Hoe kaart je het gesprek over meer/minder seks met je partner aan?

ik wil niet doen alsof ik goed zicht heb op uw situatie, het zal vast wel complex zijn met een gedeelde verantwoordelijkheid, maar het komt bij mij nu wel over alsof ge vriendelijk zijt zo lang ge het gevoel hebt dat er iets bij te rapen valt (seks in dit geval) maar dat er wel echt een venijnige kant naar boven komt waar ge toch eens over moet gaan nadenken want als ge zo blijft praten tegen elkaar dan vrees ik echt het ergste. Door dit soort zaken direct voor te stellen als 'psychologische foltering' escaleert het direct x100 en verdwijnt de kans dat er nog een constructief gesprek uit voortvloeit en zijt ge bezig met afbraak.
Ik neem wel aan dat dit niet is dat direct zo was, maar iets dat gegroeid is door de constante afwijzing.

Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat iemand aanhaalt dat "vriendinnen zeggen dat dit normaal is", je eigen relatie, zin in seks, ... afstemmen of wat je vriendinnen/vrienden/de maatschappij zegt lijkt mij sowieso geen goede basis. Neem gewoon je eigen relatie als basis, praat erover en zorg dat je binnen je relatie daarin gelukkig bent, wat iemand anders daarover denkt of zegt wat "normaal" zou zijn moet er eigenlijk helemaal niets toe doen.

ik wil niet doen alsof ik goed zicht heb op uw situatie, het zal vast wel complex zijn met een gedeelde verantwoordelijkheid, maar het komt bij mij nu wel over alsof ge vriendelijk zijt zo lang ge het gevoel hebt dat er iets bij te rapen valt (seks in dit geval) maar dat er wel echt een venijnige kant naar boven komt waar ge toch eens over moet gaan nadenken want als ge zo blijft praten tegen elkaar dan vrees ik echt het ergste. Door dit soort zaken direct voor te stellen als 'psychologische foltering' escaleert het direct x100 en verdwijnt de kans dat er nog een constructief gesprek uit voortvloeit en zijt ge bezig met afbraak.

Ik vind dat heel negatief bekeken.

Het is gewoon zo dat we in een lastige periode zitten, op veel vlakken. Maar dan vind ik het des te belangrijk dat, indien er een uitgestoken hand komt van één van beide partijen, dat je die gelegenheid ook aangrijpt om het terug beter te maken. Enkel zo kom je uit die negatieve spiraal. Zij had ook de eerste stap kunnen zetten. Dat deed ze niet. Daarom heb ikzelf dan maar een eerste stap gezet door terug positivisme in onze relatie te blazen, als zij dat signaal had begrepen dan konden we verder gebouwd hebben op dat positivisme door mij ook eens iets te gunnen. Waarna ik haar met veel plezier opnieuw andere zaken kan gunnen. De positieve spiraal.

Om nu te moeten horen dat ik geen positieve signalen mag uitsturen omdat dit louter uit eigenbelang zou zijn voor éénmalige seks (alsof ik achter die seks terug alles zou laten vallen), vind ik erg cynisch en negatief bekeken. Seks is deel van het verhaal, maar is uiteraard niet dé reden waarom ik positiviteit wil creëren.

Dan moet je toch beseffen dat je elk moment moet grijpen?

Waarom doe je dat dan zelf niet? Waarom als een schooljongetje naast haar zitten naar familie te kijken in de hoop dat ze je flieter uit je broek haalt?

Neem dan gewoon zelf het initiatief ipv haar eerst 2 uur moe te laten worden. Als ze dan weer weigert begrijp ik wel dat je zo zou reageren.

Waarom doe je dat dan zelf niet? Waarom als een schooljongetje naast haar zitten naar familie te kijken in de hoop dat ze je flieter uit je broek haalt?

Neem dan gewoon zelf het initiatief ipv haar eerst 2 uur moe te laten worden. Als ze dan weer weigert begrijp ik wel dat je zo zou reageren.

Je zult dat pas begrijpen als je eens 5 jaar aan een stuk telkens zélf het initiatief moet nemen, en je telkens opnieuw afgewezen wordt (*). Je voelt je op den duur een halve seksuele geobsedeerde of een aanrander. Je begint je abnormaal te voelen.
Als je dan eindelijk eens een belofte toegeworpen krijgt, dan ga je niet de seconde nadat de kinderen in bed zitten als een kwijlend hondje uw flieter uit uw broek halen. Iemand met een klein beetje zelfrespect heeft dan ook wel zoiets van: "Ok, niets forceren, rustig blijven en afwachten of ze haar beloftes nakomt."

(*) Behalve wanneer er kinderen moesten gemaakt worden natuurlijk. Dan besprong ze mij meerdere keren per dag. Achteraf bekeken zou je kunnen stellen dat ik seksueel misbruikt werd omwille van haar behoefte aan sperma. Ik fungeerde als zaadbank. Nu ik mijn taak als spermadonor heb vervuld, mag ik beschikken. Maar eerst nog even de afwas doen aub. Ah ja, want je moet wel een moderne man zijn natuurlijk.
Als vrouwen op die manier zouden behandeld worden, er was al lang een #MeToo van gekomen en een parlementair debat.

Laatst bewerkt:
Vanaf dan word ik apathisch.
Zij: "Wat scheelt er wel?"
Ik: "Denk eens na."
Enzovoort enzovoort.

En dan weer volledig uit de lucht vallen: "Ah ja, ik had dat wel beloofd maar ik wist nu niet dat dit per se vanavond moest gebeuren. Maar nu ben ik te moe hoor.". Dit durft ze zeggen vlak na een periode van dagen op een rij dat we zogezegd allebei seks wilden maar dat er allerlei praktische zaken tussenkwamen. Dan moet je toch beseffen dat je elk moment moet grijpen? Dan moet je toch beseffen dat ik sta te popelen? Telkens weer die valse hoop geven, om telkens opnieuw het deksel op je neus te krijgen. Dat is gewoon je reinste mindfuck. Dat is zuivere psychologische foltering.
Dit scenario ken ik uit de relatie met mijn ex. Eén van de redenen dat het een ex is. Niet puur om het gebrek aan seks, vooral de manier waarop het telkens weer liep. Het kwam erop neer dat ik ofwel ascetisch moest zijn, of instant mijn knop moest omzetten en geile tijger zijn op het moment dat zij daar zin in had. Op een bepaald moment had ik in die relatie zelf de switch gemaakt en geredeneerd dat het alle frustratie en teleurstelling niet waard was voor het beetje plezier dat seks nog opleverde. En dus hoefde het ook voor mij niet meer en ik ben gestopt met moeite doen en verwachtingen hebben. Dan kwam na zoveel tijd de vraag waarom ik geen initiatief meer nam, sjah. Het gaf mij wel veel mentale rust om die knop om te zetten. Ik trok mijn plan wel. (pun intended)

Nu, dat gezegd zijnde, afkomen met psychische foltering, het voelt ongetwijfeld zo voor jou, maar helpt de situatie echt niet vooruit. Al snap ik de frustratie wel.

Je zult dat pas begrijpen als je eens 5 jaar aan een stuk telkens zélf het initiatief moet nemen (*), en je telkens opnieuw afgewezen wordt. Je voelt je op den duur een halve seksuele geobsedeerde of een aanrander. Je begint je abnormaal te voelen.
Als je dan eindelijk eens een belofte toegeworpen krijgt, dan ga je niet de seconde nadat de kinderen in bed zitten als een kwijlend hondje uw flieter uit uw broek halen. Iemand met een klein beetje zelfrespect heeft dan ook wel zoiets van: "Ok, niets forceren, rustig blijven en afwachten of ze haar beloftes nakomt."

(*) Behalve wanneer er kinderen moesten gemaakt worden natuurlijk. Dan besprong ze mij meerdere keren per dag. Achteraf bekeken zou je kunnen stellen dat ik seksueel misbruikt werd omwille van haar behoefte aan sperma. Ik fungeerde als zaadbank. Nu ik mijn taak als spermadonor heb vervuld, mag ik beschikken. Maar eerst nog even de afwas doen aub. Ah ja, want je moet wel een moderne man zijn natuurlijk.
Als vrouwen op die manier zouden behandeld worden, er was al lang een #MeToo van gekomen en een parlementair debat.
Kerel. Psychologische foltering, zaadbank, seksueel misbruikt.
Nogmaals, als ge zo tegen uw lief ook praat dan kunt ge het (en hem) schudden hoor. Dit is destructieve communicatie en dat gaat maar op 1 manier eindigen.

Nogmaals, als ge zo tegen uw lief ook praat dan kunt ge het (en hem) schudden hoor. Dit is destructieve communicatie en dat gaat maar op 1 manier eindigen.

Alsof ik niet eerst het volledige scala aan normale bewoordingen heb gebruikt de afgelopen 5 jaar... Dergelijke woorden komen niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Het is een opeenstapeling van jarenlang zachte aanpak, praten, smeken, diplomatie, romantiek, ... Dus wat gebeurt er dan als niets helpt?

Wat zegt men ook weer? Nog erger dan conflict is de totale apathie.
Ik wil er dus duidelijk nog voor vechten. De volgende stap is de totale apathie. En waar staan we dan?

Hier ben ik dan wel volledig met je akkoord, het is geen constructieve manier van communiceren en eigenlijk echt geen manier om met je partner te communiceren. Het lijkt mij dat jullie allebei op bepaalde vlakken misschien wel "de fout ingaan", maar het allebei misschien niet zo zien?

Al gok ik dat er in het verleden al wel is geprobeerd om anders te communiceren, als dat bij de andere partij echter niet binnenkomt, dan schat ik de kans toch ook groot dat dit alles maar 1 uitkomst kan hebben.

Dit scenario ken ik uit de relatie met mijn ex. Eén van de redenen dat het een ex is. Niet puur om het gebrek aan seks, vooral de manier waarop het telkens weer liep. Het kwam erop neer dat ik ofwel ascetisch moest zijn, of instant mijn knop moest omzetten en geile tijger zijn op het moment dat zij daar zin in had. Op een bepaald moment had ik in die relatie zelf de switch gemaakt en geredeneerd dat het alle frustratie en teleurstelling niet waard was voor het beetje plezier dat seks nog opleverde. En dus hoefde het ook voor mij niet meer en ik ben gestopt met moeite doen en verwachtingen hebben. Dan kwam na zoveel tijd de vraag waarom ik geen initiatief meer nam, sjah. Het gaf mij wel veel mentale rust om die knop om te zetten. Ik trok mijn plan wel. (pun intended)

Ik begrijp het volledig. De gemoedsrust om daar niet telkens mee bezig te zijn. De wetenschap dat je het deksel niet meer op je neus kan krijgen kan wellicht heel bevrijdend werken. Ik heb het ook al vaak overwogen. Maar dan is je relatie echt volledig dood en begraven volgens mij.

Nu, dat gezegd zijnde, afkomen met psychische foltering, het voelt ongetwijfeld zo voor jou, maar helpt de situatie echt niet vooruit. Al snap ik de frustratie wel.

Dat kan. Time will tell.

Toen is het weer volledig geëscaleerd. Ik heb haar gezegd dat dit niet normaal is, dat ze moet stoppen met die psychologische foltering, dat ze dringend hulp moet zoeken bij een seksuoloog en als ze zo verder doet, ik naar de hoeren zal gaan.
Heel sterk verhaal wel, alleen het einde kon beter. Zeg dit één keer tegen een normale vrouw en ge kunt uw valies pakken en elders een toekomst uitbouwen.

Ondanks mijn klotejob die mij nog steeds zwaar tegensteekt elke dag.
Ondanks de uppercut van het (quasi) afgesprongen zelfstandige avontuur.
Ondanks nog steeds in de tropenjaren te zitten met de kinderen.
Enzovoort...

... Heb ik vorige week op een rustige manier aangebracht dat ik het toch wel erg zou appreciëren om nog eens seks te hebben.
dus "ondanks" dat jij niets wil veranderen aan je job, dat je naast je slopende job ook nog iets anders wou starten én dat je beide doodmoe bent en de relatie ook al vaak met ruzie zit, waardoor eigenlijk jullie relatie nu niks voorstelt...

wil je nog seks met haar. Amai, mag ze blij mee zijn. Zo'n opoffering van jou voor haar.
mac-bc zei:
Toen is het weer volledig geëscaleerd. Ik heb haar gezegd dat dit niet normaal is, dat ze moet stoppen met die psychologische foltering, dat ze dringend hulp moet zoeken bij een seksuoloog en als ze zo verder doet, ik naar de hoeren zal gaan.
uit een andere topic, zowat je levensmotto (zo laat je dat toch uitschijnen)
Ik zal in eerste instantie namelijk altijd constructief handelen. En ik zal wederkerigheid hanteren. Iedereen gelijk voor de wet, toch? Wat begrijp je daar niet aan?
Welke stappen heb jij genomen om haar zin in seks te laten hebben, welke wederkerigheid is er daar?

Dit loopt af in een scheiding, Mac-bc. En we zitten hier echt niet te wachten op alle ergernissen bij jou over scheidingsbemiddelaars.

Welke stappen heb jij genomen om haar zin in seks te laten hebben, welke wederkerigheid is er daar?
Wel goed lezen aub. Hij heeft 3 dagen geleden gezegd dat het 'nog eens tijd was voor seks', daarmee concludeerde hij terecht dat zijn gedeelte klaar was.

Wel zoals met alles moet ge u afvragen of de manier waarop ge een boodschap levert u daadwerkelijk zal helpen om uw doel te bereiken. Van zodra men ultimatums en dreigementen gebruikt is men helemaal loesoe imo.

Oftewel :

1. Gaat ge meer seks hebben met uw vrouw op een manier die voor beiden uitkomt en blijft ge samen.
2. Gaat ge seks hebben met anderen op een manier die voor beide lukt en blijft ge samen.
3. Gaat ge uit elkaar want ge zijt uit elkaar gegroeid.

Maar "we moeten nu seks hebben of ik ga naar de hoeren" brengt u geen dialoog, zorgt niet voor een constructieve basis etc, etc...

Heel sterk verhaal wel, alleen het einde kon beter. Zeg dit één keer tegen een normale vrouw en ge kunt uw valies pakken en elders een toekomst uitbouwen.

Dat ze het dan gewoon doet? Dan kan ze later aan haar kinderen uitleggen dat ze het is afgetrapt bij hun papa omdat die laatste de onredelijke eis had om een paar keer per jaar seks te hebben. Ze weet zelf ook wel dat dat niet normaal is natuurlijk.

En als het voor haar blijkbaar zo'n enorme foltering is om 10 minuten seks te moeten hebben met mij, dan is de optie voor de hoer misschien wel minder erg? Of een open relatie? Ik ben daar allemaal heel openminded in wat dat betreft. En zij moet niets tegen haar goesting doen van mij, laat dat ook duidelijk zijn. Vrijheid blijheid. Win-win situatie.

Maar als je natuurlijk alle pistes afsluit en mij in een seksuele gevangenis wil steken, dat zal gewoon simpelweg niet pakken. Sorry.

Alsof ik niet eerst het volledige scala aan normale bewoordingen heb gebruikt de afgelopen 5 jaar... Dergelijke woorden komen niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Het is een opeenstapeling van jarenlang zachte aanpak, praten, smeken, diplomatie, romantiek, ... Dus wat gebeurt er dan als niets helpt?
Ik ken het. Zoals ik hier ook al heb geschreven heb ik ook jarenlang in een soortgelijke situatie gezeten. Ge hebt het niet tegen iemand die niet weet hoe het is ofzo.

Ik heb wel geprobeerd om mijn ex nooit het gevoel te geven dat ze mij iets verschuldigd was (hoewel zij dat wel op zijn minst gedeeltelijk zo geinterpreteerd zal hebben), dat zij de oorzaak van het probleem was, nooit heb ik gedreigd om naar de hoeren te gaan, en ik ben er nooit van uit gegaan dat dit iets is dat ze zelf met voorbedachten rade deed of uit represailles voor wat dan ook. Ik zeg nu niet dat dat de gouden weg is naar het geluk, want wij zijn uiteindelijk (voor een groot deel) om die reden ook uit elkaar gegaan.

- uw huidige seksleven is het gevolg van een algemene dynamiek die tussen jullie leeft. Er wordt vaak gezegd dat mannen seks nodig hebben om zich verbonden te voelen met hun partner, terwijl ze zeggen dat vrouwen verbinding nodig hebben om seks te kunnen hebben met hun partner. Ik denk dat daar vaak een kern van waarheid in zit.
- ik zou dus op zoek gaan naar uw eigen aandeel bij het creëren van een (denk ik - niet altijd even fijne) dynamiek tussen jullie. Als ik uw postgeschiedenis hier lees dan zie ik iemand die een korte lont heeft, die zijn stem verheft, soms agressiviteit vertoont, die (te) veel werkt, die veel stress heeft.
- Dat zijn allemaal zaken die ge zelf in de hand hebt, dat bepaalt de perceptie die uw partner van u heeft, en als uw partner geen goed beeld van u heeft en bovendien zich ook nog eens onder druk gezet voelt om seks met u te hebben dan zijt ge ver van huis. Ik denk, met andere woorden, dat het wegvallen van de seks een symptoom is van dieper liggende emotionele/psychologische problemen tussen jullie en dat ge dààr moet gaan kijken, en dan hopen dat de rest zal volgen. Ik zeg hopen want ik denk dat jullie al ver opgeschoven zijn naar de verkeerde richting en dat er dringend hulp van buitenaf moet komen om de relatie en de communicatie opnieuw te kadreren eerlijk gezegd.

Ik zeg dat niet om ambetant te doen, maar omdat ik zelf 6 maanden door het dal ben gekropen na een relatiebreuk waarbij een jong kind betrokken is geweest en omdat ik schrik heb dat als ge zo verder gaat doen dat ge niet alleen uit elkaar gaat gaan, maar dat ge gewoon ook als vrienden niet meer door 1 deur gaat kunnen en dat zou echt spijtig zijn voor uw klein mannen.

Dat ze het dan gewoon doet? Dan kan ze later aan haar kinderen uitleggen dat ze het is afgetrapt bij hun papa omdat die laatste de onredelijke eis had om een paar keer per jaar seks te hebben. Ze weet zelf ook wel dat dat niet normaal is natuurlijk.

En als het voor haar blijkbaar zo'n enorme foltering is om 10 minuten seks te moeten hebben met mij, dan is de optie voor de hoer misschien wel minder erg? Of een open relatie? Ik ben daar allemaal heel openminded in wat dat betreft. En zij moet niets tegen haar goesting doen van mij, laat dat ook duidelijk zijn. Vrijheid blijheid. Win-win situatie.

Maar als je natuurlijk alle pistes afsluit en mij in een seksuele gevangenis wil steken, dat zal gewoon simpelweg niet pakken. Sorry.
Iets zegt me dat je over zo'n dingen niet zo open bent tegen je partner als op dit forum. Beseft ze zelf eigenlijk wel dat het vijf voor twaalf is? Daar begint het toch mee? Weet zij dat je openlijk over zo'n dingen nadenkt, met dezelfde straffe bewoordingen? Misschien heeft zij helemaal niet hetzelfde gevoel van urgentie en zit ze gewoon in de mindset dat 'het wel beter wordt als de kinderen iets ouder zijn'.

Ons probleem met kinderen en seksualiteit is vooral dat ik er 's avonds zin in heb als we eindelijk op ons gemakje samen in bed liggen en knuffelen, terwijl mijn vriendin dat knuffelen dan eerder een voorbode voor diepe slaap is, want ze is tegen 21u00 meestal fysiek en mentaal uitgeput. Haar 'moment' is eerder overdag. Maar dat lukt dus gewoon niet meer doordat die kinderen er elke dag zijn. Bijgevolg is dat het lijkt alsof haar libido erg laag is, terwijl het echte probleem is dat nooit de juiste omstandigheden ontstaan voor haar om seksueel geprikkeld te worden.

Om te veralgemenen: Libido bij sommige mensen werkt als een drukvat dat steeds opbouwt waar af en toe de stoom van moet worden afgelaten. Libido bij anderen werkt als een plant die je water en licht moet geven om te groeien. Ik ben eerder het eerste, mijn partner het tweede. De kans lijkt me groot dat het bij jullie ook zo is. Gewoon de 'initiatiefnemer' zijn is in dat geval niet werkt. Je gewoon 'laten nemen uit schuldgevoel omdat het al zo lang geleden is' lijkt me zeer ongezond.

Met die omstandigheden bedoel ik niet rozenblaadjes leggen op het bed of met nieuwe massage-olie afkomen, ik bedoel vooral dat er minder stress aan het hoofd is, dat jullie meer 1-op-1 tijd maken voor elkaar en terug wat naar elkaar toe kunnen groeien, alsook zorgen dat jullie op het moment zelf niet reeds doodmoe zijn. Stress is alvast een complete libido-killer voor velen. Terwijl het voor jou misschien net zo is dat je seks gebruikt als een manier om aan die stress te ontsnappen.

Maar het eerste dat moet gebeuren is dat de vriendin van mac-bc moet beseffen dat de relatie hierdoor onder enorme spanning staat en dat ze dus ook die bereidwilligheid moet tonen om te werken aan die omstandigheden. En dat jij moet beseffen dat gezonde seks binnen een relatie geen transactioneel goed is. Als dat allemaal bekend in de oren klinkt en ze weet het allemaal wel maar ze toont toch niet de bereidwilligheid om daar aan te werken, dan moet je er maar eerlijk over zijn dat jullie situatie niet werkt en dat je je behoeften ergens anders gaan vervullen. Prostitutie, open relatie, wat dan ook. Al lijkt het me dat je ook wel echte intimiteit met je partner kunt gebruiken, en dat zal je op andere plekken misschien niet zo makkelijk vinden.

Laatst bewerkt:
Dat ze het dan gewoon doet? Dan kan ze later aan haar kinderen uitleggen dat ze het is afgetrapt bij hun papa omdat die laatste de onredelijke eis had om een paar keer per jaar seks te hebben.
Voor sommigen is seks geen taakje die je afvinkt zoals de vuilbakken buitenzetten of de afwas te doen.

Ja, de eis om seks te hebben als de partner dat niet wil is onredelijk. Zelfs als ze belooft dat te doen, kan het eigenlijk grotendeels voor haar onnatuurlijk voelen.
Iets zegt me dat je over zo'n dingen niet zo open bent tegen je partner als op dit forum. Beseft ze zelf eigenlijk wel dat het vijf voor twaalf is?
Beseft Mac-bc dat het voor haar misschien 5 na 12 is door zijn uitspraken?

Wat zegt men ook weer? Nog erger dan conflict is de totale apathie.
Ik wil er dus duidelijk nog voor vechten. De volgende stap is de totale apathie. En waar staan we dan?
Een volgende stap is ofwel apathie ofwel dat je het effectief op een ander zoekt.
Dan zal je in haar visie de klootzak zijn die vreemdging of oversekst was en totaal geen begrip had voor haar gevoelens.

Terwijl je het blijkbaar wel al 5 jaar aankaart.
Enorm onredelijk lijkt het me ook niet om op die termijn toch al een paar lichtpuntjes te verwachten op dat vlak.
Al is het nog maar erkenning en de wil om samen er iets aan te doen.

Trouwens dapper van jou dat je het hier open en bloot durft aankaarten!

@hierboven
Ik ken zijn situatie niet volledig en je hoort maar 1 kant, maar ik wil toch proberen om tegengas te geven:
De boodschap is, denk ik, niet: 'Ik wil hier en nu seks.'
De boodschap is: 'Ik wil dat we er samen aan werken en hier uit geraken als koppel, want momenteel ben ik niet gelukkig.'

Als je al 1000x iets gezegd hebt zonder reactie, dan vind ik het normaal dat je bij poging 1001 het al iets gefrustreerder zegt.
De fout enkel bij de gefrustreerde leggen ipv ook bij de persoon die al 5 jaar foert zegt en daardoor stelselmatig de frustratie verhoogt, is oneerlijk.

Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat iemand aanhaalt dat "vriendinnen zeggen dat dit normaal is", je eigen relatie, zin in seks, ... afstemmen of wat je vriendinnen/vrienden/de maatschappij zegt lijkt mij sowieso geen goede basis. Neem gewoon je eigen relatie als basis, praat erover en zorg dat je binnen je relatie daarin gelukkig bent, wat iemand anders daarover denkt of zegt wat "normaal" zou zijn moet er eigenlijk helemaal niets toe doen.
langs den andere kant volgt ze juist weer niet haar vriendinnen want die hebben wél seks tegen hun goesting met hunne man :v

Ik ga niet zeggen dat het de ene of de andere zijn fout is (of meer de ene dan de andere) en ik vermoed dat er al veel over gebabbeld is maar ik heb wel twee bedenkingen bij het relaas (zonder daar een schuld in te willen zoeken)
- je gaf aan dat je gans de dag er naar aan het uitkijken was en popelde maar er was dan - tot die avond - ook geen contact met uw partner? Je hebt haar niets gestuurd dat aangaf dat je naar vanavond/naar haar uitkeek? Ik denk dat het voor veel mensen, en zeker in een druk schema met een gezin, beter werkt als er wat anticipatie gecreëerd wordt
- er is waarschijnlijk al over gepraat maar hoe zit dat met de balans tussen werk en gezin voor jullie beiden. Ge kunt nog zoveel hopen en willen maar als ge echt kapot zijt van elke dag het werk en het gezin draaiende te houden dan is dat avondje rust niet direct voldoende. Er is misschien gewoon niets over voor haar, momenteel, en dat avondje rust is dan gewoon een adempauze, niet direct dé moment voor sexy time.

dat vergelijken met die vriendinnen en normaal vinden is wel ergerlijk imo

Is hier nu iemand verwonderd over? Je geeft hier ondertussen al JAREN aan dat uw job belangrijker is dan de manier waarop je thuis bent.

Terug
Bovenaan