Hoe goed recycleer jij?

Hoe goed recycleer jij?

  • Alles wat gerecycleerd/herbruikt kan worden, hou ik gescheiden

    Stemmen: 34 37,8%
  • Het meeste wordt gescheiden, maar soms gooi ik iets bij het restafval dat eigenlijk apart hoort

    Stemmen: 53 58,9%
  • Ik doe weinig moeite om te recycleren, alles belandt wat door elkaar.

    Stemmen: 3 3,3%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Heel slecht of juist heel goed. Het is maar hoe je het bekijkt.
We gooien hier alles van plastiek en (volledig brandbaar) restafval in een grote bak die we dan 1x per week opstoken.

Blikjes, conserven en andere zaken dat niet brandbaar of heel schadelijk zijn zoals isomo ed. gaan uiteraard wel netjes gesorteerd.
Speciale gevallen als verf, metalen, oude lampen gaan regelmatig naar het containerpark.
Je gaat nooit de verbrandingscondities van een verbrandingsoven bereiken, en door bv. inkten om te printen op plastics stoot je heel wat schadelijke zaken uit. Ook "brandbaar restafval" is een term die ongeveer alles kan betekenen.

Dus neen, ik zie niet echt hoe dat "heel goed" kan zijn, lijkt me een beetje jezelf beliegen.
 
Ja dat begrijp ik ook niet niet. Er zijn ook tig folders gekomen, dus als je niet op de hoogte bent is het je eigen schuld. Los daarvan verzint Limburg.Net elk jaar iets waarom oude zakken niet meer goed zouden zijn. Dit jaar moetenm de lintjes zwart zijn ipv wit. Daarvoor was het paarse zak ipv grijze zak. Het is ook gewoon altijd iets.
Verhuizen is een optie!
Veel andere provincies verwelkomen je met open armen!
Al zou ik, als je een Limburgs accent hebt, A'pen en West-Vlaanderen niet aanraden. :unsure:
 
Als je ziet hoe goed er gerecycleerd wordt in een paar straten in antwerpen in de vuilste jobs dan vraag je toch weer af waarom je zelf je best alweer doet.
Ze pakken toch gewoon alles mee, rest vol me fruit, karton vol met glas, ….
Schandalig eigenlijk, maar wel te begrijpen dat laten staan geen oplossing is.
Hier in Aalst is rest nu ook gewogen(diftar), als je dat dan ziet in antwerpen zou dat wel een serieuze oplossing zijn.
 
Als je ziet hoe goed er gerecycleerd wordt in een paar straten in antwerpen in de vuilste jobs dan vraag je toch weer af waarom je zelf je best alweer doet.
Ze pakken toch gewoon alles mee, rest vol me fruit, karton vol met glas, ….
Schandalig eigenlijk, maar wel te begrijpen dat laten staan geen oplossing is.
Hier in Aalst is rest nu ook gewogen(diftar), als je dat dan ziet in antwerpen zou dat wel een serieuze oplossing zijn.
Antwerpen is simpelweg te groot om die opsplitsing te maken, daarvoor heb je véél meer chauffeurs en vrachtwagens nodig. Ze pakken daar inderdaad alles mee, maar je kan het daar niet maken om voor een appartementsblok van 8 verdiepen PMD-zakken te laten staan omdat de bewoners niet goed sorteren. Dus nemen ze het mee, ook al is het niet correct gesorteerd.
 
Terug
Bovenaan