Natuurlijk moet het praktisch haalbaar zijn, ik reageer enkel op je "bepampering" die gewoon onzin is.
Die bepampering, die ik ook aanhaalde, gaat uiteraard een stukje verder dan die borstvoeding die opeens in het verhaal kwam. Als er een noodzaak is voor borstvoeding en daardoor het kind bij de ouders slaapt, dan kan je moeilijk spreken over bepampering, maar eerder over een noodzaak.
Waar het mij wel over gaat is dat er een generatie is opgestaan die meent dan men dag en nacht ten dienste moet staan van hun kinderen, om deze te entertainen en hun steeds hun willetje te geven.
Heb een bevriend koppel van begin de dertig, nochtans ook die generatie.
Hun zoontje slaapt van zodra het kon apart, mag enkel op de iPad als hij het verdient, wordt in de hoek gezet als hij kattenkwaad uitsteekt, is dikwijls op zichzelf aangewezen thuis omdat de ouders met andere zaken bezig zijn (ik bedoel geen seks) en bovenal schikt zich naar wat de ouders hem zeggen en niet omgekeerd.
Ik heb geen kinderen, maar bij mij zou zeker en vast diezelfde kaart getrokken worden.
Als ik tegelijkertijd zie hoe anderen het aanpakken (niet noodzakelijk hier op het forum) en hun kinderen constant bepamperen, dan ben ik ook niet verwonderd dat zo'n situatie weegt op een huwelijk.
Jouw kind gaat heus niet dood, wordt zelfs niet ongelukkig, wanneer het eens een periode geen aandacht krijgt.
Alleen en zelfstandig leren spelen, laat ze doen.
Vervelen, ja, want papa en mama hebben ook andere prioriteiten in het leven.
Maar tegelijkertijd kan je het zo aanpakken dat je uw kind toch in een warm en veilig nest laat opgroeien, maar dan wel in een realistische omgeving en niet als een zondagskind.
Dus ik geef
@mac-bc gelijk dat het bepamperen weldegelijk een issue is.
Maar tegelijkertijd is communicatie tussen de partners evenzeer belangrijk, want je kan niet soloslim de ene kaart trekken, terwijl de andere het tegenovergestelde doet.
Maar die communicatie blijkt bij Mac toch wel moeilijk te verlopen, dus dan is niet meer de vraag of de stekker hier moet uitgetrokken worden, maar eerder wanneer. Tenzij men de communicatie nog een kans zou geven, maar dan moet het van beide kanten komen.