen dat ook normaal vinden en mac-bc pikt dat op als dat ze een seksloze relatie normaal vinden, zit het probleem in dat stukje, niet in wat die vriendinnen zeiden.

En dat ze dat met hun bespreekt, lijkt mij ook logisch. Als uw partner niet meer uw steun en toeverlaat is, ga je die steun elders zoeken. Dus goed voor haar dat ze vriendinnen heeft waarbij ze ook met zoiets persoonlijks op zo'n moment terecht kan.

Mac vraagt hier advies, Mac wordt hier weggezet als het grote probleem. Jeetje, misschien ligt het probleem ook wel bij z'n vrouw? Het zou niet de eerste man zijn waarvan de vrouw graag de centen en hulp heeft maar de rest van de relatie liever niet.

En dat kan ook op meerdere manieren gezegd worden natuurlijk.

Zij stort bij haar vriendinnen haar hart uit dat ze geen zin heeft in seks en hij haar onder druk zet.

Kan zijn dat die vriendinnen haar gewoon steunen. "Er is niets mis met jou. Ge zijt moe, gestresseerd. Dan is dat niet raar dat je geen zin hebt. Dat betert wel als de kinderen wat groter zijn."

Of de nadruk komt op de druk om toch seks te hebben. En vriendinnen zeggen: "Ahja dat werkt bij mij ook niet hoor. Ik moet toch wel wat in de mood zijn. Dat ge niet op bevel geil kunt worden is niet raar. Elkaar onder druk zetten voor seks is niet ok."

Dan zeggen die vriendinnen helemaal niet dat een relatie zonder seks normaal is. Dan zeggen die dat het gezien de context niet raar is.

Als zij dan in een ruzie zegt dat die vriendinnen dat ook normaal vinden en mac-bc pikt dat op als dat ze een seksloze relatie normaal vinden, zit het probleem in dat stukje, niet in wat die vriendinnen zeiden.

En dat ze dat met hun bespreekt, lijkt mij ook logisch. Als uw partner niet meer uw steun en toeverlaat is, ga je die steun elders zoeken. Dus goed voor haar dat ze vriendinnen heeft waarbij ze ook met zoiets persoonlijks op zo'n moment terecht kan.

allemaal goed en wel, als het over een paar dagen of weken ging.

het gaat hier over JAREN. Een seksloze relatie van jaren.
Die "context" werd blijkbaar totaal gemist of tenminste botweg genegeerd in de fantasierijke, begripvolle zoektocht naar verzachtende omstandigheden voor Mac's madam.

Maar laten we dat gedachtenexperiment even verderzetten:
Je vindt dat je je partner niet onder druk mag zetten. Hartverwarmende gedachte.

Maar je "steun en toeverlaat" jarenlang sex ontzeggen, afwimpelen en je niet aan afspraken houden, dat is dus niet "een partner onder druk zetten"?

Je vindt dat je je partner niet onder druk mag zetten. Hartverwarmende gedachte.

Maar je "steun en toeverlaat" jarenlang sex ontzeggen, afwimpelen en je niet aan afspraken houden, dat is dus niet "een partner onder druk zetten"?
Maar praat dan over het probleem ipv ruzie te maken, bespreek het onderling, zoek professionele hulp, maak tijd voor elkaar zonder de kinderen, leer elkaar terug vinden in de relatie.

Dat heeft hij/zij hier (volgens zijn uitleg) niet gedaan

We horen maar een kant van het verhaal. Dat is 50% van de info die ontbreekt.
Op basis van de info die we krijgen, overheerst hier het advies “praat er samen over en als dat niet meer lukt, zoek hulp bij bv een relatietherapeut”.
Als Mac-bc er voor kiest om dit niet te doen om welke reden dan ook, dan is dat zijn keuze en probleem.

allemaal goed en wel, als het over een paar dagen of weken ging.

het gaat hier over JAREN. Een seksloze relatie van jaren.
Die "context" werd blijkbaar totaal gemist of tenminste botweg genegeerd in de fantasierijke, begripvolle zoektocht naar verzachtende omstandigheden voor Mac's madam.

Ik had het enkel over het feit dat wat die vriendinnen al dan niet gezegd hebben binnen een ruzie compleet uit z'n context kan zijn getrokken. Dus ik ga er van uit dat je mij foutief quote of niet zo goed kan lezen.

Maar ja, ik vind je partner onder druk zetten om seks te hebben in elke mogelijke situatie ongelooflijk fout, ongeacht hoe lang het al gaande is.
Want dat lost niets op, integendeel. Als je je fysieke integriteit moet opgeven binnen je relatie, wat zowat de veiligste plek op de wereld zou moeten zijn, dan is dat de kortste weg naar een scheiding.

Geen seks, terwijl dat vroeger wel zo was en ze dus niet aseksueel is, is een symptoom van wat er fout loopt in de relatie, maar niet de oorzaak. En de enige juiste oplossing is de oorzaak aanpakken en dan verdwijnen de symptomen vanzelf.

Iemand onder druk zetten om seksueel contact te hebben is moreel verwerpelijk in elke context, ook binnen een relatie.

Laatst bewerkt:
Hier ook gelijkaardige situatie. Na 2de kind is de goesting bij partner ook weg, enerzijds door vermoeidheid 2 kinderen, drukte job, huis aan het bouwen, maar ook door auto-ongeluk waardoor ze dagelijkse pijnlijke rug heeft. Ook gewoon weinig tijd voor elkaar kunnen maken wegens beperkte opvangmogelijkheden. Ondertussen de situatie leren aanvaarden, misschien betert het wel terug.

Mag nie klagen hier, maar sinds ze met de pil is gestopt en spiraaltje heeft laten zetten is het toch anders/minder

Los van dit topic heb ik soms gevoel dat vrouwen veel seks willen, eens ze hun kinderen hebben waar ze het voor doen. En dan mag de man op zijn kin kloppen ik wil niet veralgemenen. Dat is ook zo met uiterlijk eens ze ne vaste man hebben boeit het hen soms niet zozeer om nog goed uit te zien voor de partner. Als ik mis ben mogen jullie het ook zeggen...

Los van dit topic heb ik soms gevoel dat vrouwen veel seks willen, eens ze hun kinderen hebben waar ze het voor doen. En dan mag de man op zijn kin kloppen ik wil niet veralgemenen. Dat is ook zo met uiterlijk eens ze ne vaste man hebben boeit het hen soms niet zozeer om nog goed uit te zien voor de partner. Als ik mis ben mogen jullie het ook zeggen...
mac-bc, ben jij het?

Leestekens, wie zijn ze, wat doen ze.

Anyway. Ik denk dat je het te simpel ziet. De klagende venten zijn typisch figuren die geen poot uitsteken in het huishouden of voor de kinderen en dan verwonderd zijn dat de madam koekoek is op het einde van de dag. Als je een huishoudster wil die haar benen open doet, pak dan een hoer in een huis en betaal ze om je huishouden te doen...

Ik weet eigenlijk niet over wat ik het meest gedegouteerd ben, de taal waarmee sommigen hier over hun vrouw spreken of hoe ze tegenovrr hun kinderen staan. Echte liefdevolle papa's zo te lezen.

Terug
Bovenaan